بازدید 2767

آمریکا یک وزیر ونزوئلا را به نقض تحریم‌ها متهم کرد

کد خبر: ۸۸۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ 09 March 2019

وزارت خزانه‌داری آمریکا، یکی از وزیران دولت ونزوئلا را به نقض تحریم و خروج از این کشور متهم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دولت آمریکا در ادامه مداخله‌جویی‌ها در امور داخلی ونزوئلا، وزیر صنعت این کشور را به نقض تحریم‌ها متهم و علیه وی اعلام جرم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» آمریکا مدعی است « طارق زیدان العیسمی مداح» وزیر صنعت ونزوئلا، تحریم‌های واشنگتن مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری شرکت‌های آمریکایی ارائه‌دهنده پروازهای خصوصی را نقض کرده و با استفاده از آنها به روسیه سفر کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین با متهم کردن دستیار العیسمی، قصد دارد حکم سی سال زندان برای آنها درخواست کند.

از حدود یک ماه قبل در ونزوئلا، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

دونالد ترامپ»، رئیس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل «نیکلاس مادورو» را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل