بازدید 12463

چشم انداز وضعیت نفت ایران در سال ۲۰۴۰

مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به چشم انداز وضعیت نفت ایران در سال ۲۰۴۰ پرداخت.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 13 March 2019

دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «چشم‌انداز وضعیت نفت ایران در سال 2040» آورده است؛ با توجه به سیاست‌های جهانی در راستای کاهش انتشار کربن و ظهور تکنولوژی‌های نوین برای استخراج نفت از منابع غیر‌متعارف، کماکان می‌توان از ذخایر نفت ایران تا مدت زمان طولانی بهره‌برداری کرد. بنابراین درحال حاضر مهم‌تر از تخمین مقادیر نفت ایران، تخمین ظرفیت کشور در استخراج نفت از ذخایر است.

این گزارش می افزاید از مجموع 98 میدان نفتی در ایران، از سال 1913 تاکنون در حدود 72 میلیارد بشکه نفت استخراج شده است. نرخ کاهش سالیانه میادین نفتی در ایران ـ با در نظر گرفتن تعمیرات ـ 6 درصد، میزان تولید چاه‌های جدید در سال 2016 در حدود 1/7 میلیون بشکه در روز با نرخ کاهش3/2 درصدی در سال و میزان بهره‌برداری از میادین به‌ازای تزریق یک میلیون مترمکعب گاز طبیعی، در حدود چهار هزار بشکه نفت برآورد شده است.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح می کند براساس محتمل‌ترین سناریو، انتظار میرود ظرفیت تولید نفت خام تا پیش از سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز و تا سال 2030 به 4/4 میلیون بشکه در روز برسد. همچنین انتظار می‌رود درآمد ناخالص سالیانه از نفت در دهه آینده به مقدار آن در سال 2012-2011 برسد که چیزی در حدود150 میلیارد دلار بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر