بازدید 2003

ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شورای شهر تهران

کد خبر: ۸۸۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 04 March 2019

شورا با انتشار «همگامان» تنها نشریه تخصصی دارای مجوز از شورای شهر تهران تهران مخالفت کرد.

به گزارش مهر، در نوبت صبحگاهی جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های بودجه ادامه پیدا کرد.

تبصره ۲۴ که به موضوع ایجاد هماهنگی و پرداخت به موقع حقوق کارگران و کارمندان رسمی شهرداری پرداخته بود، بدون پیشنهاد به تصویب رسید.

همچنین در این بند پیش‌بینی شد حقوق و مزایای قائم‌مقامان ذی‌حساب شهرداری از سوی شورای شهر تهران پرداخت شود و هرگونه پرداخت به این افراد، توسط واحدهای اجرایی محل خدمت ممنوع است.

علاوه بر این، تبصره ۲۵ که در خصوص هزینه استفاده از خدمات کارکنان یگان حفاظت شهرداری تهران بود نیز بدون پیشنهاد به تصویب رسید.

در تبصره ۲۶ نیز به شهرداری تهران اجازه داده شد که اگر اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان اشتغال به خدمت و به جهت انجام مأموریت‌های محول اداری، علیه‌شان در مراجع قضائی و انتظامی اقامه دعوی شد، از آنها حمایت قضائی و حقوقی به عمل آید و وثیقه مورد نیاز آنها از محل املاک شهرداری تأمین شود. این تبصره نیز بدون پیشنهاد به تصویب رسید.

در تبصره ۲۷ نیز پیش‌بینی شده است که شهرداری نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی از طریق برقراری اتصال میان کلیه سامانه‌های حوزه بودجه و مالی شهرداری تهران، حداکثر تا پایان تیرماه اقدام کند به گونه‌ای که مجموعه فرآیندهای بودجه‌ریزی، اجرا و حسابرسی مالی شهرداری و واحدهای تابعه آن در یک نظام اطلاعاتی جامع و یکپارچه پیاده‌سازی شود و اعضای شورا نیز در بالاترین سطح دسترسی، اجازه گزارش‌گیری داشته باشند که این تبصره و موادش بدون پیشنهاد به تصویب رسید.

در تبصره ۲۸ که به موضوع افزایش سطح بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیرضروری اختصاص داشت، پیش‌بینی شده بود که واحدهای تابعه مجازند تا پنج درصد از اعتبارات پژوهشی خود را در قالب قراردادهای پژوهشی به پژوهش‌های کاربردی اختصاص دهند.

همچنین تأکید شده بود انتشار هرگونه نشریه ممنوع است و تنها نشریه «همگامان» که مجوز از شورای شهر تهران دارد، مجاز به انتشار است که حجت نظری پیشنهاد حذف این دو بند از تبصره ۲۸ را داد.

به گفته نظری، تمامی پروژه‌های در حال انجام که دارای کد پروژه هستند، مطالعات پژوهشی برای آنها انجام شده و اختصاص پنج درصد از بودجه اجرایی به فعالیت‌های پژوهشی در حالی که ساختار و سازوکار تدوین شده‌ای نیز در این حوزه وجود ندارد، درست نیست.

رسولی در مخالفت با پیشنهاد نظری گفت: این پیشنهاد در جهت ریزپروژه‌ها و برای افزایش بهره‌وری پیش‌بینی شده است.

امانی در موافقت با پیشنهاد نظری اظهار داشت: حذف این بند از ریخت و پاش‌ها به بهانه پژوهش جلوگیری می‌کند که در نهایت این پیشنهاد رأی آورد.

همچنین نظری در خصوص حذف نشریه کاغذی شهرداری گفت: شهرداری کانال‌های ارتباطی زیادی برای اطلاع‌رسانی دارد از جمله خبرگزاری شهر، شهرنوشت و هرکدام از معاونت‌ها نیز پورتالی برای اطلاع‌رسانی دارد و در زمانی که هزینه چاپ بسیار بالاست، انتشار نشریه «همگامان» مناسب نیست و حتی کارکنان نیز لایِ آن را باز نمی‌کنند.

الویری تأکید کرد: این نشریه تنها نشریه‌ای است که مجوز شورا دارد.

هاشمی نیز خطاب به نظری گفت: اگر مشکل شما این است که لایِ این مجله باز نمی‌شود، از کارکنان می‌خواهیم این نشریه را مطالعه کنند.

امانی در موافقت با پیشنهاد حجت نظری گفت: در حال حاضر نظام رسانه‌ای کشور متحول شده و اطلاع‌رسانی، آنلاین انجام شده و دیگر رسانه‌های کاغذی تأثیرگذاری چندانی ندارد.

هاشمی به شوخی خطاب به امانی گفت: به نظر می‌آید صبح امروز جلسه ویژه‌ای با آقای نظری داشته‌اید که با پیشنهادات آنها به این میزان موافق هستید.

امانی توضیح داد: این پیشنهادات در جهت صرفه‌جویی در شهرداری است؛ در نهایت این بند حذف شد.

همچنین تبصره ۲۹ لایحه بودجه نیز به تصویب رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار