بازدید 13767
پیمانه اقتصادی؛

واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی/ سایپا چقدر تعهد تحویل خودرو پیش‌فروش شده دارد؟ / پوند دلار را عقب راند/ دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت می‌کند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آستانه کانال ۱۶۸ هزار واحد، سهام آسیایی جهش کرد، صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را پایین آوردند، سکه تمام طرح جدید ۴,۴۸۰,۰۰۰ تومان، روند کاهشی طلا معکوس شد، وزیر ارتباطات: اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است و تغییرات اندک قیمت انواع سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 March 2019

واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی/ سایپا چقدر تعهد تحویل خودرو پیش‌فروش شده دارد؟ / پوند دلار را عقب راند/ دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت می‌کند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آستانه کانال ۱۶۸ هزار واحد، سهام آسیایی جهش کرد، صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را پایین آوردند، سکه تمام طرح جدید ۴,۴۸۰,۰۰۰ تومان، روند کاهشی طلا معکوس شد، وزیر ارتباطات: اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است و تغییرات اندک قیمت انواع سکه را در بر دارد.

واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی

در جریان دیدار رئیس جمهوری کشورمان و هیئت همراه با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق، دکتر عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - در مذاکرات مفصل با همتای عراقی خود نحوه پیگیری و اجرای توافق ماه گذشته بانک‌های مرکزی دو کشور را مورد بحث و توافق قرار داد. بنا به این گزارش اولین بخش از مطالبات دولت ایران به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز شد. از ۱۲ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق ۴ میلیارد آن صادرات برق و گاز است. در این جلسه در مورد تسهیل امور بانکی صادرکنندگان کالا و خدمت ایرانی و نیز فعالیت شعب بانک‌های ایرانی در عراق و ایجاد روابط کارگزاری بانک‌های ایرانی با بانک‌های عراقی و ضرورت قبول ضمانت نامه‌های دیناری به جای ضمانت نامه دلاری برای فعالیت پیمانکاران ایرانی به طور مفصل گفت‌وگو شد.

شاخص کل بورس تهران در آستانه کانال ۱۶۸ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۵۳۸ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۹۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۶۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴ واحدی معادل ۰.۲۷ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۴۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۸ هزار و ۴۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۳۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۱۲۶ هزار و ۱۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۲ هزار و ۸۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.

واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی/ سایپا چقدر تعهد تحویل خودرو پیش‌فروش شده دارد؟ / پوند دلار را عقب راند/ دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت می‌کند؟

سهام آسیایی جهش کرد

روز سه‌شنبه، پس از این که در آستانه رأی‌گیری پارلمان انگلستان در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا با تغییرات توافق برگزیت موافقت کرد، پوند تقویت شد و سهام آسیایی جهش کردند. پوند ۰.۵ درصد تقویت شد تا رشد دو روزه خود را به ۱.۵ درصد برساند و در نرخ برابری ۱.۳۲۱۵ در برابر دلار معامله شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که از ابتدای روز با رشد سهام چین و تقویت سهام انرژی با بالا رفتن قیمت نفت، حرکت صعودی خود را آغاز کرده بود، ۱.۰۸ درصد جهش کرد. نیکی ژاپن ۱.۷۹ درصد جهش کرد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۹ درصد رشد کرد. شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۱۰ درصد جهش کرد. شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ توانست ۱.۳ درصد جهش کند و به رشد ۲ درصدی دیروز خود افزود. این شاخص امسال بیش از ۲۵ درصد رشد کرده است. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ هم ۱.۴۶ درصد بالا رفت. سهام استرالیا تقریباً بدون تغییر باقی ماند و ۰.۰۹ درصد پایین آمد.

صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را پایین آوردند

به نقل از سامانه سنا، در چهارمین روز هفته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12800 تومان در صرافی های بانکی و مجاز خریداری شد و به قیمت 12850 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. که این نرخ نسبت به روز قبل، 50 تومان ارزان تر می باشد. همچنین در پایان معاملات، هر اسکناس یورو به نرخ 14750 تومان خریداری و با افت 100 تومانی نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه، به قیمت 14800 تومان فروخته شد.

پوند دلار را عقب راند

در معاملات دیروز بازارهای ارزی جهان، پوند به امید اینکه تغییرات جدید برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس کافی هستند روند صعودی را در پیش گرفت به گونه‌ای که هر پوند با ۰.۵ درصد افزایش به ۱.۳۲۱۵ دلار رسید تا بازدهی خود در ۲ روز گذشته را به ۱.۵ درصد برساند. در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۶۶۴۵ درصد افزایش یافت و اوراق ۲ ساله نیز با ثبت بازدهی ۲.۴۷۷ درصد به کار خود خاتمه داد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۷.۰۳۶ واحد رسید. گرگ مک کانا، استراتژیست مؤسسه "مک کانا مکرو" گفت: کاهش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی مشخص، مقداری حس مثبت به بازار تزریق کرد و اندکی از نگرانی سرمایه گذاران نسبت به یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد جهانی کاست. در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر پوند به ازای ۱.۱۷۴۰ یورو، ۹۱.۹۸۷۹ روپیه هند، ۱.۸۶۹۵ دلار استرالیا، ۱.۷۷۱۰ دلار کانادا، ۱.۷۹۱۷ دلار سنگاپور، ۱.۳۳۵۸ فرانک سوئیس، ۵.۳۹۴۷ رینگت مالزی، ۱۴۷.۱۴۱۲ ین ژاپن و ۸.۸۷۱۳ یوان چین مبادله شد.

تغییرات اندک قیمت انواع سکه/ سکه تمام طرح جدید ۴,۴۸۰,۰۰۰ تومان

دیروز در بازار تهران، هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تغییرات اندک نسبت به روز قبل، به رقم ۴,۴۸۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴،۳۲۰،۰۰۰ تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت به قیمت ۲,۴۸۰,۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت به نرخ ۱,۵۹۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار، ۸۵۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، حدود ۲۴۰۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران ۱,۷۷۰,۰۰۰ تومان بسته شد.

سایپا چقدر تعهد تحویل خودرو پیش‌فروش شده دارد؟

به گفته عبدالله بابایی، نماینده ویژه مدیرعامل گروه صنعتی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، بیش از 200 هزار دستگاه است که به محصولات مختلف از جمله خانواده ایکس 100، ایکس 200، کوئیک، رنو و برلیانس اختصاص دارد. در مورد برلیانس نیز کار تأمین و تدارک در حال انجام است که امیدواریم در این بخش طی 6 ماه آ‌ینده مشکل برطرف شود. برای خریداران این خودروها نیز همان پیشنهادات در نظر گرفته شده است. در زمینه تحویل خودروهای پراید و تیبا سرعت عمل در تولید و تحویل خودروها بالا رفته و طی یک ماه اخیر بیش از 30 هزار دستگاه از این محصولات به مشتریان تحویل داده شده است. در این بخش حدود 55 هزار دستگاه تا پایان سال تحویل خواهیم داد که تحویل 35 تا 40 هزار دستگاه نیز به سال آینده موکول می‌شود. /فارس

روند کاهشی طلا معکوس شد

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دنبال افت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۶.۰۸ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۴ درصد رشد، به ۱۲۹۵.۹۰ دلار رسید.

وزیر ارتباطات: اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است

محمدجواد آذری جهرمی درباره‌ی محدودیت اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون بیان کرد: سال ۸۹ اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گوشی آیفون در ایران کمتر نشد، بلکه بیش‌تر هم شد. در حال حاضر طبق آمار رگولاتوری، در حالی که روزانه ۷۰۰۰ گوشی آیفون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد، اما پس از اتفاقاتی که افتاد، روزانه ۷۰ هزار گوشی فعال داخل شبکه نیز، خاموش شده است. خاموش شدن گوشی‌های این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

بازار اوراق مسکن؛ مخالف‌خوانی «تسه 9610» از سایر اوراق

دیروز اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه9610» ضمن ثبت رشد 67/ 0 درصدی به بهای 55 هزار و 428 تومان به فروش رفت. رشد این اوراق در حالی رخ داد که قریب به اتفاق سایر سررسیدهای وام (به غیر از 3 مورد) در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمتی آنها به کانال 54 هزار تومان تنزل کرد. بازار تسه‌ها در وضعیت جالبی به سر نمی‌برد و عمده دلیل آن کم شدن قدرت خرید اوراق وام مسکن است. در حالی که رشد ادامه‌دار بهای واحدهای مسکونی تمامی ندارد، سقف وام مسکن ثابت مانده و با گذشت هر ماه شاهد فاصله گرفتن قیمت‌ آپارتمان از سقف مذکور هستیم. از همین روی بسیاری از افراد از جمله خانه اولی‌ها از خرید خانه منصرف شده و روی به بازار واحدهای استیجاری آورده‌اند یا اینکه خانه‌های قدیمی‌ساز را که قیمت مناسب‌تری دارند انتخاب کرده‌اند.

عرضه روزانه ۲ هزار تن گوشت مرغ در بازار از شنبه آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن گوشت مرغ برای کاهش قیمت‌ها در بازار عرضه خواهد شد. به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته گفت: از شنبه هفته آینده مرغ به میزان قابل توجهی وارد کشور خواهد شد و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز نیز از محل ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با کمک شرکت پشتیبانی امور دام به صورت گسترده در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های منتخب عرضه خواهد شد و امیدواریم با این حجم عرضه شاهد شرایط بهتری درقیمت‌ها باشیم. وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد نظاارت‌ها در زنجیره تولید مرغ تشدید شود و از ابتدای زنجیره تولید یعنی از مرغداری‌ها تا کشتارگاه و فروشگاه‌ها فاکتور صادر و قیمت‌های عرضه به طور واضح مشخص باشد. معاون وزیر صمت افزود: بر اساس گزارش‌ها از ورود مرغ به برخی استان‌ها جلوگیری شده که دستور داده شد در برخی از استان‌ها از جمله تهران، گلستان، زنجان و مازندران که تأمین کننده گوشت مرغ هستند شرایطی به وجود آید که از ورود گوشت مرغ جلوگیری نشود.

نوبخت: افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در ضریب ریالی اعمال می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سه شنبه شب از افزایش 20 درصدی حقوق سال 98 کارکنان دولت در ضریب ریالی حقوق خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در فرودگاه بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه محاسبه و اعمال افزایش حقوق سال 98 کارکنان دولت اظهار کرد: با عنایت به اینکه تبصره ذیل ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری که در مجموع 20 درصد هست، خود این ماده دلالت بر این دارد که هر نوع افزایشی که برای پایه حقوق و سالهای بعد اعمال خواهد شد، به صورت ضریب ریالی تعیین می شود. وی افزود: خوشبختانه همانطور که رئیس مجلس نیز بیان نظر کرد؛ آنچه به عنوان 400 هزار تومان به صورت پایه به حقوق همه اضافه خواهد شد، آن را نیز به صورت ضریب اعمال کنیم. نوبخت خاطرنشان ساخت: قطعاً کارکنان دولت هیچ تردیدی نکنند؛ اگر اندک مخالفتی هم نسبت به آن مصوبه بود، همه برای آن بود که خیر بیشتری به همکاران برسد. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: خوشبختانه مجلس محترم نیز تصمیم درست و شایسته ای داشت و ان شاءالله سازمان مدیدیت و برنامه ریزی تلاش خواهد کرد با آن اصلاح یا برداشتی که رئیس محترم مجلس بیان کردند، به گونه ای عمل کنیم که از این 20 درصد به نحو مطلوب در پایه حقوقی همه کارکنان دولت محاسبه شود تا هم برای افزایش حقوق و هم در پرداخت اضافه کار و هم برای پاداش بازنشستگی شان همه این ارقام محاسبه شود. وی تأکید کرد: اگر ما این افزایش را به صورت ضریب نبینیم و ضریب 20 درصد نباشد، به همان میزانی که کم می شود، همه کارکنان متضرر خواهند شد.

دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت می‌کند؟

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران جلسه دیروز گفت: «ظاهراً قرار است دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت کنند که بتوانند یک‌میلیون خودرو تولید کنند، خودرو ارزان و این جای سؤال دارد که اگر این خبر درست باشد این منبع از چه محلی قرار است تأمین شود؟ بر چه اساسی قرار است چنین چیزی داده شود؛ البته آقای فیاض (معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها) که الآن در جلسه هستند این موضوع را رد می‌کنند و خدا کند که نباشد، ولی باید شفاف‌سازی صورت گیرد و برای پول‌هایی که از جیب مردم خارج می‌شود، سؤال‌های جدی وجود دارد.» /اتاق تهران

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۰
خودرو ارزان نشده. توقف گرانی داشته.
30 هزاااااار میلیارد


ترا خدا در اون دو تا کارخونه را گل بگیرید

خودرو با قیمت جهانی وارد کنید و منصفانه به مردم بفروشید



خووووون مردم به جووووش اومد از این همه ریخت و پاش الکی
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اب خوش نمیزارن از گلوی ملت پایین بره یه ماشین نمیزارن سوارشیم من دیگه اینو نمیدونم چجور مشکلیه ما داریم افغانستانم نداره این مشکل رو یه جوانی یه خانواده ای یه ماشین درست و حسابی نتونه سوارشه عجیبه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
راه حل گِل گرفتن نیست. ایجاد رقابت با کارخونه های خصوصی است.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
معلوم کنید این خودروسازها دولتی هستند یا خصوصی و یا متعلق به جای دیگه.چرا بودجه مملکت را هدر می دهید.جیب نهادها هنوز پر نشده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
به امید روزی که در اون دو تا کارخانه را گل بگیرند،
هیچ گرانی و کمبودی ساختگی نیست. همگی واقعی است. فقط این مسئولان و مدیران هستند که برای فرار از مسئولیت فراافکنی می کنند و مثلا گرانی دلار را تقصیر دلالها یا گرانی گوشت را تقصیر قاچاق می اندازند. چرا قیمت دلار از سال 1392 تا 1396 که سال انتخابات بود تثبیت ماند و هیچ دلالی و سلطان سکه یی نتوانست صد تومان روی ان بکشد؟ چرا قیمت گوشت سالها تثبیت ماند و مثلا چند هزار تومان افزایش یافت ولی ناگهان که بمب نقدینگی ساختگی که خود نتیجه تثبیت دستوری نرخ دلار و سودهای موهوم 28 درصدی دور اول بود ناگهان به 120 هزار تومن افزایش یافت؟ مگر قاچاقچی مغز گوسفند داشته باشد که بازار 120 هزار تومنی ایران را بگذارد این همه هزینه کند و این همه ریسک و خطر به جان بخرد تا بتواند به دلال عراقی گوشت گوسفند را قاچاق کند که او هم حداکثر در قصابیهای بغداد بتواند 140 یا 150 هزار تومن بفروشد؟ یعنی این همه خطر و هزینه برای ده یا بیست هزار تومن سود در کیلو؟! بماند که همین قیمت گوشت در افغانستان و هرات کیلویی 70 هزار تومن است و در ترکیه هم قیمت ایران یا ارزانتر. همین مدیریت غیر شفاف و فرار از مسئولیت است که قدرت خردی گوشت یک کارگر ایرانی از قدرت خرید گوشت یک کارگر افغانی که خود فقیر ترین کشور دنیا هم هست کمتر است و تازه اقای جهانگیری می فرمایند سال 97 را با موفقیت به پایان رساندیم! مثل اینکه برای خود انها هم تعجب است با این مدیریت وحشتناک چرا ایران هنوز سر پاست. هر چند سرپایی که به عنوان غنی ترین کشور دنیا از نظر منابع زیر زمینی و نفت و گاز کارگر و کارمند ان کمترین حقوق دردنیا حتی از کشورهای بسیار فقیر افریقایی و اسیایی هم کمتر می گیرند و متاسفانه هر روز خبر از خودکشی چند شهروند مظلوم به خاطر مشکلات اقتصادی ان در صدر خبرهاست. افسوس
عراق بدهیشو داده اونم نه همشو یه قسطشو اونم بعد از سالها جوری تیتر میزنید انگار لطف کرده به ایران من مطمینم فقط همین یه قسطشو داده بقیش نمی‌ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
جو زده شما الان چجوری فهمیدی برای سالیان قبل است و تا الان پرداخت نکرده از چند سال قبل؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مدافعین عراق هم پیداشن 11.26تو چرا ایرانی برو وطن خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
کسی مدافع عراق نیست ولی نمی گذارم جو زده هایی مثل شما اقتصاد را بدتر از این بکنند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
جو زده صد می ارزه به عراقی زده تازه چه جوی چشمات اگه سالم باشه نوشته اولین قسط اولین یعنی تازه شروع کرده بدهی 12 میلیارد دلاریشو بده توام زیاد ...نکن عراق دوست داری برو عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
هر وقت روابط بین الملل را فهمیدی بر چه اساسی است بیا بحث کن
خطاب به پرچم امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
یک چیزی هم یادم رفت بنویسم از این ۱۲ میلیارد دلار صادرات در سال تقریبا نصفش برای بخش غیر دولتی است و نه برای دولت
!!!!!!
علی خوزستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
عراق غرامت جنگ را کی باید پرداخت کنه ، این یه مسأله ملی است و دولت باید در مورد آن رفراندم برگزار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دشمن تراشی نکن فعلا که اروپا نه نفت میخره نه پول میده سه تا هواپیما داد که گفتن از همین سقوط کرده هاست
دولت محترم وقتی به خودرو سازان کمک میکنه یعنی از این جیب به اون جیب میکنه . کاری به کارگران زحمت کش این دو کارخانه ندارم ولی دولت ما این وامها را به راحتی به این دو کارخانه میدهد تا انها به راحتی محصولاتشون را به هر قیمتی میخواهند و با چراغ سبز دولت به مردم ایران تحمیل کنند که البته همه آشنایان و دوستان آقایان همین الان در این کارخانه ها مدیر و ... هستند و مثلا دارند کار میکنند
حالا سئوال این است با این 30 هزار میلیارد تومان نمیشود کارخانه و تکنولوژی و دانشگاه و ... درست کرد ؟ چرا باید این روش مسخره ساختن ماشینهای از رده گذشته کشورهای دیگر در ایران ادامه دار باشد ؟
چرا باید مردم ایران وامدار کارهای اشتباه دولت باشد ؟
دولت به جيب مردم نمي انديشد قانون نيز مانند برخي تحريمها توسط دولت دور زده مي شود ودراين ميان برخي دولتي ها از اين مسير روزي حلال كسب مي كنند
کلاه‌برداری ۳۰ هزار میلیارد تومانی از جیب مردم!
تکلیف ۱۲ میلیارد دلاری که از عراق وصول شده هم مشخص داره می‌شه!
علی برکت الله!
دولت به چه حقی از جیب مردم اینکار را میکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دزدی تو روز روشن و بصورت قانونی توسط افراد مجری قانون!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آفرین گل گفتی دولت باید در این وضعیت اقتصادی به جای دادن این پول به خودرو سازان به کالاهای اسای داده وبه دست مردم برساند که دارند گرسنه میخوابند
ظاهرا قراره دولت به خودروسازها پول بده تا به قول خودش تولید بره بالا ! ! ولی از جیب کی ؟ چرا باید بده ؟ مگه دولت به خودروسازها بدهکاره یا اینکه خودروسازها به ملت بدهکارن ؟ یا اینکه قراره پول یه چاه نفت یا یه چاه گاز رو بریزن توی چاه ویل خودروسازها ؟ یا اینکه قراره مدیرای خودروسازها هم برن کانادا پول لازم شدن ؟ آخه تا کی قراره از کیسه ی ملت حاتم بخشی کنن ؟ تا کی قراره سرمایه های مملکت رو هاپولی کنن ؟ و هزاران ؟ ؟ ؟ ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خود رو سازها احتمالا متعلق به یک نهادی هستند.
خودروسازان دد یک اقدام غیراخلاقی میخواهند خودروهای دیرتحویل را ۳ روز مانده به سال نو مدل ۹۷ صادر کنند.
این بی اخلاقی انها را لطفا پیگیری کنید.
اجحاف به مشتری های نجیب در حد فاجعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سه روز به سال ۹۸ خودرو مدل ۹۷ کارت بزنند؟؟؟؟؟؟؟
اخلاقی نیست!!!!!عجب فیلمی دراورده اند
٢٠٠ هزار خودرو پيش فروش و پولش گرفتن ايا تاجر ها و واردكننده ها بخش خصوصى ميتواند همان كار بكند پيش فروش جنسى كه نه موجود است نه قيمتش مشخص است از لحاظ قانوني اشكال دارد يا نه لطفا راهنمايي كنيد چون من نيت كردم لوازم منزل پيش فروش كنم كه هنوز وارد نكردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
احمق آنهایی که میخرند اگر کسی از من هم بخره محصول سیب ده سال دیگه را هم میفروشم
همچین گفتین مطالبات ایران از عراق وصول شد گفتم شاید منظور غرامت جنگی است. راستی کی قراره راجع به غرامت جنگی جنگ تحمیلی با عراق صحبت بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
قربونت برم کل مملکت را صرف بازسازی عراق کردند آنوقت توقع داری غرامت بگیرند؟
با 30 هزار میلیارد تومان میشه 500 هزار خودروی خارجی 5000 دلاری وارد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حودرو ۵۰۰۰ دلاری شما از رده خارج است
مردم دیگه بستوه آمدن از این همه اختصاص منابع از جیب مردم به خودرو سازها و بنیادها و سازمانهایی که درست شدن تا بودجه ها را چپاول کنن. بس کنید این مفتخوریها را .
خساراتی را که در طول جنگ هشت ساله بر ما وارد کردند را کی پرداخت میکنند.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
وقت گل نی !!!!!
دولت مديون ملت است اگر پس از اين حتي يك ريال به خودرو سازان كمك كند . اين پاداش خوش حسابي هايشان است ؟دولت از يك سو به خودرو سازان و موسسه هاي مالي و بانك هاي ورشكسته كمك هاي چند هزار ميلياردي مي كند و از سويي ديگر از كمبود بودجه مي نالد .
ای دولت مردان در عراق قطر پاکستان هندچین روسیه ...افریقا برای ایران پول هست خود اروپایی ها از این کشورها پول در میارن
الان فرغون سازا با پول ملت خام و طمعکار و دولت بی تدبیر دارن با دمشون گردو میشکننا
کارشناس اقتصادی گفت تجارت نه موکب زدنه و نه نوحه خواندنه تجارت یعنی کامیون رفته خالی برنگرده یعنی سند مناقصه پر کنی مبلغ ضمانت واریز کنی چهار استانی که فقط صنعت سنگ دارند چون عراق مناطق مرکزی اش کوه نداره چه مزایای صادراتی دارند انگار تجارت مثل خوابو شمشیرو اسب سفیدو ...بابا کمی از دنیای هیالی بیاین بیرون دنیای واقعی
عراق گور داره که کفن داشته باشد دلت خوشه پیشاپیش دروغ سیزده
برای خودروسازان نیروی کار ارزان قیمت ، انرژی ارزان و بازار انحصاری کافی نبود حالا طلب پول هم میکند شرایط فعلی حاصل عملکرد اشتباه مجلس و دولت در حمایت نامحدود از این صنایع است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر