بازدید 9694

واکنش «رضا امیرخانی» به حکم «ابوالفضل قدیانی»

کد خبر: ۸۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 11 March 2019
انتشار حکمی که دادگاه انقلاب برای ابوالفضل قدیانی صادر کرده بود واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. به ویژه آن بخش از حکم دادگاه که او را به خواندن و رونویسی از سه کتاب «محکوم» کرده بود. از جمله افرادی که به این حکم واکنش نشان دادند رضا امیرخانی بود که نویسنده یکی از آن سه کتاب بود.

به گزارش «آزادی/Azaditoday.ir» رضا امیرخانی نویسنده کتاب «داستان سیستان» (سفرنامه رهبرانقلاب به سیستان‌وبلوچستان) در واکنش به اینکه ابوافضل قدیانی محکوم به خواندن و رونویسی از کتابش شده در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «کتاب را به حکم قاضی نمی‌خوانند؛ کتابی درست خوانده می‌شود که مخاطب، آن را انتخاب کند. اگر قرار است کتاب به فهرست مجازات‌های تکمیلی افزوده شود، به‌تر است پیش از آن، تغییراتی در قانونِ حقوق مولفان و مصنفان انجام پذیرد و در آن پیش‌بینی شود تا از مولفان برای این کار اجازه بگیرند... فقط فراموش نکنیم که با انتشار این سیاهه‌ی کتب، مشکلی خواهیم داشت مثل مشکل سیاهه‌ی شهر‌های محل تبعید!

اگر دست‌نویس کتاب را می‌داشتم حتما برای دادگاه ارسال می‌کردم. صدحیف که این کتاب را –ماننده باقی کتاب‌هام- با دست‌گاه نوشته‌ام.»

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ۷۳ساله و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که به حکم دادگاه انقلاب بابت توهین به رهبرانقلاب و تبلیغ علیه نظام، به سه‌سال زندان تعزیری و رونویسی از سه کتاب «حکایت زمستان» از سعید عاکف، «داستان سیستان» (سفرنامه رهبرانقلاب به سیستان‌وبلوچستان) از رضا امیرخانی و «دشمن‌شناسی» که گردآوری سخنان رهبرانقلاب است، محکوم شده است. تصویر این حکم را پسر آقای قدیانی در حساب توئیترش منتشر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر