بازدید 5024

برگزاری دادگاه ۴ موسسه مالی و اعتباری

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» اعلام شد که کل سرمایه گذاران این موسسات ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از آن‌ها برای شکایت مراجعه کرده‌اند. تعهد باقی مانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقی مانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 13 March 2019
در اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» اعلام شد که کل سرمایه گذاران این موسسات ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از آن‌ها برای شکایت مراجعه کرده‌اند. تعهد باقی مانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقی مانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در آغاز نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمین تعاونی‌های البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان قاضی پرونده در رابطه با این پرونده، اظهار کرد: این پرونده ۳۵۳ جلد دارد و کل سرمایه گذاران این تعاونی‌ها ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از سرمایه گذاران برای شکایت مراجعه کرده‌اند. گردش مالی تعاونی از تیرماه سال ۹۱ تا آذر ۹۶ گردش مالی ۴۳ هزار میلیارد تومان و از اردیبهشت ۹۴ تا اسفند ۹۶ گردش مالی ولیعصر ۱۷ هزار میلیارد بوده است.

وی، ادامه داد: تعهد باقیمانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقیمانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است. همچنین از سوی بانک مرکزی، بانک‌های تجارت و کشاورزی ۷۰۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیارد تومان به عنوان بانک عامل برای بازپرداخت بدهی‌های تعاونی البرز ایرانیان خط اعتباری ایجاد کرده است و با ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر هم تسویه شده است. در تعاونی ولیعصر ۱۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد شده و با ۱۵ هزار و ۳۵۶ نفر تسویه شده است.


در ادامه قاضی صلواتی از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شود.


نماینده دادستان در تکمیل صحبت‌های قاضی پرونده، گفت: متهم ردیف اول پرونده امیرحسین آزاد.
متهم ردیف دوم حسن قریانی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و متهم ردیف سوم مهدی بهرامی حسن آبادی به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور هستند.

وی در خصوص گردش کار پرونده، ادامه داد: نحوه تشکیل موسسه البرز ایرانیان ابتدا به عنوان موسسه امیرالمومنین در سال ۸۷ با سرمایه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ثبت رسیده و موضوع این شرکت برای اعضا، پرداخت و تخصیص وام و انجام خدمات اعتباری بوده است که بعد از تغییرات در دوره‌های مختلف به البرز ایرانیان تغییر نام داده است.

نماینده دادستان در رابطه با تعاونی ولیعصر نیز گفت: این عاونی در سال ۸۸ به ثبت رسید و در سال ۹۲ به دلیل تخلفات مدیرعامل تعطیل و زیان ده شد و بعد از سال ۹۲ به هیئت مدیره جدید خانوادگی راه اندازی شد که سرمایه

نماینده دادستان بیان کرد: امیرحسین آزاد قبل از فعالیت در تعاونی البرز ایرانیان شرکت سخت افزاری داشته سپس در تهران در شرکتی مشغول به کار می‌شود و حسب اظهارات خود پس از گذشت زمانی وارد تعاونی البرز ایرانیان شده است. حسن قریانی از سال ۷۶ به صورت قراردادی کار‌های حسابداری انجام می‌داده تا سال ۸۰ به استخدام وزارت تعاون در آمده است. او اولین مدیر بانک توسعه تعاون خراسان رضوی بوده است.

وی، افزود: مهدی بهرامی حسن آبادی سرپرست اداره تعاون شهرستان رباط کریم بوده که به دلیل ضعف مدیریت برکنار می‌شود. قریانی با برنامه‌ای از پیش تعیین شده با امیرحسین آزاد وارد همکاری می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان