بازدید 4168

پاسخ برانکو به سوال جالب؛ او محبوبتر است یا پروین؟

کد خبر: ۸۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 10 March 2019

برانکو در بخشی از مصاحبه مفصل جدیدش در این رابطه که آیا توانسته به محبوبیت فردی چون علی پروین در پرسپولیس برسد، واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی محبوب کروات می گوید:« جای آقای علی پروین را هیچ کس نمی تواند بگیرد و هیچ کس نمی تواند ایشان را از تخت پایین بکشد. علی پروین و آقای خوردبین تمام عمرشان را پای پرسپولیس گذاشته اند. مخصوصا آقای پروین که در سخت ترین دوران در پرسپولیس کار کرده؛ درست در دوره ای که باشگاه در حال رشد بوده ، هم بازیکن بوده، هم مربی بوده؛ نه فقط در این دو مورد، بلکه همه چیز پرسپولیس بوده است. پس کسی نمی تواند جایگاه علی پروین را متزلزل کند. من خودم اصلا درگیر این مسایل نمی شوم که از یکی از قوی تر یا محبوب تر شوم. هدف من فقط این است که تیم و باشگاه روز به روز بهتر و بهتر شود.»

آنجلوتی یا پپ گواردیولا؟

در این مصاحبه از برانکو درباره سبک کاری اش سوال می شود و اینکه آیا سبکش شبیه پپ گواردیولا و مائوریتسیو ساری است یا شبیه مربیانی مثل کارلو آنجلوتی که روش تیمشان را براساس بازیکنانی که در اختیار دارند انتخاب می کند. خود برانکو در این باره می گوید:« من با آنجلوتی در بعضی مواقع بیشتر موافق هستم تا ساری. به نظرم طبیعی است که شما نوع و سیستم بازی تان را براساس داشته ها و توانمندی های بازیکنانتان انتخاب می کنید. همانطور که بعظا در پرسپولیس با سیستم 2-4-4 خطی یا لوزی بازی می کنیم، اینکه بشار بازی کند یا مثلا به جای او رفیعی بازی کند. من فلسفه و دیدگاه روشنی دارم؛ می دانم از فوتبال چه چیزی می خواهم . سیستم بازی ام را براساس کیفیت بازیکنان تعیین و سعی می کنم بین روش های مختلف حد وسط خوبی را انتخاب کنم. اما خب مربیان زیادی هستند که آن ها هم می دانند از فوتبال چه می خواهند. مثل ساری یا گواردیولا . این قبلی مربیان اما طبق سبک خودشان بازیکن انتخاب می کنند و برعکس ما کار می کنند و بر اساس که سبکی که می خواهند در باشگاه پیاده کنند، بازیکن می گیرند. مثلا گواردیولا ، جوهارت دروازه بان ملی پوش انگلیسی را از تیمش حذف کرد چون در بازی با پا خوب نبود. به هرحال هرمربی سعی می کنم بازیکنانی را در ترکیب تیمش پیدا کند که به فلسفه کاری اش نزدیک تر باشند.»

تیم یا ستاره ها؟

درباره سرمربی پرسپولیس گفته می شود که او نمی تواند با ستاره ها کار کند و در سال های حضورش ستاره ها را از تیم کنار گذاشته است. او در این رابطه گفت:« صحبت ها و نظرات مختلف مختلف همیشه وجود دارند. همیشه می شنوم که می گویند من نسبت به ستاره ها نرم هستم. نسبت به فلان بازیکن رفتار ملایمی دارم. خودم هم نمی دانم؛ ستاره که هیچ، مهم نیست، مربی نسبت به بازیکنان چگونه باید رفتار کند؟ شاید از من انتظار دارند از طریق افکار عمومی و رسانه ها علیه ستاره های خودم باشم؛ این ها مسایلی هستند که داخل خود باشگاه و در دل تیم حل و فصل می شوند. همه ستاره ها هم نه با میل من بلکه با میل خودشان از پرسپولیس رفتند. طبیعی است که من می خواهم تیمم ستاره داشته باشد؛ اصلا پرسپولیس باید ستاره داشته باشد و ستاره هم باید مثبت باشد، باید در خدمت تیم باشد، باید در خدمت نتایج تیم باشد نه اینکه به خاطر خودش و اینکه بخواهد مطرح شود، ستاره باشد. ستاره ها در واقع آن هایی هستند که مردم را به ورزشگاه می کشانند؛ با همین ستاره ها جوان تر ها هویت پیدا می کنند و با همان ها به ورزشگاه می آیند. من همیشه هم ستاره ها را دوست دارم و هم دوست دارم ستاره ها را داشته باشم اما در خدمت تیم و مثبت باشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست