بازدید 3732

علت ۸۰ درصد تصادفات جرحی

کد خبر: ۸۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 04 March 2019

فرمانده نیروی انتظامی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، خواب آلودگی و عدم توجه به قانون، علت وقوع ۸۰ درصد از تصادفات است.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، سردار حسین اشتری در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته، نیروی انتظامی قرارگاه ترافیکی ویژه نوروز ۹۸ را راه اندازی کرده است؛ اظهار کرد: این قرارگاه از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فررودین ۹۸ فعال است و همه نیرو‌های پلیس در خدمت مردم عزیز و مسافران هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، ادامه داد: در این همایش ضمن بررسی عملکرد یکسال گذشته، موضوعات و دستورالعمل‌های جدید ابلاغ شد تا همکاران با آمادگی بیشتر و بهتری به ویژه در ایام نوروز در خدمت مردم باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: همه نیرو‌های پلیس برای اجرای مأموریت‌ها آماده هستند و ان شاء الله رعایت قانون و قان مداری مدنظر و ملاک مردم باشد.

وی خطاب به مردم توصیه کرد: ان شاءالله هموطنان عزیز نیز تذکرات و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند چرا که این مهم به نفع راننده، سرنشینان خودرو و سایرین است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تصادفات به دلیل سبقت و سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و عدم رعایت قوانین و مقررات است، تأکید کرد: ان شاء الله همه مردم به رعایت قانون عنایت و توجه ویژه داشته باشند تا کمتر شاهد حوادث تلخ و تصادفات باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه وقوع تصادفات علل‌های مختلفی دارد، بیان کرد: عامل انسانی، جاده و خودرو سه عامل مهم در وقوع تصادفات هستند و در این میان عامل انسانی نقش پررنگی دارد برای همین همواره به رانندگان توصیه می‌کنیم قانون مداری را ملاک عمل قرار داده و از سرعت و سبقت غیرمجاز جدا پرهیز کنند و هر ۲ ساعت یکبار پس از رانندگی، حتما استراحت کنند.

وی اضافه کرد: در علل و عوامل دیگر وقوع تصادفات مانند جاده و خودرو و...، سهم سایر دستگاه‌ها مشخص شده است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور، تأکید کرد: رفع این نقاط حادثه خیز قطعا در کاهش تصادفات موثر است و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص مسئول می‌باشد البته باید بگویم وزیر راه اهتمام جدی در رفع این نقاط را دارد و ان شاء الله هر چه سریعتر نقاط حادثه خیز رفع و اصلاح شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ابلاغ پیامکی تخلفات در ایام نوروز، اجرایی می‌شود، گفت: پس از طی فرآیند قانونی و ابلاغ، قطعا این مهم نیز صورت می‌پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل