بازدید 13078
۹
پایگاه اسرائیلی «دبکا فایل» عنوان کرد؛

اعزام نیروهای کمکی آمریکا به عراق برای مقابله با نیروهای تحت حمایت ایران!

رقابت میان ایران و آمریکا در عراق، یکی از عمده ترین رقابت های سیاسی و امنیتی در خاورمیانه بوده که همواره نظم امنیتی خاورمیانه را تحت الشعاع خود قرار داده است. در همین راستا و همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به عراق، وبسایت «دبکافایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی ـ نظامی اسرائیل، در گزارشی اعلام کرده که آمریکا نیروهای نظامی بیشتری را از طریق اسرائیل و خاک اردن به عراق می فرستد تا با نیروهای وابسته به ایران در نزدیکی مرز سوریه مقابله کنند.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 11 March 2019

رقابت میان ایران و آمریکا در عراق، یکی از عمده ترین رقابت های سیاسی و امنیتی در خاورمیانه بوده که همواره نظم امنیتی خاورمیانه را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا و همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به عراق، وبسایت «دبکافایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی ـ نظامی اسرائیل، در گزارشی اعلام کرده که آمریکا نیروهای نظامی بیشتری را از طریق اسرائیل و خاک اردن به عراق می فرستد تا با نیروهای وابسته به ایران در نزدیکی مرز سوریه مقابله کنند.

در این گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس و جنوب اروپا به ویژه نیروهایی که در پایگاه های نظامی موجود در رومانی و بلغارستان حضور دارند، برای حرکت به سوی عراق در آمادگی کامل هستند تا با نیروها و عناصر وابسته به ایران در مرزهای مشترک عراق و سوریه مقابله کنند.

این وبسایت با اعلام این که نیروهای کمکی آمریکا، چهارشنبه هفته گذشته به عراق اعزام شده و آماده حمله هستند، تأکید کرد، منظور از نیروهای وابسته به ایران در خاک این کشور، گردان های حزب الله و عصائب اهل حق هستند.

اعزام نیروهای کمکی آمریکا به مرز عراق و سوریه برای مقابله با نیروهای تحت حمایت ایران!

بیشتر بخوانید

بنا به آنچه در این گزارش آمده، فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه چنین برآورد می کند که نیروهای آن در شرق و جنوب سوریه و همچنین پایگاه های آمریکایی واقع در نزدیکی مرز این کشور در معرض خطر هستند، چون این گروه ها به وسیله سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سوریه مستقر شده اند.

دبکا فایل ضمن تأکید بر این که هدف واقعی این نیروهای عراقی وابسته به ایران، آزادسازی بلندی های جولان سوریه از اشغال رژیم اسرائیل است، از برخی منابع ـ که نام آنها فاش نشده ـ نیز نقل کرده که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در گفت و گوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، نگرانی کشورش در این زمینه را ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید

خبر اعزام نیروهای آمریکایی به عراق، در حالی منتشر شده که دولت عراق بارها به درخواست آمریکا برای خلع سلاح نیروهای مردمی این کشور مخالفت کرده و به نظر می رسد، آمریکایی ها رأسا و بدون مشورت دولت عراق در حال اعزام نیرو به مرز عراق و سوریه هستند؛ مسأله ای که می تواند تنش های تازه ای در این کشور پدید آورد.

این در حالی است که به تازگی تحرکات سیاسی زیادی در عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور به وجود آمده است و گروه های سیاسی متعددی در عراق خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
فکر کنم دبکا فایل اسرائیل یه چیزی تو مایه های روزنامه ابتکار و شرق در ایرانه.
کلا اخبار جنگ با ایران .

سه تا خبر بعد از این هم تابناک میگه عربستان و اسرائیل و امارات میخوان با ایران بجنگند .

هفته ای سه چهارتا خبر جنگی با کشورمون داری میدی .

دقیقا منظورورت چیه !؟
بوی جنگ می آید
آقازاده های محترم لطفا هرچه سریعتر به میهن بازگردند.
بکوب بر طبل جنگ که نونت از همینه
کافی چندتا از نیروهای امریکایی سقط بشن، چاره کار همینه.
یه زمانی یک ژنرال امریکایی عراق را اداره می کرد(البته بعد از حمله امریکا به صدام) دلشون برای اون روزا تنگ شده است.
به نظر می رسد امریکا قصد دارد قبل از آنکه در مجلس قرار قانون اخراج امریکاییها تصویب شود با جو سازی وشانتاژ بازی وشاید درگیری مستقیم نیروهای بیشتری وارد عراق کند.
اگر دخالت های خارجی نبود این منطقه روی خوش میدید.
کدام تنش ؟!!!، عراق در مقابل آمریکا استقلالی ندارد و تحت کنترل است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر