بازدید 2704

تصویب برنامه کلی دروس رشته فلسفه رسانه

کد خبر: ۸۸۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 13 March 2019

برنامه کلی دروس رشته فلسفه رسانه در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به تصویب رسید.

به گزارش مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۶۵ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته «فلسفه رسانه» در مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که مواد درسی مورد نیاز برای پذیرش دانشجو در آزمون ورودی از چه منابع درسی باشد.

وی افزود: مسئله مهمی که باید مورد توجه باشد این است که رشته مذکور برای عموم داوطلبان رشته‌های کارشناسی ارائه می‌شود و برای رشته‌های غیر مرتبط، واحدهای جبرانی در نظر گرفته شود.

در ادامه دروس پیشنهادی برای این رشته ارائه شد و اعضا به بررسی سرفصل آن پرداختند.

حجت‌الاسلام کاظمینی، معاون ارتباط با حوزه دبیرخانه شورای تحول گفت: عنوان دروس، سرفصل و منابع درسی بعضاً ارتباط واضح و منسجمی ندارند که نیاز بهت دقیق بیشتر دارد و البته می‌توان این مسئله را به دلیل تازگی و میان‌رشته‌ای بودن آن دانست.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر برخی منابع مربوط به این رشته‌ها در حال تدوین است که نیاز به گذر زمان دارد.

حداد عادل در ادامه تأکید کرد: اینکه برخی دروس بدون منابع کافی برای دانشجویان ارائه شود ممکن است لطماتی را به بدنه دانشگاهی و دانشجویان وارد کند.

وی افزود: چنین مواردی که ناشی از شتاب‌زدگی است آثار نامطلوبی را به همراه خواهد آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دروسی که ارائه می‌شود شایسته است منابع علمی مناسبی هم برای آن فراهم شود و در معرض نقد و واکاوی قرارگرفته باشد تا به عنوان منبع درسی ارائه شود.

حسین سلیمی گفت: در برخی دانشگاه‌ها از قبیل دانشگاه‌های ترکیه و فرانسه رشته‌های میان‌رشته‌ای تنها در اختیار دانشگاه‌هایی داده می‌شود که دپارتمان مربوط به هر دو رشته را داشته باشند.

وی افزود: البته این رشته‌ها به صورت برنامه اجرایی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و هر دو دپارتمان در اجرای برنامه مذکور نقش دارند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید برای دروس میان‌رشته‌ای که توسط شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پیشنهاد می‌شود دانشکده‌های هر دو رشته در دانشگاه مشغول به فعالیت باشند.

قرار شد پیشنهاد مذکور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شود. در پایان برنامه کلی دروس رشته «فلسفه رسانه» در این جلسه به تصویب نهایی رسید و مقرر شد منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه سرفصل دروس در کارگروهی توسط شورای تخصصی حوزوی بررسی و نهایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار