بازدید 5306

حمله جنگنده‌های روس به انبار تسلیحات جبهه‌النصره

کد خبر: ۸۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 13 March 2019

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با هماهنگی ترکیه، انبار تسلیحات گروهک تروریستی جبهه النصره را در استان ادلب سوریه هدف قرار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروی هوایی این کشور انبار تسلیحات و مهمات گروهک تروریستی «هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره) را در شمال سوریه هدف حملات خود قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه شامگاه چهارشنبه (۲۲ اسفند) در بیانیه‌ای با اشاره به این حمله اعلام کرد که حملات هوایی این کشور علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره با هماهنگی ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «گروه تروریستی "هیأت تحریر الشام" به وسیله پهپادها حملاتی علیه پایگاه ما در "حُمیمیم" انجام داده است و جنگنده‌های روسیه در تاریخ ۱۳ مارس به تلافی این حملات، انبار تسلیحاتی این گروهک را هدف قرار دادند».

پایگاه هوایی حمیمیم سوریه در استان ساحلی لاذقیه، واقع در غرب سوریه قرار دارد. تروریست‌ها طی ماه‌های گذشته با راکت و پهپاد حملات محدودی به این پایگاه که جنگنده‌های روس در آن مستقر هستند، انجام دادند.

گروهک تروریستی جبهه النصره، شاخه سوری «القاعده» که بعدها با سایر گروه‌های تروریستی ائتلاف جبهه تحریر الشام را تشکیل داد، بر اساس توافق ایران، روسیه و ترکیه در گفت‌وگوهای آستانه، «تروریستی» است و دولت سوریه و متحدان آن می‌توانند علیه آن اقدام نظامی داشته باشند ولو عناصر آن در مناطق کاهش‌تنش و آتش‌بس قرار داشته باشد.

ترکیه به عنوان کشور ضامن روند آستانه در مورد سوریه، اخیرا مسئولیت جدا کردن مخالفان سوری به اصطلاح میانه‌رو را از تروریست‌ها برعهده گرفته است. جبهه النصره در لیست سیاه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل