بازدید 11518
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

افزایش نیم درصدی قیمت طلا و سکه/ حباب به ۴۴۰ هزار تومان رسید/ پیش بینی بازار سکه در روز‌های آتی

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در شروع این هفته، با رشد اندک نسبت به پایان هفته گذشته، ارزشگذاری شد. روندی که به گفته محمد کشتی آرای حاصل تعادل در عرضه و تقاضا بوده و به نظر می‌رسد در دو تا سه روز آینده نیز با ثبات نسبی سپری شود. هرچند در این میان، به رغم تعطیلی بازار جهانی طلا در روز آینده، تغییرات نرخ ارز در بازار تهران اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 09 March 2019
تابناک اقتصادیقیمت هر قطعه سکه طرح جدید در شروع این هفته، با رشد اندک نسبت به پایان هفته گذشته، ارزشگذاری شد. روندی که به گفته محمد کشتی آرای حاصل تعادل در عرضه و تقاضا بوده و به نظر می‌رسد در دو تا سه روز آینده نیز با ثبات نسبی سپری شود. هرچند در این میان، به رغم تعطیلی بازار جهانی طلا در روز آینده، تغییرات نرخ ارز در بازار تهران اثرگذار خواهد بود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه هجدهم اسفندماه ۹۷) بازار سکه تهران، با توجه به تغییرات نرخ جهانی طلا و ارز، شاهد نوسانات جزئی بوده ایم. بر این اساس برای اطلاع از آخرین تغییرات و حال و هوای بازار طلا و سکه تهران،  گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

وی در این گفتگو اظهار داشت: با شروع معاملات امروز صبح، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم. اما در ادامه روز، مقداری تعدیل قیمت را شاهد بودیم که با توجه به عرضه و تقاضای متعادل، قیمت‌ها تقریبا به حدود نرخ‌های روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته رسید. در مجموع از ابتدای روز تا به الان، افزایش جزئی نیم درصدی را در بازار طلا و سکه شاهد بوده ایم.

کشتی آرای در خصوص پیش بینی روز‌های آتی با بیان اینکه تغییرات روز شنبه، سمت و سوی هفته را نشان می‌دهد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با توجه به رشد اندک در بازار امروز، حداقل در دو سه روز آینده، قیمت‌ها به همین روال باقی بماند و ثبات نسبی را شاهد خواهیم بود.
 
قیمت سکه تمام


وی در ادامه در خصوص آخرین قیمت‌ها در بازار امروز گفت: در معاملات اولین روز هفته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به نرخ ۴,۵۴۰,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته، حدود ۴۰ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۴,۴۵۰,۰۰۰ تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۴۸۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۱,۶۴۰,۰۰۰ تومان رسیده است.  

همچنین هر سکه یک گرمی در حال حاضر، ۸۶۰ هزار تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۸,۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران ۱،۸۱۳,۰۰۰ تومان هم پیش رفته بود.
 
به گفته کشتی آرای، حباب سکه در بازار امروز با توجه به تعادل در عرضه و تقاضا، به رقم ۴۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر اونس جهانی طلا در معاملات امروز با رشد ۵ دلاری به نرخ ۱۲۹۸ دلار رسید.  
 
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص روند بازار در هفته گذشته نیز گفت: اولین روز هفته قبل، نرخ سکه امامی به ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان و در پایان هفته به ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان رسید. در مجموع در هفته گذشته به طور متوسط قیمت سکه و طلا، ۴ درصد کاهش داشت.  
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل