بازدید 41513
افشاگری وزیر ارتباطات در نیمه شب؛

یک میلیون رأی تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!

آیا این رسوایی به برکناری عوامل دخیل از جمله آمران و عاملان منجر خواهد شد یا همه چیز همچون همان پاسخ دبیر جشنواره جام جم صداوسیما، پیش می‌رود؟! اکنون وقت برخورد شفاف و برکناری عوامل دخیل در این پروژه، بالا کشیدن یک برنامه و پایین کشیدنِ یک برنامه دیگر در شبکه سوم سیماست. آیا این انتظار برآورده می‌شود؟!
کد خبر: ۸۸۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 03 March 2019

یک میلیون رای تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!پس از آنکه ارسال حجم عظیمی از پیامک به نام مردم برای برنامه «برنده باش»، نتایج نظرسنجی مردمی بهترین برنامه تلویزیون ایران را جابجا کرد و «نود» را به رده دوم تنزل داد و اعتراض‌ها نسبت به این تقلب، منجر به توقف این رأی‌گیری برای بررسی ماجرا توسط صداوسیما شد، اکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افشاگری تکان دهنده از دستکاری یک میلیونی در آرای مردمی خبر داده است؛ رسوایی که انتظار می‌رود برای آمرین و عاملین آن هزینه‌ای بسیار سنگین داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره جام جم که محل انتخاب برترین‌های صداوسیما بر اساس آرای مردمی است، بستری برای یک رسوایی شده است. ماجرا از آن جا آغاز شد که یکباره در نظرسنجی صدها هزار رأی به سبد آرای برنامه «برنده باش» افزود شد و این برنامه یکباره به جای «نود» در نظرسنجی مردمی به عنوان محبوب‌ترین برنامه تلویزیون، جایگاه نخست را به دست گرفت؛ مسأله اساسی اما تشکیک جدی درباره این تغییر در نظرسنجی بر اساس آرای مردمی بود و نشانه‌هایی از یک فساد در این فرآیند وجود داشت.

مهم‌ترین نشانه که شاید به نوعی گاف اساسی و عامل رسوایی بود، پیامک بازگشت به شماری از شهروندان بود که تأکید داشت آنها به «برنده باش» رأی داده‌اند یا رأی‌شان به «برنده باش» تغییر کرده است! این اتفاق بی‌سابقه در ابعادی بسیار گسترده رقم خورد، به گونه‌ای که امروز در هر شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مردم با انتشار تصویر پیامک دریافتی خود، نسبت به این اتفاق اعتراض کردند. در واکنش به اتفاق عجیب، ساعاتی پیش، نظرسنجی برای بررسی توسط مسئولان ارشد صداوسیما متوقف شد.

یک میلیون رای تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!

در ادامه، دبیر جشنواره جام جم در توجیه این رسوایی گفت: «مورد حمله سایبری قرار گرفتیم... این حمله در ساعت 24 پنج‌شنبه نهم اسفندماه اتفاق افتاد و ما از همان لحظات ابتدایی دیتا سنتر را ایزوله کردیم تا رأی‌های مشکوک وارد رأی‌های مردمی نشود... دست‌اندرکاران فنی و کارشناسان انفورماتیک ما در تلاشند تا اعلام کنند، چطور این پیامک‌ها ارسال شده است...» اما این پاسخ قانع‌کننده‌ای برای افکارعمومی نبود و کاربران در توییتر از وزیر ارتباطات خواستند، دقیقاً به مردم گزارش دهد در پس پرده چه اتفاقی رخ داده است؟

بیشتر بخوانید

اکنون محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در واکنش به درخواست‌ها، در گزارشی افشاگری کرده و با انتشار نمودار دستکاری در آرای مردمی نوشته است: «تصاویر زیر، گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما، رخ داده است. گزارشِ بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است. نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.»

یک میلیون رای تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!یک میلیون رای تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!

بر اساس این نمودارها، از ساعت یک تا پنج بامداد روز یازده اسفند، بیش از یک میلیون رأی با دستکاری در آرا به آرای برنامه «برنده باش» اضافه شده و این اتفاق نشان می‌دهد بر خلاف ادعای دبیر جشنواره جام جم، آرا از ساعت 12 شب گذشته ایزوله نشده و گروهی که مسئول تقلب در آرای مردم بوده‌اند، به خوبی این کار را انجام داده‌اند؛ منتها فراموش کرده‌اند، ارسال پیامک تأیید دریافت رأی را غیرفعال کنند و این پیامک برای مردمی که رأی نداده بودند، به نفع «برنده باش» ارسال نشود!

بر اساس ماده 740 قانون مجازات اسلامی «هرکس غیرمجاز داده‎های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

مطابق با ماده 741 همین قانون، «هرکس غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

عامل این تقلب گسترده چه مجموعه‌ای است و آمر چنین تقلب میلیونی به ثلمه جدی به اعتبار نظرسنجی‌های مشابه می‌زند، چه اشخاصی بوده‌اند؟ آیا این رسوایی منجر به برکناری عوامل دخیل از جمله آمران و عاملان خواهد شد یا همه چیز همچون همان پاسخ دبیر جشنواره جام جم صداوسیما، پیش می‌رود؟! اکنون وقت برخورد شفاف و برکناری عوامل دخیل در این پروژه بالا کشیدن یک برنامه و پایین کشیدنِ یک برنامه دیگر در شبکه سوم سیما است. آیا این انتظار برآورده می‌شود؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۰۷
تقلب؟؟؟
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
فردوسی پور رو حصر نکنن صلوات بلند ختم کن
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خدا را شکر که انتخاباتی در کار نبود
هیچ کاری انجام نخواهد شد و یا ماه ها و سال ها رسیدگی رو طولش میدن و آخرش دو تا جایگاه رده پایین سازمان محکوم میشن نه خود جایگاه داران.
.مردم امیدی به پیگیری اینگونه تقلبها ندارن.گروهی این تقلب رو انجام میدن که اصلا مردم رو فاقد صلاحیت کافی برای رای دادن میدونن
تقلب در آرا هر چند مربوط به جشنواره تلویزیونی باشد به دلیل تشویش اذهان عمومی نسبت به سایر رای گیری ها مستوجب برخورد قاطع است.
خدا پدرشون را بیامرزه که به یک میلیون قانع بودند نه اینکه ده میلیون اضافه کنند!!!!!
قبول، فردوسی پور رفتاری صریح با برخی مسئولان و نمایندگان داشته که باعث شده ازش کینه به دل بگیرن و دشمنش بشن، از اونطرف گلزار حرفهایی در برنامش زده که برخی از مسئولان از اون خوششون اومده، ولی آیا واقعا درسته اخلاق زیر پا گذاشته بشه؟! یک میلیون رای تقلبی آیا چیزی است که از پس یک فرد یا گروه برآید؟
یک تحقیق ساده دلایل این اتفاق رو نشون میده

برنده باش برای شرکت "اول مارکت" است

اول مارکت در ساختار مخابرات ایران به شدت نفوذ داره (از برکات دولتهای قبله، دیگه!)

صدا و سیما هم دوست ندارند نود و فردوسی پور براش شاخ بشن! (از برکات تلویزیون غیر خصوصیه، دیگه!)

تازه! برنده باش درآمد نجومی هم برای خودش داره هم یرای رسانه ملی!

برید سابقه قبل اول مارکت رو بخونید بعد بفهمید در ایران ارتباطات از هر عامل دیگه ای برای موفقیت مهمتره تا استعداد و ...
هردوتاشون .....
همه چیزمون عین همه چیزمونه
دقیقا من قبلا یکبار این نرم اقزار برنده بش نصب و حذفش کردم. الان دقیقا پریشب یه مسیج اومد و تعجب کردم و دقیقا از شمارم استفاده شه برای رای گیری به نفع خودشون
سیمای میلی
*3
این *3 از کجا اومده که هر شبکه ای که نگا میکنیم به عنوان اسپانسر اونجا حضور داره....
برنده باش هم مستقیما با *3 کار میکنه از طرفی نظرسنجی ها هم با *3 هست....
مشخصه دیگه...
شرم آوره! دشمنی با فردوسی پور باعث شد برخی به هر کاری دست بزنند
هر چه زودتر متقلب ها را معرفی و برکنار کنید.
مدیریت اون بخش باید برکنار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مدیر شبکه سه که هیچ تجربه ای نداشت و با رابطه باعث کنار رفتن مدیر قبلی و افت شدید شبک سه شد
خیر مگر اعلام شد برای شکایت از ارسال کنندگان پیامک دروغین به کجا باید شکایت کرد؟
شما اعتقاد داريد مجازات تقلب و دستکاري نظر سنجي مردم در خصوص برنامه هاي صدا و سيما فقط مي بايد گريبان گير چند متصدي دون پايه شود؟!!!
دادستان کل کشور باید به این موضوع ورود کند.
این خود یک فساد است و باید برخورد قاطع با آن انجام شور.
در چواب پرسش آخر این مطلب : خیرررر
عامل اصلی مدیر ناکارامد جدید شبکه 3 است که چشم دیدن 90 و فردوسی پور را ندارد و زیر دستانش هم با چاپلوسی اقدامات این چنینی می کنند
آقای گلزار هم فهمید کره کدوم طرف نون مالیده شده!!!!!!!
ولش کنین بابا...........
تو این وانفسا صدا و سیما برا خودش مسابقه ایجاد میکنه و به خودش جایزه میده ما هم باید درگیر این بازیهای کثیف باشیم . اصلا به ما چه ربطی داره ؟؟؟
چشم سانسوروسیمامیلی روشن
حالا شما حساب کنید که اگر انتخابات ریاست جمهوری و یا رفراندمی قرار شد به مانند برخی کشورهای پیشرفته دنیا در کشور به صورت آنلاین در آینده انجام بشه چه اتفاقی رخ خواهد داد.از این بابت مسئولین امر باید از همین حالا با دقت و شفاف سازی به این مورد پیش آمده رسیدگی کنند و وزیر محترم ارتباطات هم لطفا از پاسخگویی و شفاف سازی هراسی به دل راه ندهند
پس جاهای دیگه همینطوری تقلب میشه
همونطور که باسایرین برخورد شده تا حالااااااااااااااا از این به بعد هم میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از روز اول هم پیدا بود این برنامه به دنبال افزایش مطالعه مردم نبود و نیست و موضوع برنامه به کل موضوع تجارت هست که به راحتی میشه از سوالاتی که پرسیده می شه این رو فهمید.
رئیس شبکه سه سیما همون فامیل۲۹ ساله جناب حداد عادل نیست؟؟؟
آمر چنین تقلب میلیونی به ثلمه جدی به اعتبار نظرسنجی‌های مشابه می‌زند، چه اشخاصی بوده‌اند؟
چه مجازات سنگینی؟؟؟
با پاسخ دادن به یک سوال آبکی برنده باش، صاحب چند برابر این جریمه می شی.
راستی: تامین مالی این برنامه بردوش کدام مرفه بی درد است؟
من به تنها برنامه ایی که رای دادم برنده باش بود. تنها برنامه ای که حاضرم نگاه کنم و از گلزار و شخصیت صادق و وطن دوستش خوشم میاد
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
احتمالا دختری
برخورد کردن یا نکردن صدا و سیما بستگی به این دارد که عامران کی باشند .
همه جا اختلاس و فساد حالا دیگه اختلاس هم توی پیامک. همه ی مشکل از اینجاست که شدت برخورد با متخلفین همیشه در حد یک قلقلک بوده که نه تنها باعث تنبیه نشده بلکه انبساط خاطری را هم به دنبال داشته اشت.
ارا وامارهای دیگرشان ازجمله نرخ تورم وبیکاری وغیره هم همینطوری محاسبه میشه !!!
مشت نمونه خروار
صدا و سيما خراب کرد، خرااااب!!!
اتفاقا همین که پیامک تایید برای مشترکین ارسال شده نشون میده که احتمال غیرعمدی بودن این مطلب بیشتر از عمدی بودنشه. اینکه شما میگین یادشون رفته قسمت تایید رو غیرفعال کنن خیلی بعید به نظر میرسه چون وقتی کسی یا تیمی بخواد تقلب به این گستردگی انجام بده حتما فکر همه جاشو می کنه و بعد اقدام می کنه
فکر میکنید چرا مردم ایران عصبانی ترین مردم دنیا هستند. به خاطر همین کارها و توجیه مسئولین.
فردوسی پور و نود نباید برنده شن احتمالا عادل بره تو حصر
بهتر بود اصلا نظر سنجی انجام نمیشد و " فقط نفرات برتر را که مردم انتخاب کرده بودند را معرفی می کردند " .
واقعا متاسفم
نه،
زنده باد وزیر ارتباطات
پس اون رای گیری های قبلی رو هم دوباره چک کنند. شاید اونجا هم "مورد حمله سایبری" قرار گرفته بودیم.
برنده باش مزخرف
وقتيمدیر با رانت به پست ميرسد و نه بر اساس شايسته گي و چنين پستهايي در اين مملكت عادي شده بايد هم از اين اتفاقات بيافته.
و مسئولين هم وقتي دراين مورد گندش درمياد سريع ميگن سامانه هك شده( مثل ثبت سفارش خودروي خارجي ) ويا فتوشاپه
اصلا برای همین میلیه دیگه!!!اعتراض دارید؟
هرچه سريعتر مدیر ناکارامد رو بركنار كنيد
پلیس فتا گر بخواهد به مساله ورود کند در زمان بسیار کمی می تواند با دسترسی به داده ها مساله را مشخص کند. البته در صورتی که اطلاعات در اختیارشان قرار داده شود. به طور کلی در صورتی که با هک شدن روبرو نشده باشیم ( که مطمئنا صدا و سیما به این مساله اشاره نخواهد کرد) پیگیری مساله ساده است. اما در صورتی که هک شده باشند طبیعی است که پیامد آن مشخص باشد...
این قصه ها سر دراز دارد....ولی دریغ از تنبیه عاملان...
هر دو برنامه ارزش دیدن ندارند!
صدا و سیمای میلی به همه چیز گند زده واین هم از نظر سنجی اش
چقدر مضحک! این عده قلیل با نفوذ حتی چشم دیدن یک برنامه تلویزیونی رو هم ندارن...خود فردوسی پور رو حذف کردن، حالا بهرشکلی برنامش رو هم میخوان له کنن. جای فردوسی پور بودم کلا به شبکه ورزش کوچ میکردم
هر دم از این باغ برای می رسد .
تازه تر از تازه تری میرسد .
واقعا این اخلاق اسلامی که صحبت آن زیاد میشود کجا است ؟
نود رو فقط یه تعداد افراد علاقمند به فوتبال و نه ورزش نگاه می کنن!
برنده باش رو حتی پیرمرد و پیرزن هم می بینن!
مسابقه برنده باش همش کلاه برداری است. فقط جیب مردم با فروش سوال خالی کردن.
میخان مردم به برنامه تیتاب محور رای بدن که برنامه سلامت محور زمین بخوره!
مطمئنا خير
.الان فک کردن مردم تعجب میکنن
عادل فردوسی پور محبوبه نمی تونن از محبوبیتش کم کنن
واقعا خجالت داره
شرکت ارائه دهنده خدمات نظر سنجی و رای گیری مربوطه باید پاسخگو باشد و مطمئنا ضعف نرم افزار آنها باعث این سوء استفاده شده است. این اتفاق ثابت کرد رای گیری های گذشته نیز بی اعتبار بودند.
عادی شده دیگه این کارا... متاسفیم برای مدیران که برای حذف یک نفر چنین هزینه سنگینی پرداخت می کنند...
حالا احتمالن فردوسی پور اگر شکایتی از صدا و سیما داشته باشه باید بره خود صدا و سیما از خود صدا و سیما به خود صدا و سیما شکایت کنه تا صدا و سیما یه شکایت از صدا و سیما رسیدگی کنه و اونجام که صدا هست لاجرم تصور نیست
صدا و سیما دیگه شورش رو در آورده
مدعیان در همه عرصه ها فعالند
آفرین به وزیر ارتباطات. این درسته
آفرین به وزیر ارتباطات. این درسته
منتظر مجازات چه کسانی هستید
حالا احتمالن فردوسی پور اگر شکایتی از صدا و سیما داشته باشه باید بره خود صدا و سیما از خود صدا و سیما شکایت کنه تا صدا و سیما یه شکایت از صدا و سیما رسیدگی کنه که صدا هست لاجرم تصور نیست
چه کسی یا ارگانی می تواند با شماره مردم یک میلیون رای به نفع یک نفر بدهد ؟؟؟؟؟؟ هزینه پیامک را حساب کنید . پس از سر تفریح نبوده !!! یا اسپانسر برنامه بوده یا دشمن نود !!!!!
سلام
جای تاسف دارد!! از پول بیت المال یک برنامه موفق ساخته شده و سالیان سال هم طرفداران میلیونی کسب کرده، حالا یکنفر که شده رئیس برخلاف خواست مردم -
بی برو برگرد این شخص باید عزل شود،.
اینجا ایران است.
.همه چیز خیلی شیک و مجلسی ماست مالی خواهد شد همچون همیشه
هیچ اتفاقی نمی افته و کسی هم هزینه ای نمی ده و آینده اینو ثابت می کنه . ضمنا من فکر می کنم یک رشته در مقطع ارشد به نام آمار سازی باید ایجاد بشه که در دفعه های بعد مشکلی هم ایجاد نشه و گافی نبینیم !!!!!!!!!!!
آنوقت این وزیر ارتباطات بفرماید چرا حامی انتخابات الکترونیکی در 96 و 98 و 1400 بوده و هست؟
یعنی باید به شما اعتماد کنیم به صداسیما نه؟
ای بابا کی تلویزیون نگاه می کنه!
اشکالی نداره ! کمی مهندسی کردن :)))
دقیقا همان کاری که سالها پیش برنامه نود همین آقای فردوسی پور سر پیامکهای هواداران تراکتور آورد ، آقا چوب خدا صدا ندارد آقای فردوسی پور
.باید اعدام شوند تا درس عبرتی شود
به به گل بود به چمن هم آراسته شد نه اینکه صدا و سیما خیلی مورد اعتماد بود الان دیگه تکمیل شد.
واقعا متاسفم برای مدیران صدا و سیما با این مدیر جدید شبکه سه که واقعا نوبره
آفرین به وزیر جوان و شجاع.
از صدا و سیما پیش اراین نمی شد انتظار داشت
امیدواریم خبرگزاری ها پیگیر این قضیه باشند تا زمان رای دادگاه
چرا اینقدر از فردوسی پور هراس دارند؟درود بر وزیر جوان
این افراد از خدا بی خبر و متقلب باعث از بین رفتن اعتماد ملی می شوند.
پول بده رای بخر .پول بده طرفدار بخر .پول بده اعتبار بخر.تو فقط پول بده بقیه اش با من
برنامه نود خیلی از نظرسنجی ها راقبلا برای خوشایند عده ای دستکاری کرده است.
خدارا شکر از صفر تا صد کارها تو میهن عزیزمون بدرستی و بدور از دستهای ناپاک انجام میشود. خدایا شکرت بخاطر این همه خوبی
تقلب و ما؟ ما و تقلب؟ اصلا و ابدا
عجب جریمه ای
یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال

توجه کنید جریمه ها بر حسب ریال میباشد . به نظر شما جریمه یک میلیون تومان تا دو میلیون که 80 میلیون مردم را دستاویز خود قرار داده اند زیاده .

اصلا قانون این جریمه ها در کدام تاریخ تصویب شده .

تو کشوری که تورم به شکل موشکی بالا میره ایا این جریمه ها باید همون قدر که تصویب شده بماند و تغییر نکند .

چون کسی هم نیست این جریمه ها را به روز کند باید جریمه ها بر حسب طلا محاسبه شود تا هر موقع ارزش خود را داشته باشد .
بیشتر از این از رسانه میلی نمیتوان انتظار داشت؟؟؟؟؟؟
خير اين انتظار زيادي است كه از سيماي غير مردمي داريد .
برو بابا برای خودت سوژه درست کردی
هردم ازاین باغ بری می رسد
تازه ترازتازه تری می رسد
وزیر ارتباطات شجاع و کاربلد و جوان و پر انرژی درود بر تو
و خجالت بکشند کسانی که دروغ را رواج می دهند .
عجب جریمه ی سنگینی داره من که مردم از تررررررس!!!
از ۱۰۰هزار تا ۲میلیون تومن شد جریمه برای چنین افتضاحی
اونایی که میگن تقلب خس و خاشاکی بیش نیستن ....
اصلا هم تقلب نشده کی آخه از فردوسی پور و برنامه سرخابی نود رای میده مجریفقط گلزار برنامه فقط برنده باش
مرد حسابی مردم گیر کردن تو بدبختی هاشون شما به چه چیزهایی پرداختید؟
به مشکلات مردم برسید
آخر سر هم برنده باش با 63 درصد آرا اول میشه.....
باید برخورد جدی بشود ونتیجه برخورد ر ا رسانه ای کنید ضمنا صدا وسیما باید. به شکل یک سازمان کوچک و زیر مجموعه وزارت ارتباطات. باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان