بازدید 2546

عبدالمهدی بر تقویت همکاری های ایران و عراق تاکید کرد

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق در دیدار دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری های میان دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ 11 March 2019

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری عراق، عبدالمهدی روز دوشنبه در دیدار دکتر روحانی و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه وی، ضمن خوشامدی گویی به آنان، ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب تقویت روابط میان دو کشور و دو ملت همسایه در همه زمینه ها و همچنین در راستای امنیت، ثبات و توسعه برای همه ملت های منطقه باشد. 
نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که با حضور وزیران و مسئولان حوزه های مختلف دو کشور برگزار شد، در خصوص همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت تلاش ها در جهت امنیت و ثبات، همکاری در زمینه های اقتصادی و تجارت، و بسیاری دیگر از موضوعات مورد علاقه مذاکره کردند. 
همکاری در زمینه نفت، کشاورزی، بازسازی، سرمایه گذاری، بهداشت، حمل و نقل، ایجاد مناطق (مشترک) صنعتی و گذرگاه های مرزی از اهم محورهایی بود که در این مذاکرات به آن پرداخته شد. 
ادامه گزارش دفتر نخست وزیری عراق حاکی است که در این دیدار وزیران و یا مقامات ارشد وزارتخانه های خارجه، کشور، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی ایران و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور داشتند. 
در طرف عراقی نیز وزرای نفت، امور خارجه، مسکن و شهرسازی، تجارت، صنعت و معدن، حمل و نقل و رئیس کل بانک مرکزی عراق و سفیر عراق در تهران در این مذاکرات حضور داشتند. 
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه امروز دوشنبه وارد بغداد شد و در قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری عراق مورد استقبال رسمی «برهم صالح» همتای عراقی اش قرار گرفت.
در این سفر رسمی یک هیات عالی سیاسی و اقتصادی رییس جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند. 
انتظار می رود طی این سفر چند تفاهمنامه های همکاری مشترک بین دو کشور به امضا برسد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل