بازدید 10229
بازتاب

ادعای قطبی درباره افزایش عصبانیت و طلاق درایران

افشین قطبی سرمربی آمریکایی - ایرانی تیم فولاد که بارها خود را یک آمریکایی معرفی کرده است، در تازه ترین مصاحبه اش از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و طلاق و عصبانیت در جامعه ایران گفته است. خلاصه مصاحبه او را میت وانید اینجا بخوانید.
کد خبر: ۸۸۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 11 March 2019

افشین قطبی هنوز به ایران نیامده ، شروع به انتقاد کرده است و به نظر می رسد با سه باخت پیاپی در لیگ حالا آن ماه عسل اولیه از او دور شده باشد. این اواخر هم بخث درگیری با دایی روی او تاثیر بدی گذاشت. 

به گزارش تابناک ورزشی، افشین قطبی سرمربی آمریکایی - ایرانی تیم فولاد که بارها خود را یک آمریکایی معرفی کرده است، در تازه ترین مصاحبه اش از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و طلاق و عصبانیت در جامعه ایران گفته است. خلاصه مصاحبه او را میت وانید اینجا بخوانید.

فوتبال ایران شلوغ تر شده است اما پیشرفت نداریم

اولین کسی که از او انتقاد می‌کنم خودم هستم. این مسئله باعث پیشرفت من شده است. کسی که دانش فوتبال را دارد، می‌داند در یک فصل مقاطعی هست که توپ به گل تبدیل نمی‌شود و مشکلاتی به وجود می‌آید. وقتی شما بیرون از خانه به میدان می‌روید هماهنگی بازی و نوع سفر خیلی اهمیت دارد. مسابقه‌ای نبوده که ما بدون حاشیه در رقابت به آن وارد شده باشیم. این مسئله روی تمرکز مربیان و بازیکنان اثر می‌گذارد. اکثر تیم‌های ایران روی این مسئله مشکل دارند و این موضوع روی کار ما هم تأثیر می‌گذارد. پیشرفت فوتبالی ما نسبت به استعداد‌ها و پتانسیلی که در کشور داریم خیلی کمتر است. این به خاطر مشکلاتی است که هنوز نتوانستیم حل کنیم وقتی از دور به فوتبال ایران نگاه می‌کردم فکر می‌کردم خیلی از مشکلات حل شده و فوتبال حرفه‌ای‌تر شده است، اما حالا که بازگشتم احساس می‌کنم همه چیز شلوغ‌تر شده است.

طلاق زن و شوهرها بخاطر اوضاع اقتصادی

فکر می‌کنم شدیدتر شده است. اگر به یک خانواده نگاه کنید، اگر زن و شوهری مشکلات اقتصادی داشته باشند در روابط خود دچار مشکل می‌شوند. خیلی از طلاق‌ها به خاطر مسائل مالی است و این مسائل اقتصادی در فوتبال هم اثر گذاشته است و همه عصبانی‌تر و کم تحمل‌تر شده‌اند. این مشکلی است که فوتبالی‌ها نمی‌توانند آن را حل کنند باید صبورتر باشیم و بهتر همکاری کنیم تا فوتبال را در جهت مثبت‌تری دنبال کنیم.

وقتی همه در جامعه عصبانی باشند در فوتبال هم همین است

وقتی رانندگی مردم را در نقاط مختلف می‌بینیم به این نتیجه می‌رسم که نظم و انضباط لازم در هیچکدام از کار‌های ما وجود ندارد. همین امر در ورزش هم هست. راه‌حل ما برای مشکلات عصبانیت و انتقاد است به جای اینکه با صبر و دانش به دنبال راه‌حل باشیم با پرخاش کار را پیش می‌بریم. یکی از انگیزه‌های من برای بازگشت به ایران علاقه‌ام به پرورش فوتبالیست‌ها و فرهنگ‌سازی بازیکنان تیمم بوده است.

ادعای قطبی درباره افزایش عصبانیت و طلاق درایران

فکر می کردم اوضاع ایران بهتر شده باشد!

فکر می‌کردم اوضاع بهتر شده است، وقتی ورزشگاه آزادی را می‌دیدم، وقتی تیم ملی را در عرصه‌های مختلف می‌دیدم و اخبار را می‌خواندم احساس می‌کردم لیگ برتر حرفه‌ای شده است. در بازی با سایپا فقط ۲۷۰ نفر در ورزشگاه حضور داشت و من بعد از دیدن این صحنه بغض گلویم را گرفت که چرا باید در لیگ برتر ما فقط ۲۷۰ نفر حضور داشته باشند. این مسئله انسان را غمگین می‌کند یا اینکه چرا باید در اهواز و بازی فولاد ۶۰ تا ۶۵ درصد هواداران از رقیب ما حمایت کنند. در بازی با استقلال ۶۰ تا ۶۵ درصد ورزشگاه به رنگ آبی بود. هضم این امر برای من مشکل است چرا که تا الان تجربه آن را نداشتم. من مربی پرسپولیس بودم و هر جا می‌رفتم حمایت هواداران را داشتم و در دیدار‌های خانگی همه هواداران برای ما بودند.

قرار بود ورزشگاه اختصاصی فولاد افتتاح شود

قرار بود در مقابل پرسپولیس ورزشگاه فولاد افتتاح شود، اما به دلیل مشکل پارکینگ و ... این اتفاق نیفتاد، منتظر هستیم تا این جزئیات بهبود پیدا کند و بازی‌های ما به آنجا منتقل شود.

بعد از ۹ سال آمدم چون تخصص دارم!

من تجربه، دانش و اعتماد به نفس این کار را دارم و می‌توانم تغییراتی را به وجود بیاورم که شرایط بهتر شود، همچنین احساس می‌کردم مردم خونگرم و فوتبال‌دوست خوزستان از من استقبال می‌کنند و می‌توانم تأثیر مثبتی داشته باشم. این منطقه نیاز به امید و انرژی مثبت دارد. از همه مهمتر کار سخت را دوست دارم. مربیگری در تیم پرمهره و پرهوادار بسیار آسان است، اما هر کسی در این شرایط نمی‌تواند مربیگری کند. این یک چالش جذاب بود. از سوی دیگر مأموریت و تفکری در راستای خدمت وجود دارد. شما از من خیلی جوان‌تر هستید. وقتی جوان هستید برخی مسائل شاید آن معنی که باید داشته باشند را برای شما نداشته باشد. هر چه سن‌تان بالاتر می‌رود به برخی مسائل که قبلا برایتان در اولویت نبود بیشتر توجه می‌کنید و تشخیص می‌دهید که ساده‌ترین مسائل مهمترین چیز‌ها هستند. موضوعی مثل خدمت به مردم در مقابل اندوختن ثروت و ... با اهمیت‌تر است. ارائه خدمات به هم نوع ارزشی ماندگار دارد. شما می‌بینید در خانواده‌ها گاهی بزرگ کردن یک نوه برای پدربزرگ بسیار شیرین‌تر از پرورش فرزند خودش است. این پدر به سنی رسیده که تجربه زیادی به دست آورده و حالا اهمیت خیلی از مسائل را بهتر می‌داند. او در جوانی به فکر درآمد بوده، اما وقتی سنش بالاتر می‌رود انگیزه‌اش تغییر می‌کند. الان من در سنی هستم که اولویت‌هایم تغییر کرده است. در خوزستان وقتی شادی مردم را می‌بینم شاد می‌شوم. ما در سه بازی اخیر نتیجه نگرفتیم، اما اگر درست نگاه کنیم پیشرفت بیشتری داشتیم و در مسیر خوبی قرار داریم که می‌توانیم بهتر حرکت کنیم. شک ندارم در ۹ بازی آخر به آن اهدافی که مدنظرمان بوده دست پیدا می‌کنیم.

خیلی‌ از مردم از بازگشت من شاد شدند!

من به جنبه دیگر ماجرا نگاه می‌کنم خیلی از مردم با بازگشت من شاد شدند. من برای مردم کار می‌کنم و به آن‌ها احترام می‌گذارم خیلی دوست دارم به پیشرفت فوتبال کمک کنم. الان ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور در کنار ما هستند که در آینده مربیان خوبی می‌شوند. ما باید به اهداف مدنظر خودمان فکر کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
حقیقت تلخه
کاملا درست گفته
کاش فقط مسایل مالی بود
چرا وقتی حرف درست می زند مسخره اش می کنید؟ یعنی کسی حق ندارد در این کشور راجع به وضعیت کشور صحبت کند؟ نویسنده این تیتر و مقاله یا خیلی شکم سیر است یا بچه مایه دار که فکر می کند افشین قطبی حرف اضافه زده است.
خب راست میگه دیگه . مثلا" شما می خواهی بگی مردم عصبانی و پرخاشگر نیستند و آمار طلاق هم بسیار پایین است و گل و بلبل از در و دیوار داره می ریزه ؟
همه ی حرفاش عین حقیقته
آخر تو این مملکت قحط الرجال است
مگر دروغ می گوید حال وهوای مردم بدتر شده است.طی این چند سال
اقای قطبی حقایق را بیان کرده و درست گفته است .
خوب بگید کدومش دروغه؟!
عالی بود حرفهای قشنگی زده.
بالاخره يكي هم حرف دل مردم زد. يجوري مينويسيد كه انگار اين مشكلات در جامعه ما وجود ندارد.
آینه چون نقش تو بنمود راست................
ادعای آقای قطبی بی اساس نیست ،به مشکلات واقعی و تحلیل درست انجام داده اند.
ادعا نیست و کاملا محسوس است.
در مورد عصبانیت و طلاق کاملا درست گفته است.
بنظرم همه حرفاش درسته
وضع جامعه همین است که گفته...حرفش صحیح است.
این ادعای قطبی نیست این واقعیت جامعه جدید ایران است
آقای قطبی کاش این موضوع را هم می فهمیدند که یکی از دلایل عصبانیت مردم وجود بی عدالتی در تقسیم منابع است در حالی که یک کارگر و یک کارمند از صبح تا شام زحمت می کشند فمتبالیست ها و مربیانشان هزاران برابر آنها درآمد دارند و در عین حال خروجی اشان چیزی نزدیک به صفر است ! علت حضور 270 نفر تماشاچی موید همین مطلب است که بازی و بازیکنانی که هیچ چیزی را نمی توانند به مردم انتقال دهند چگونه انتظار حضور دهها هزار نفر را دارند ؟
خخخخ
آیا خودش طلاق نگرفته که برای ما طبابت می کند
چرت پرت نگو ژاپنیها فهمیدند چیزی بلد نیستی کنارت گذاشتند
حرف مفت زدن که کنتور نداره کلا سرتاپای این مملکت رو افرادی اشغال کرده اند که تبحر خاصی در گفتن وعده های دروغین و اراجیف و حرف مفت دارند
این ادعا نیست.به وضوح و فقط با کمی کند و کاش می توان به این موضوع پی برد.لابد این را هم می خواهید سانسور و یا کتمان کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل