بازدید 3958

تعویق حتمی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

کد خبر: ۸۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 05 March 2019

روزنامه الشرق قطر در گزارشی عنوان کرده به دلیل حضور تیم های ملی قطر و ژاپن در جام ملتهای آمریکای جنوبی، موسوم به کوپا آمه ریکا 2019، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قطعا به تعویق خواهد افتاد. در این گزارش آمده است:

به گزارش تابناک ورزشی، «عقب افتادن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امری حتمی شده و اتفاق خواهد افتاد. به خاطر اینکه در این فصل، تداخل با زمان برگزای کوپا آمه ریکا وجود دارد و دو تیم قطر و ژاپن از آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت. مسابقات جام ملتهای آمریکای جنوبی از 14 ژوئن تا 7 جولای سال 2019 در کشور برزیل برگزار می شود. این در حالی است که طبق برنامه ای اف سی، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باید روزهای 17 تا 19 ژوئن برگزار شود و بازی های برگشت هم 24 تا 26 ژوئن انجام می شود. این اولین بار است که چنین ارتباطی بین لیگ قهرمانان آسیا و تورنمنت دیگری خارج از قاره کهن برقرار شده است.

تیم های فوتبال قطر و ژاپن که در تاریخ مذکور در کشور برزیل حضور دارند، به ترتیب 3 و 4 نماینده در لیگ قهرمانان دارند و اگر قرار باشد بازی های لیگ قهرمانان به تعویق نیافتد، نماینده های این دو کشور در صورت صعود به یک هشتم نهایی، به شدت ضرر می کنند و عملا بازی بدون ملی پوش ها برایشان ممکن نخواهد بود. السد، الدحیل و الریان نماینده های قطر هستند و کاشیما، هیروشیما، اوراوا ردز و کاواساکی تیم های ژاپنی این تورنمنت هستند.

ضمن اینکه اهمیت بازی های کوپا آمه ریکا از این جهت است که قطر و ژاپن نمایندگان قاره آسیا هستند و به همین دلیل باید حمایت لازم و کامل از سوی AFC از آنها صورت بگیرد. این تیم ها در حال حاضر بهترین تیم های آسیا و فینالیست های جام ملتها هستند. قطعا مسابقات این مرحله باید برای 2 ماه عقب بیافتد و در آگوست سال 2019 برگزار شود که در آن زمان کوپا آمه ریکا تمام شده باشد.

گفتنی است، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان طبق برنامه ارائه شده، در روزهای 26 و 28 آگوست در قالب بازی های رفت و روزهای 16 و 18 سپتامبر هم بازی های برگشت برگزار خواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار