بازدید 3033

روسیه ۱۰ درصد سهام پروژه ال‌ان‌جی ۲ را به توتال فروخت

کد خبر: ۸۸۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 06 March 2019

غول نفت و گاز فرانسه، توتال، به توافقی با بزرگترین تولیدکننده مستقل گاز روسیه، نواتک، برای خرید ۱۰ درصد از سهام پروژه جدید ال‌ان‌جی این شرکت در قطب شمال، منعقد کرد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، غول نفت و گاز فرانسه، توتال، به توافقی با بزرگترین تولیدکننده مستقل گاز روسیه، نواتک، برای خرید ۱۰ درصد از سهام پروژه جدید ال‌ان‌جی این شرکت در قطب شمال، منعقد کرد.

مدیرعامل نواتک، در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کرد: ذخایر عظیم پروژه، فعالیت‌های پیشرفته طراحی و مهندسی و طراحی نوآورانه ال‌ان‌جی، در کنار تجربیات ما در پیاده‌سازی پروژه‌های مقیاس وسیع ال‌ان‌جی در قطب شمال، بخشی از استراتژی ما در راستای ایجاد ارزش پایدار برای سهامداران است.

تحت شرایط این توافق، توتال همچنین شانس این را به دست می‌آورد که بتواند در تمام پروژه‌هایی که شرکت نواتک در شبه‌جزایر یامال و گیدان، اجرا می‌کند، تا ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری داشته باشد.

توتال همین حالا هم ۱۹.۴ درصد از سهام شرکت نواتک را در اختیار دارد. بنابراین کل منافع اقتصادی توتال در پروژهال‌ان‌جی۲ قطبی، حدود ۲۱.۶ درصد می‌شود. اگر نواتک مشارکت خود را به زیر ۶۰ درصد کاهش دهد، توتال می‌تواند سهام مستقیم خود از پروژه را به ۱۵ درصد افزایش دهد.

مدیرعامل توتال، پاتریک پویانه، گفت: پروژه ال‌ان‌جی۲ قطبی، با استراتژی ما برای توسعه سهام ال‌ان‌جی از طریق توسعه رقابتی مطابقت دارد. این پروژه بر اساس منابع کم هزینه عظیم، برای بازار آسیایی که به سرعت در حال رشد است، طراحی شده است.

پروژه ال‌ان‌جی۲ قطبی، دومین تأسیسات گاز مایع طبیعی نواتک در قطب شمال است. پروژه قبلی، پروژه بسیار موفقیامال بود. گزارشات حاکی از آن است که بهره‌برداری از پروژه در ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و ظرفیت تولید آن ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی در سال می‌باشد. درحال حاضر هزینه ساخت این پروژه ۹ میلیارد دلار برآورد شده است، که این تقریباً نصف ۲۱ میلیارد دلاری است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود و یک سوم ۲۷ میلیارد دلاری است که برای ساخت پروژه یامالمورد استفاده قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل