بازدید 16492

جزییات انفجار در خط لوله گاز اهواز به رامهرمز

کد خبر: ۸۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 14 March 2019
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: انفجار خط لوله میعانات گازی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به علت نشتی در لوله‌های گاز ناشی از فرسودگی خط لوله رخ داده است.

کیامرث حاجی‌زاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: انفجار خط لوله میعانات گازی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به علت نشتی در لوله‌های گاز ناشی از فرسودگی خط لوله رخ داده است.

وی افزود: در این حادثه چند دستگاه خودروی عبوری به علت حرارت ناشی از آتش‌سوزی دچار حریق شدند.

حاجی‌زاده با اشاره به خودرو‌های حادثه‌دیده در این حادثه ادامه داد: تاکنون ۲ نفر از یک خودروی سمند و ۲ نفر دیگر از خودروی بونکر کشته شده‌اند، اما خوشبختانه اتوبوس مسیر اهواز - کرمان تلفات جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند که به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز منتقل شدند. اکنون آتش مهار شده و نیرو‌های عملیاتی در حال خنک‌سازی محل هستند. همچنین مسیر آزادراه اهواز - ماهشهر در حال بازگشایی است.

در حادثه انفجار کاروان یا خودرو‌های حامل زائران راهیان نور حضور نداشتند

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به حادثه نشت و انفجار خطوط لوله‌های گاز در مسیر آزادراه اهواز - ماهشهر گفت: در این حادثه کاروان یا خودرو‌های حامل زائران راهیان نور حضور نداشتند.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در حادثه نشت و انفجار خطوط لوله‌های گاز که صبح امروز (۲۳ اسفندماه) در مسیر آزادراه اهواز - ماهشهر رخ داد هیچ خودرو یا زائر راهیان نور حضور نداشت.

وی افزود: چند خودروی شخصی و عبوری و یک کامیون که در این مسیر بودند دچار حادثه شدند. این حادثه به زائران راهیان نور ارتباطی ندارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز پیش از این از کشته شدن پنج نفر بر اثر نشت خطوط لوله‌های گاز در منطقه برومی خبر داده بود.

علی تراب پور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت ۹:۵۵ امروز (۲۳ اسفندماه) شهروندان طی تماس با سامانه امدادی ۱۲۵، خبر نشت در خطوط لوله‌های گاز در مسیر آزاد راه اهواز به ماهشهر واقع در منطقه برومی را اطلاع رسانی کردند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی سازمان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و مشاهده کردند که بر نشت خطوط لوله‌های گاز و انفجار آن پنج نفر کشته شدند.

تراب پور با بیان اینکه هنوز آماری از تعداد مصدومین در دست نیست، ادامه داد: همچنین در این حادثه پنج دستگاه خودرو عبوری دچار حریق شدند که عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان حادثه انفجار لوله گاز اهواز به رامهرمز خبر داده بود.

مجتبی خالدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه صبح امروز، انفجاری در مسیر خط لوله گاز اهواز رامهرمز رخ داد که منجر به آتش گرفتن سه خودرو پاترول، پراید و اتوبوس شد.

وی ادامه داد: این حادثه تاکنون چهار کشته و پنج مصدوم بر جای گذاشته است که مصدومان برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شدند. در حال حاضر نیز یک اتوبوس آمبولانس و تعدادی دیگر از عوامل اورژانس همچنان در صحنه حادثه مستقر هستند.

علمدار متولی، یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود یک ساعت پیش لوله‌های گاز در مسیر آزادراه اهواز به ماهشهر دچار انفجار و حریق شدند، اظهار کرد: امیدواریم این حادثه تلفات زیادی نداشته باشد.

به گفته وی، علت حادثه در حال بررسی است و هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد مصدومین در دست نیست.

بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی خط لوله ۲۰ اینچ گاز کریت کمپ اهواز خط لوله ۲۰ اینچ انتقالی گاز به کارخانه گاز و گاز مایع ۸۰۰ امروز در منطقه کریت کمپ اهواز دچار آتش‌سوزی شد.

با وقوع این حادثه و تشکیل ستاد بحران، نیرو‌های عملیاتی و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و اطفا حریق و ایمن‌سازی آغاز شد.

طبق اعلام شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هم اکنون آتش‌سوزی خط لوله مهار شده و تردد در جاده اهواز به ماهشهر که برای ایمن‌سازی مسدود شده بود، در جریان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر