بازدید 7020

امروز؛ برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی

کد خبر: ۸۸۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 07 March 2019

رئیس سنجش پزشکی گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی ۱۶ اسفند در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی، امروز ۱۶ اسفند در سراسر کشور گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی پنجشنبه ۱۶ اسفند در دانشگاه‌های علوم پزشکی به شکل کاغذی و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی به تعداد شرکت کنندگان آزمون علوم پایه و پیش کارورزی اشاره کرد و گفت: تعداد ۹ هزار و ۵۲۳ نفر در این دوره از آزمون علوم پایه و پیش کارورزی شرکت می‌کنند که از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۲ نفر در آزمون پیش کارورزی پزشکی، تعداد ۴ هزار و ۹۰۷ نفر در آزمون علوم پایه پزشکی، تعداد ۶۲۶ نفر در آزمون علوم پایه دندانپزشکی و تعداد ۲۸ نفر در آزمون علوم پایه داروسازی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی یادآوری کرد: آزمون پیش کارورزی برای دانشجویان پزشکی پیش از شروع دوره کارورزی برگزار می‌شود و آزمون‌های جامع علوم پایه برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در پایان دوره علوم پایه برگزار می‌شود.

آزمون جامع علوم پایه و پیش‌کارورزی در دانشگاه آزاد

امیرعباس لشگری، مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش‌کارورزی رشته پزشکی در روز پنج‌شنبه ۱۶ اسفندماه در این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: در این دوره از آزمون ۶ واحد دانشگاهی شاهرود، تنکابن، قم، قشم، ساری، کیش و تهران به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته لشگری از ۸۱۴ نفر دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ۲۷۴ نفر علوم پایه رشته پزشکی، ۴۴۱ نفر پیش‌کارورزی پزشکی، ۹۷ نفر علوم پایه دندانپزشکی و ۲ نفر علوم پایه داروسازی در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل