بازدید 2189

قدیمی‌ترین شاخص سهام آمریکا، بلندترین توالی افت خود را ثبت کرد

کد خبر: ۸۸۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 10 March 2019

شاخص میانگین حمل‌ونقل داوجونز، که قدیمی‌ترین شاخص سهام آمریکاست که هنوز فعال است، یازدهمین جلسه افت پیاپی خود را به ثبت رساند که این بلندترین توالی ضرردهی در بازار سهام از ۱۹۷۲ تا کنون است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، در معاملات این هفته، شاخص میانگین حمل‌ونقل داوجونز، که قدیمی‌ترین شاخص سهام آمریکاست که هنوز فعال است، یازدهمین جلسه افت پیاپی خود را به ثبت رساند که این بلندترین توالیضرردهی در بازار سهام از ۱۹۷۲ تا کنون است.

با واکنش منفی بازارها به گزارش مشاغل آمریکا در ماه فوریه، این شاخص معاملات خود را با ۰.۴۵ درصد افت به پایان برد. این شاخص که از ۱۸۸۴ ایجاد شده و فعال می‌باشد، در تاریخ ۱۳۵ ساله خود فقط ۵ بار با توالی افت ۱۱ روزه روبرو شده است که مورد اخیر هم جزو آنها بوده است. همچنین این شاخص ۵ دوره سقوط ۱۲ روزه را هم در تاریخ خود داشته است.

شاخص حمل‌ونقل داوجونز عملکرد ۲۰ شرکت بزرگ حمل‌ونقل آمریکا را دنبال می‌کند. عملکرد این شرکت‌ها یکی از نشانه‌های مهم سلامت اقتصاد است، چراکه جابه‌جایی کالاها در سراسر کشور با این شرکت‌ها می‌باشد.

تحلیل‌گر و مدیر شرکت مشاور اف‌تی‌آی، بوریس ریچارد، در مصاحبه با راشاتودی، آب‌وهوای بد در ماه فوریه و همچنین مشکلات بخش حمل‌ونقل در ارتباط با نتیجه نامشخص مذاکرات تجاری آمریکا-چین، را عامل این افت دانست.

او گفت: این تا حدی با پیش‌بینی‌های ما در مورد کند شدن رشد اقتصادی در آینده، مطابقت دارد. هرچند او اشاره کرد که فعلاً میانگین استخدام در سطح بالایی قرار دارد و تا با اینجا دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی