بازدید 9636
وعده حیدریان تحقق یافت؛

نشست‌های مدیران سینما با رئیس سابق سازمان سینمایی در سازمان سینمایی!

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که مدیران برخی مؤسسات و انجمن‌های وابسته به سازمان سینمایی با محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی نشست‌هایی درباره ساختار و همچنین تولیدات داشته‌اند. این نشست‌ها که با اطلاعات و بعضاً حتی هماهنگی مستقیم دفتر حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی برگزار شده، ابهامات جدی درباره نحوه مدیریت سازمان سینمایی در پی داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 07 March 2019

نشست‌های مدیران سینما با رئیس سابق سازمان سینمایی در سازمان سینمایی!وعده محمدمهدی حیدریان، مبنی بر تداوم حضورش در سینما تحقق یافت و در اتفاقی بی‌سابقه اکنون در سازمان سینمایی هم رئیس بازنشسته سابق سازمان سینمایی مستقر است و هم حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی استقرار دارد و گروهی از مدیران سینمایی مستقیم با رئیس سابق سازمان سینمایی درباره وضعیت این حوزه جلسه می‌گذارند و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ «در وزارت ارشاد خواهم ماند و در کنار سینما هم هستم، دیگر برای جدا شدن من از سینما دیر شده است»؛ این گفته‌های محمدمهدی حیدریان جهرمی، رئیس پیشین سازمان سینمایی چندی پیش از تودیعش بود. او که در پی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تغییر کرد، مدتی پیش به عنوان مشاور وزیر منصوب شد و بدین ترتیب، دوباره به کارگیری شد؛ اما در این میان، نوع فعالیت حیدریان پس از این تغییرات قابل تأمل است و نشان می‌دهد وعده‌ای که حیدریان داده، تحقق یافته است.

حسین انتظامی، رئیس کنونی سازمان سینمایی پس از انتصاب به عنوان سرپرست سازمان سینمایی تقریباً هیچ تغییری در ساختار سازمان سینمایی و هیچ تغییری در ترکیب مدیران سازمان سینمایی طی قریب به صد روز اخیر نداشته است. با این حال این تنها اتفاق مورد انتظاری نیست که رخ نداده، بلکه همچنان رئیس سابق سازمان سینمایی در فرآیندهای سازمان سینمایی حضور فیزیکی دارد و در اتفاقی بی‌سابقه در سازمان سینمایی، رئیس سابق سازمان سینمایی در این مجموعه فعال است.

نشست‌های مدیران سینما با رئیس سابق سازمان سینمایی در سازمان سینمایی!

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که مدیران برخی مؤسسات و انجمن‌های وابسته به سازمان سینمایی با محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی نشست‌هایی درباره ساختار و همچنین تولیدات داشته‌اند. این نشست‌ها که با اطلاعات و بعضاً حتی هماهنگی مستقیم دفتر حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی برگزار شده، ابهامات جدی درباره نحوه مدیریت سازمان سینمایی در پی داشته است. بدون شک، هرگونه حضوری به این شکل در سازمان سینمایی توسط رئیس سازمان پیشین در خاطره افکارعمومی قابل یادآوری نیست.

از این منظر اصلاً عجیب نیست که تقریباً همان مسیری که حیدریان در دوره ریاست بر سازمان پیش گرفته بود، همچنان تداوم دارد و هرچند حسین انتظامی حکم انتصابی برای هیچ چهره‌ای نزده و هیچ مدیری توسط رئیس جدید ابقا نشده، هیچ تغییری نیز در ترکیب مدیران پیشین به وجود نیاورده و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، می خواهد چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ ساختار و روش‌ها، همان مسیری را پیش بگیرد که پیش از او در جریان بوده است.

حسین انتظامی در همین زمینه توییت کرده بود: «در تحول ساختار سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ضمن تثبیت، قدر بیشتری خواهند دید. بودجه حمایتی فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشنی که فیلمسازان جوان می‌سازند رشد چشمگیر می یابد. در تجدید ساختار و ضابطه‌نویسی به همفکری فعالان صنف نیاز داریم.» سوای اینکه اساساً در سینما ساختاری به نام «صنف» نداریم که بتوان حتی با آن همفکری کرد، سخنان سرپرست سازمان سینمایی نشان داد، انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادغام نخواهد شد.

بنابراین، احتمالاً آن شعار کوچک‌سازی که در ابتدا مطرح شد، در خوشبینانه‌ترین حالت به ادغام مؤسسه رسانه‌های تصویری با دیگر موسسات محدود می‌شود و یا مؤسسه رسانه‌های تصویری نیز به جای ادغام، صرفاً تغییر مأموریت خواهد داد. بدین ترتیب، خبری از کوچک‌سازی جدی سازمان سینمایی نخواهد بود و در دوره جدید مدیریت سینمای ایران شاهد تغییر معناداری نخواهیم بود. به نظر می‌رسد، وعده حیدریان رئیس سابق سازمان سینمایی و چهره موثر کنونی سینمای ایران درباره عدم تغییر برنامه تدوین شده در دوره او برای سینما دست‌کم تا پایان این دولت، در حال تحقق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر