بازدید 3716

برابری تعداد موسسات مجاز و غیرمجاز اعزام دانشجو!

براساس آمار نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تعداد موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو به خارج از کشور از ۱۰۷ موسسه به ۱۱۶ موسسه افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 09 March 2019
براساس آمار نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تعداد موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو به خارج از کشور از ۱۰۷ موسسه به ۱۱۶ موسسه افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در جدیدترین بروز رسانی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج کشور (اسفند ۹۷) ۲۳۶ مؤسسه اعزام دانشجو به خارج را بررسی کرد.

کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در بروز رسانی اسفند ۹۷، لیست مؤسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این به روز رسانی، فهرست ۱۱۶ مؤسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۲۰ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد. با این ملاحظه که از مجموع ۱۱۶ مؤسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو، مجوز تعدادی از مؤسسات تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و مجوز تعدادی از مؤسسات لغو شده است.

همچنین از فهرست ۱۲۰ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از مؤسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آن‌ها در دست بررسی است.

براساس اعلام کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در مهر ۹۷، ۱۲۹ مؤسسه اعزام دانشجو به خارج مجاز و ۱۰۷ مؤسسه غیرمجاز اعلام شده بود که براساس آمار موجود طی ۶ ماه گذشته تعداد مؤسسات مجاز اعزام دانشجو از ۱۲۹ به ۱۲۰ و تعداد مؤسسات غیرمجاز از ۱۰۷ به ۱۱۶ مؤسسه رسید.

مؤسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچ‌گونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل: مشاوره، عقد قرارداد و… نخواهند داشت؛ بنابراین تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این مؤسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز در صورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضائی اقدام کنند.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق مؤسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست مؤسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس مؤسسه معتبر را انتخاب کرد با مؤسسه تماس حاصل کند و مؤسسات موظف هستند اطلاعات و مشاوره لازم را ارائه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر