بازدید 3058

مبلغ: صدا و سیما سال‌ها است اعتماد سوزی می‌کند

کد خبر: ۸۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 11 March 2019
دست کاری آمار شرکت‌کنندگان در مسابقه و افزایش رای مسابقه «برنده باش» صدا و سیما و رویکردهایش را بسیار زیر سوال برد. موجی از انتقادات به راه افتاد، اما مساله اصلی برنده شدن برنده باش یا نود نیست. مساله رویکردی است موجب می‌شود راسنه ملی حتی در برگزاری یک رقابت درون سازمانی نیز موجب از دست رفتن اعتماد عمومی شود. حال سوال اینجا است که چطور باید انتظار داشت این رسانه در چالش‌ها و بزنگاه‌های سیاسی مهم قادر به جلب اعتماد اجتماعی باشد؟ بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان معتقدند که این سازمان در شرایط فعلی قادر به ایفای نقش و رسالت خود نیست و به تغییرات اساسی نیاز دارد.

مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفتگو با «آزادی/Azaditoday.ir» عدم موفقیت در برگزاری مسابقه اخیر در صدا و سیما را نشانه اعتمادسوزی این سازمان دانست و گفت: «متاسفانه رفتار‌های صدا و سیما طی سالیان و به خصوص در بخش‌های سیاسی آنچنان غلط بوده است که نه تنها موجب کاهش گسترده اعتماد مردم نسبت به این رسانه شده بلکه در اعتماد سوزی نسبت به کل کشور و حاکمیت نیز نقش موثری ایفا کرده است. به این خاطر که روش‌های این سازمان کاملا یک طرفه و سلیقه‌ای نیست و به هیچ وجه شایسته رسانه ملی نیست.»


وی افزود: «اصل اول این است که این رسانه بی طرفی سیاسی خود را رعایت کند، اما به هیچ وجه به این اصل توجه نمی‌شود. این سازمان به خصوص در بخش‌های سیاسی محل جولان جریان سیاسی خاصی است که مرتب از تمام امکانات این سازمان استفاده می‌کند. بدتر از آن این است که به شدت در راستای تخریب سایر جناح‌ها و جریان‌ها عمل می‌کند. روشن است که محصول این رویکرد ریزش اعتماد عمومی نسبت به این رسانه و کل جریانات کشور است.»


وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر افراد به تغییر وضعیت می‌انجامد یا نیاز به تغییر ساختاری وجود دارد، گفت: «اساس تغییر رویکرد است. ساختار خیلی مهم نیست، زیرا افراد در این ساختار کار می‌کنند. معلوم نیست که این بخش‌های سیاسی دست چه کسانی است که خواسته یا ناخواسته به وجدان و اعتماد عمومی آسیب می‌زنند. من نمی‌دانم رئیس سازمان صدا و سیما که مدعی خدمت به نظام است چرا این بخش‌های سیاسی را دست این افراد سپرده است.»


مبلغ با اشاره به ماجرای تقلب در انتخاب بهترین برنامه صدا و سیما گفت: «الان یک نظر سنجی می‌کنند که نتیجه‌ای غیر از کاهش اعتماد عمومی در زمینه‌های مختلف ندارد.»


وی تاکید کرد: «اگر مسئولین سازمان در ادعا‌های خود مبنی بر خدمت به نظام جدی هستند باید یک تجدید نظر اساسی در رویکرد‌های خود انجام داده و افراد ملزم شوند که در چارچوب رویکرد‌های جدید حرکت کنند. باید از چهره‌های موثر و دلسوز کشور در برنامه‌ها و گفتگو‌های مختلف استفاده کنند تا این رسانه صدای مردم و ملی شود نه صدای یک جریان خاص، آن هم جریانی که نگاه‌های غلط دارد».


این فعال سیاسی اصلاح طلب روی آوری مردم به ماهواره و شبکه‌های خارجی را ناشی از بی اعتمادی گسترده‌ای که محصول فعالیت صدا و سیما است، دانست و گفت: «لازم است که حتما تجدید نظر اساسی در افراد، برنامه‌ها و سیاست‌ها انجام شود تا این سازمان کارآمدی لازم را پیدا کند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس