بازدید 11587
پیمانه اقتصادی؛

دلایل نوسانات قیمت ارز در هفته‌های گذشته/ سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی آلمان برای تولید خودرو‌های برقی/ متوسط درآمد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۸/ حباب ۴۵۰ هزار تومانی در بازار سکه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل در فضای تردید و سردرگمی، جدایی دسته‌جمعی اوراق از کف زمستانی، روش افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده مورد تائید دولت نیست، تعداد خریدکنندگان آنلاین چینی به رکورد ۶۱۰ میلیون تن رسید، افزایش ۷۹.۳ درصدی قیمت مسکن در پاییز، ایتالیا بزرگترین واردکننده از ایران شد و افت بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 March 2019

دلایل نوسانات قیمت ارز در هفته‌های گذشته/ سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی آلمان برای تولید خودرو‌های برقی/ متوسط درآمد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۸/ حباب ۴۵۰ هزار تومانی برای سکه امامیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل در فضای تردید و سردرگمی، جدایی دسته‌جمعی اوراق از کف زمستانی، روش افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده مورد تائید دولت نیست، تعداد خریدکنندگان آنلاین چینی به رکورد ۶۱۰ میلیون تن رسید، افزایش ۷۹.۳ درصدی قیمت مسکن در پاییز، ایتالیا بزرگترین واردکننده از ایران شد و افت بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.

دلایل نوسانات بهای ارز در هفته‌های گذشته

عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بازار متشکل ارزی آماده راه اندازی است، گفت: صلاح بر این است که این بازار از اواسط فروردین ماه کار خود را آغاز کند. همتی در خصوص افزایش بهای ارز روزهای اخیر، با بیان اینکه قرار گرفتن در روزهای آخر سال، انتشار چند خبر منفی و اخباری همچون FATF و یک سری جوسازی‌ها منجر به افزایش قیمت ارز شد، گاهی برخی از نمایندگان مجلس، همکاران ما در دولت و کارشناسان بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که جو منفی روانی به وجود آورده و بی‌ثباتی را در پی خواهد داشت.

وی از عرضه ۱۱.۵ میلیارد یورو ارز در سامانه نیما خبر داد و با بیان اینکه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از طریق بانک مرکزی عرضه شده، گفت: ۸ میلیارد یورو نیز عرضه صادر کنندگان بوده که ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو فروش٬ ۶۰۰ میلیون یورو واردات در مقابل صادرات و واگذاری امتیاز به غیر بوده است. همتی با بیان اینکه این ۸ میلیارد یورو معادل ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود، به این نکته اشاره کرد که صادرات غیر نفتی ۴۰ میلیارد دلار بوده که اگر سهم شرکت گاز هم که بخشی از آن بوده را کم کنیم ۳۰ تا ۳۵ درصد ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته و حدود ۶۵ درصد هنوز بازنگشته است؛ ضمن اینکه در حال حاضر تراز تجاری مثبت است و باید به سمتی برویم که تراز ارزی نیز مثبت شود.

عقب نشینی شاخص کل در فضای تردید و سردرگمی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۹۲۴ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته، شاهد رشد بیش از ۳.۶ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۷ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۸ واحدی معادل ۰.۳۵ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۷۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۴۵ واحد کاهش معادل ۰.۵۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۱۵ واحد کاهش معادل ۰.۴۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

دلایل نوسانات قیمت ارز در هفته‌های گذشته/ سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی آلمان برای تولید خودرو‌های برقی/ متوسط درآمد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۸/ حباب ۴۵۰ هزار تومانی برای سکه امامی

جدایی دسته‌جمعی اوراق از کف زمستانی

قیمت اوراق تسهیلات اسفند 95 (تسه9512) در معاملات دیروز به طور متوسط 8/ 2 درصد افزایش یافت و به ارتفاع 52 هزار و 974 واحد بازگشت. در این روز، همه سررسیدهای اوراق مسکن روند مشابهی را تجربه کردند و با رشدهای عمدتا بالای 3 درصد، در برخی نمادها تا مرز 56 هزار تومان هم ارتفاع گرفتند. به نظر می‌رسد، پس از تنزل قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح از ابتدای زمستان، اوراق دوباره مورد توجه خریداران قرار گرفته است. در هفته قبل قیمت اوراق «تسه9512» اسفند 95 بیش از 8 درصد افت کرد و سایر سررسیدها نیز در مسیری همسو عقبگرد تندی را به نمایش گذاشتند. چنین می‌نماید که از دست رفتن قدرت خرید خانه با وام صندوق مسکن یکم و عدم افزایش سقف خرید اوراق تسهیلات نوسانات هفتگی اوراق مسکن را در نیمه پایینی کانال ۵۰ هزار تومانی نگه داشته است.

روش افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده مورد تأیید دولت نیست

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان دولت گفت: طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی امور اداری و استخدامی مباحث برنامه و بودجه از اختیارات رئیس جمهور است. وی ادامه داد: از سوی دیگر، قانون برنامه ششم هم در ماده ۲۸ مقرر کرده که دولت حدود اعتبارات هزینه‌ای نسبت به تعیین ضریب، حقوق کارکنان دولت را تغییر می‌دهد؛ این یعنی تعیین ضریب حقوق هم به عهده دولت است در این ارتباط دولت در حد کلان هزینه‌های پرسنلی را تعیین و آنچه برای کارکنان و بازنشستگان باید اعمال شود تقدیم مجلس می‌کند.

پورمحمدی تصریح کرد: دولت برای رعایت عدالت، در کل پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های پرسنلی اعم از کارمندان و بازنشستگان را انجام داد اما مصوبه امروز مجلس (افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق) بر خلاف قانون است. وی افزود: ایرادات اصلی و حقیقی این است که آنچه برخی نمایندگان بیان می‌کنند، با کسی که حقوق ۲۰ میلیونی می‌گیرد، حداقل و حداکثر حقوق تفاوتش هفت برابر است؛ یعنی امسال حداقل حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و حداکثر حدود هشت میلیون تومان بوده است بنابراین این باقی ارقام دقیق نیستند. دولت برای رعایت عدالت رقم قابل توجهی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داد. پورمحمدی اظهار داشت: نکته دوم آنکه، برای کسانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند، مالیات صفر شد و برای آنها که حقوق بالا می‌گرفتند مالیات را تا ۳۵ درصد در بودجه پیش بینی کردیم؛ به این ترتیب عدالت از طریق مالیات محقق می‌شود. /صدا و سیما

تعداد خریدکنندگان آنلاین چینی به رکورد ۶۱۰ میلیون تن رسید

مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین اعلام کرد، تعداد خریدکنندگان آنلاین در چین تا دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به رکورد بی سابقه ۶۱۰ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش نشان می دهد. علت افزایش این رقم به سیر صعودی تقاضای مصرف کنندگان و جهش بازار مصرف آنلاین در چین است. کاربران چینی که خرید آنلاین انجام می دهند، ۷۳.۶ درصد از مجموع جمعیت آنلاین این کشور را تشکیل می دهند. بیش از ۵۹۲ میلیون تن از طریق گوشی های هوشمند خرید خود را انجام دادند که در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۱۷ میلاید ۱۷.۱ درصد رشد نشان می دهد و ۷۲.۵ درصد از جمعیت اینترنتی گوشی همراه را تشکیل می دهند. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای کالاهای با کیفیت بالا و دامنه وسیع انتخاب کالا و خدمات از سوی فروشندگان یک جریان بسیار مهمی را در بخش خریدهای اینترنتی در چین ایجاد کرده و در سال ۲۰۱۸ میلادی این جریان سرعت قابل توجهی به خود گرفت.

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی آلمان برای تولید خودرو‌های برقی

صنعت خودروسازی آلمان طی سه سال آینده، بیش از 40 میلیارد یورو در زمینه تولید خودروهای برقی هزینه می کند، تا تعداد این مدل خودروها را برای جذب خریداران به سه برابر افزایش دهد. «برنهارد متیس»، رئیس انجمن صنعت خودروسازی آلمان با اعلام این خبر گفت که این طرح برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه در اتحادیه اروپا به منظور کاهش انتشار دی اکسید کربن، حائز اهمیت است. وی با اعلام اینکه استفاده از خودروهای برقی در اروپا در حال افزایش است، یادآور شد، اجرای این طرح به شرایط مساعدی در سراسر اروپا نیاز دارد. در حالی که تعداد مدل های خودروهای برقی شرکت های آلمانی فولکس واگن، دایملر و بی ام دبلیو طی سه سال آینده به حدود یکصد مدل می رسد، متیس خواستار انگیزه بخشی بیشتری به خریداران شد. در همین حال، قرار است شرکت های خودروسازی آلمان 18 میلیارد دلار برای خودروهای خودران و خودروهای دارای ارتباط هزینه کنند. شرکت های دایملر و بی ام دبلیو ماه گذشته اعلام کردند که در زمینه تولید خودروهای خودران همکاری خواهند داشت. شرکت های فولکس واگن و فورد نیز در زمینه همکاری برای تولید خودروهای ون توافق کرده اند، مشارکتی که ممکن است در آینده به تولید خودروهای خودگردان ارتقا یابد.

افزایش 79.3 درصدی قیمت مسکن در پاییز

مرکز آمار اعلام کرد‌: افزایش ٧٩,٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ٦٠.٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٥.٤ درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در پاییز ٩٧ نسبت به پاییز ٩٦ ثبت شد.

ایتالیا بزرگترین واردکننده از ایران شد

آمارهای یورواستات نشان می دهد، آلمان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در میان کشورهای اروپایی در سال 2018 بوده است. آلمان در این سال 2.709 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده که معادل 30 درصد کل صادرات اتحادیه اروپا به ایران در این سال بوده است. صادرات آلمان به ایران در سال 2018 با افت 8 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. آلمان در سال پیش از آن 2.957 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بود. ایتالیا با 1.687 میلیارد یورو و فرانسه با 895 میلیارد یورو به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از نظر میزان صادرات کشورهای اروپایی به ایران در سال 2018 قرار گرفته اند.

در بخش واردات کالا از ایران نیز، ایتالیا در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفته است. این کشور در سال 2018 بالغ بر 2.925 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم معادل 31 درصد کل واردات اروپا از ایران در سال 2018 بوده است. واردات ایتالیا از ایران در سال 2018 با افت 13 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه رو شده است. ایتالیا در سال 2017 بالغ بر 3.367 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود. اسپانیا با 2.025 میلیارد یورو و فرانسه با 1.53 میلیارد یورو به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از نظر میزان واردات از ایران در میان کشورهای اروپایی در سال 2018 قرار گرفته اند.

لرستان بیشترین و کرمان کمترین نرخ تورم بهمن ماه را داشت

بررسی جدول های مرکز آمار نشان می دهد، در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه امسال، استان لرستان با 27.9 درصد بیشترین و کرمان با 18.8 درصد کمترین نرخ تورم را تجربه کردند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن امسال برای کل کشور 23.5 درصد است و عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به 158.1 رسید که نسبت به ماه پیش 2.2 درصد بیشتر شد. شکاف نرخ تورم 12 ماهه استان ها در بهمن ماه ٩.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ٦ دهم واحد درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان های یزد و قم با 3.5 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان های هرمزگان با 1.6 درصد و البرز با 1.8 درصد افزایش است. نرخ تورم دوازده ماهه تهران 25.6 درصد است.

متوسط درآمد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۸

مرکز آمار آمریکا اعلام کرد متوسط درآمد شهروندان این کشور در سال ۲۰۱۸ معادل ۵۵ هزار و ۳۰۰ دلار بوده است. به نقل از فاکس بیزینس، با پایش داده‌های آماری ۲۰۰ شهر بزرگ آمریکا از متوسط درآمد خانوارهای آمریکایی در پنج سال گذشته که توسط مرکز آمار این کشور اعلام شده است، ۱۰ شهر آمریکایی که بیشترین افزایش درآمد را در پنج سال اخیر داشته‌اند عبارتند از:

۱- سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

متوسط درآمد خانوارها: ۹۶ هزار و ۲۶۵ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۳۰.۴ درصد

۲- اوکلند، کالیفرنیا

متوسط درآمد خانوارها: ۶۳ هزار و ۲۵۱ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۲.۴ درصد

۳- فرمونت، کالیفرنیا

متوسط درآمد خانوارها: ۱۲۲ هزار و ۱۹۱ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۳.۲ درصد

۴- سیاتل، واشنگتن

متوسط درآمد خانوارها: ۷۹ هزار و ۵۶۵ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۵.۴ درصد

۵- سنت لیک سیتی، یوتا

متوسط درآمد خانوارها: ۵۴ هزار و ۹ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۱.۳ درصد

۶- سن خوزه، کالیفرنیا

متوسط درآمد خانوارها: ۹۶ هزار و ۶۶۲ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۱۸.۸ درصد

۷- دنور، کلرادو

متوسط درآمد خانوارها: ۶۰ هزار و ۹۸ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۲.۴ درصد

۸- سانویل، کالیفرنیا

متوسط درآمد خانوارها: ۱۱۸ هزار و ۳۱۴ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۲.۱ درصد

۹- بلوو، واشنگتن

متوسط درآمد خانوارها: ۱۰۵ هزار و ۴۰۲ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۱۹.۷ درصد

۱۰-پو رتلند، اورگان

متوسط درآمد خانوارها: ۶۱ هزار و ۵۳۲ دلار

میزان رشد متوسط درآمد در پنج سال اخیر: ۲۰.۱ درصد

افت بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۹

رویترز گزارش داد، به‌ دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند در آمریکا، فروش خودروهای سبک در این کشور طی ماه فوریه کاهش یافته است. شرکت تویوتا‌موتور که از نظر میزان فروش سومین خودروساز بزرگ در بازار آمریکا به ‌شمار می‌آید، کاهشی ۲/ ۵ درصدی را با ثبت رقم ۱۷۲ هزار و ۷۴۸ دستگاه، گزارش کرده است. براساس اعلام این خودروساز ژاپنی، دلیل اصلی این کاهش فروش، افت فروش کمری، پیکاپ‌های تاندرا و مینی‌ون‌های سیه‌نا بوده است. از سوی دیگر، فیات‌کرایسلر نیز اعلام کرده که با فروش حدود ۱۶۲ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹، با کاهش ۲ درصدی فروش مواجه بوده است. رید بیگلند در این باره به رویترز می‌گوید: «در مجموع صنعت خودرو در آمریکا بنابر دلایلی همچون تعطیلی دولت فدرال، نگرانی در مورد بازپرداخت مالیات و آب‌و‌هوا در سال ۲۰۱۹ با کاهش فروش مواجه بوده است.» کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره بر وام‌های خرید خودرو می‌تواند موجب افت فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ شود. به این معنا که افزایش نرخ بهره به معنای افزایش پرداخت‌های ماهانه برای مصرف‌کنندگان خواهد بود. /دنیای اقتصاد

پیش بینی از روند نرخ جهانی طلا در هفته جاری

بیشتر کارشناسان وال‌استریت کاهش بهای طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالی که سرمایه گذاران به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین ماندند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۶ تن شرکت کردند که از میان آنها، ۷ تن یا معادل ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۵ تن یا ۳۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند، در حالی که چهار نفر یا ۲۵ درصد نظری نداشتند. از میان ۵۵۶ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۲۸۶ تن یا معادل ۵۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر یا ۳۵ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۷۸ نفر یا ۲.۲ درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

رشد ۲۵۰ تومانی دلار در اولین روز هفته

در معاملات روز (شنبه یازدهم اسفندماه ۹۷) شاهد رشد نرخ دلار و یورو در بازار آزاد ارز بودیم. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، در پایان فعالیت بازار، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۳۳۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با رشد ۲۵۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به رقم فروش ۱۳۴۵۰ تومان رسید. همچنین بر اساس اطلاعات این سامانه، هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۵۵۰۰ تومان خریداری شد و با نرخ ۱۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نسبت به روز پنجشنبه، ۳۰۰ تومان گران‌تر است.

حباب ۴۵۰ هزار تومانی در بازار سکه

به گفته کشتی آرای، در پایان فعالیت بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با کاهش حدود ۶۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته گذشته، به رقم ۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان رسید. هرچند صبح قیمت این سکه در سطح ۴,۷۱۰,۰۰۰ تومانی قرار داشت.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در پایان فعالیت بازار، به رقم فروش ۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۵۲۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان بود. همچنین هر قطعه سکه یک گرمی نیز ۸۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۲۸ هزار تومان بود. این نرخ صبح دیروز ۴۳۱ هزار تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران، یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. این نرخ نیز ابتدای فعالیت بازار، یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بوده است. محمد کشتی آرای در خصوص روند بازار نیز اظهار داشت: در معاملات دیروز شاهد تعادل در عرضه و تقاضا بودیم و در نتیجه حباب سکه روند کاهشی داشت و با افت ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به رقم ۴۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۸
صدا و سیما که میگه مردم آمریکا تو فقر و بدبختی زندگی میکنند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
صدا و سیما تو این کشور قرار نداره و اینو از نوع خبرها و کارهایشان می توانید بفهمید . انها در کره ماه مستقر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خوب عده ای هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
آمریکا دوباره شکست خورد. اخبار هر روز صدا و سیما
تو 5 سال بیست درصد افزایش درآمد در حالی که تورم تو پنچ سال نداشتن پیشرفت تو زندگی و حال زندگی رو بردن یعنی این بعضی وقتا تو خیالاتم این رو تجربه میکنم عجب حس آرامشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سالی ۲/۵درصد تورم دارند
چرا از چیزی خبر نداری حرف می زنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بله تورم 2/5 درصدی دارند نه 80 درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خنده داره.سالی چهار درصد رشد مالی دارند و دو و نیم درصد تورم. اونوقت این آقا چسبیده به اون دو و نیم درصد تورم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چه ربطی به رشد مالی داشت ؟
حرف از میزان حقوق و تورم بود
مجلس اگر مي خواهد خدمتي به اقشار ضعيف جامعه بكند بهتر است بستر كاهش قيمت دلار را فراهم كند زيرا منشا تمامي رانت ها و گران فروشي ها و فساد هاي مالي سال گذشته ، افزايش بي رويه قيمت دلار بود . با فشار آوردن به قشر حقوق بگير كه مشكل حل نمي شه . بنده كارمند سال گذشته 6% افزايش حقوق داشتم كه دولت محبت كرد و 3.5% ماليات بر حقوق م را افزايش داد كه در نتيجه سال 1397 كلاً 2.5% افزايش حقوق داشتم آنهم با اين تورم كمر شكن و مهار نشدني !!!!!
سلام حالا آدم با ديدن متوسط درآمد هاي جاهايي كه نوشتيد و درآمد خودمون چي بگه. اگه دوران جنگ رو ببينيم اون موقع فاصله ها اينقدر نبود و تفكر مردم هم اين نبود .آدم الان زورش ازين مي بره كه مثل پيشنهاد دولت براي افزايش حقوق ها يه عده با اين پيشنهاد فاصله شون بازهم خيلي بيشتر مي شه. واقعي تر اينه كه بايد اول كف حقوق ها رو به يه مبلغ بالاتر افزايش بدهند مثل تفاوت تطبيق بعد بيان افزايش چند درصدي را اضافه كنند. ديگه ازين راحت تر . آخه آقاي پور محمدي اين پيشنهاده كه ميگي ماليات سقف بالايي ها 35 درصد بشه و حداقل ها معاف بشوند بابا اول به قدرت خريد فكر كن نه به اينكه با ماليات بيشتر خزانه ي خودتون رو دوباره پر كني . اين چه عدالتيه .اينم كه به نفع دولت ميشه . الان كارمندان و كارگران و مردم كجا قدرت خريد دارند بعد تو داري چي مي گي. الان درآمد ما ديگه به نرخ ارز شما 100 تا 200 دلار نميشه
مسئولین ما که مدام میگن امریکا رو به نابودیس
احتمالا مردمش در پول زیاد غرق میشوند و از بین میروند
پاسخ ها
مهدی
| Canada |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اون یک آمریکای دیگه است.
حالا یک عده ای ساده اندیش می ایند و می گویند ای وای انها یک میلیارد در سال درامد دارند ومن در ایران ۳۰ میلیون تومان در سال
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خب مگه اشتباه می گن و ما یک میلیارد درامد داریم و اونها سی میلیون ؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اشتباه نیست
اشتباه در این است که باید قدرت خرید را محاسبه کرد و نه صرفا میزان درامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یک چیزی هم یادم رفته بود بنویسم
من که گفتم باید قدرت خرید را ملاک قرار بدهید ، تا حقوق شما به ۴ میلیون نرسد در ماه قدرت خرید شما از امریکا کمتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دوستان می گویند باید قدرت خرید را مقایسه کرد . درست است متوسط درامد در امریکا ماهی 4500 تا 5000 دلار است ویک اتومبیل متوسط خانوادگی صفر کیلومتر حدود 15000دلار و یک اتومبیل دست دوم تمییز با عمر سه تا چهار سال کمتر از 4000 دلار.وگوشت کیلویی 5 دلار. حالا در ایران همان اتومبیل صفربیشاز 800 میلیون تومان ودست دوم ان 700میلیون تومان قیمت دارد وبقیه چیز ها هم همینطور . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اره ماشین ارزان تر است
شما انجا سیب می خواهی بخری باید کیلویی ۱۰۰ هزار تومان بپردازی و یا پرتغال هم همین طور و یا اینکه قیمت بنزین انجابیشتر از ۶ هزار تومان است
شما باید میانگین قیمتها را ببینید و به عدد من که تقریبا ۴ میلیون می شود
کشور آلمان جهت حفظ محیط زیست خود به سمت تولید خودروهای برقی رفته است و همچنین در زمینه تولید برق هم سالهاست که به سمت تولید برق خورشیدی و بادی رفته است.ولی کشور ما هنوز به دنبال نصب توربین های حرارتی با سوخت فسیلی با راندمان پایین جهت تولید برق میباشد و کماکان بدنبال خودروهای بی کیفیت گازوییلی و بنزینی میباشد و بدترین از آن وسایل نقلیه عمومی میباشد که با سوخت فسیلی کار میکنند و به شدت محیط زیست را آلوده میکنند.درصورتی که شدت تابش خورشید در کشور ما از آلمان خیلی بیشتر است.
دلار سه برابر شده و همه کالاها هم به سمت سه برابر شدن پیش میروند . برای اینکه اوضاع جامعه به روال عادی برگردد باید دستمزدها هم سه برابر شوند تا به تعادل برسیم. یعنی قشر حداکثری متوسط جامعه بتواند خرید کند تا بازاریان و تولید کننده ها و واردکننده ها ، متضرر نشوند.
جرا دولت با اين همه درامد از كاز نفط وجيزهاي دبكر هنوز نميتواند حقوق را افزايش دهد كه مردم راجت باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عرض شود چون حجم زیادی از پول قبل از اختصاص به ملت پیشاپیش صرف کشورهای گروهایی که مسولین محترم تشخیص میدن که مقدم بر مردم ایران هستند و همچنین افراد اولویت داری مثل آقازاده ها ،ژنهای خوب،رانتخواران،و دزدان میشه در نتیجه موقع تخصیص اعتبار به مردم مظلوم ایران چیزی ته دیگ نمی ماند که تقسیم شود.
متوسط درآمد شهروندان آمریکایی در سال 2018 : دوستانی که بنزین و سایر سوخت ها را با امریکا مقایسه می کنند . در آمد یک آمریکایی به طور متوسط در سال 55 هزار دلار اگر دلار را دولتی فرض کنیم می شود 55 ضربدر 4200 تومان یعنی یک آمریکایی در سال 231میلیون تومان و یعنی ماهیانه نوزده میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان درآمد دارد، حال بنزین لیتری 4200 تومان گوشت کیلویی سیصد هزار تومان بهترین ماشین با کمترین مصرف هشتاد میلیون تومان . خدا مردم آمریکا چقدر بدبختند .خوش به حال ما
متوسط درآمد سالیانه در تهران 2000 دلار. هوراااا
مقایسه بین امریک وایران وجودنداره.خواهشا خودتون رابا افغانستان یاتانزانیا مقایسه کنید .فکرکنم یه کمی ازواونها بهتریم .خداراشکر
من ارشد برق علم و صنعت خوندم و الان اینجا دکترای کامپیوتر می خونم. بورسیه دارم و ماهی 1900 دلار (بعد از کسر مالیات) درآمد دارم. کرایه خونه و خرج خورد و خوراک و بیمه ماشین و ... همه اش 1100 تا میشه. یعنی ماهی 800 دلار برام می مونه. توی یه سال گذشته بالای ده هزار دلار برام سیو شده. تازه من اصلا به خودم سخت نمی گیرم و هر مدل گوشت و میوه و شکلات و ... که خواستم می گیرم. وقتی برم سر کار حقوقم در ماه میشه ده هزار دلار که شاهانه زندگی خواهم کرد ولی من تو ایران موقع سربازی 40 دلار به من حقوق میدادن :) کرایه ماشینم هم در نمی اومد. اونایی که میگن آمریکا فشار اقتصادی داره بهتون دروغ میگن که سواری بگیرن از شما. من کلاهم هم بیافته دیگه به اون مملکت ایران برنمی گردم. شما هم اگه تونستین از اونجا در برین.
پاسخ ها
دانشجوی دکترا
| Switzerland |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
من هم مثل این دوست فوق برق علم و ص بودم و الان دکترای کامپیتر در سویس میخونم، به من ماهی ۳۷۰۰ دلار میدن که ۱۵۰۰ تاش برای کرایه خونه و بیمه و خرج زندگی میره، ماهی ۲۲۰۰ تا حداقل میمونه برام، بخدا عین واقعیت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر