بازدید 17195
کلاف سردرگم خودروسازان؛

آشفته بازار خودرو با دپو شش ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار و ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه

در چهارم اسفند سال جاری، رئیس سازمان بازرسی کشور از دپوی ده هزار کانتینر قطعات خودرو در مناطق آزاد و گمرکات کشور خبر داد. در هفتم اسفند و با مصاحبه مدیرکل گمرک چابهار مشخص شد که ۳ هزار کانتینر متعلق به دو خودروساز بزرگ است که حدود پنج تا شش ماه از ورود آن‌ها به کشور می‌گذرد. این در حالی است که طبق مصاحبه دبیر انجمن قطعه سازان همگن ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه خودروسازان بزرگ خوابیده است!
کد خبر: ۸۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 28 February 2019

تابناک اقتصادیدر چهارم اسفند سال جاری، رئیس سازمان بازرسی کشور از دپوی ده هزار کانتینر قطعات خودرو در مناطق آزاد و گمرکات کشور خبر داد. در هفتم اسفند و با مصاحبه مدیرکل گمرک چابهار مشخص شد که ۳ هزار کانتینر متعلق به دو خودروساز بزرگ است که حدود پنج تا شش ماه از ورود آن‌ها به کشور می‌گذرد. این در حالی است که طبق مصاحبه دبیر انجمن قطعه سازان همگن ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه خودروسازان بزرگ خوابیده است!

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از آغاز سال جاری و با افزایش نرخ ارز و سایر هزینه ها قیمت خودروهای داخلی نیز شروع به افزایش کردند. در ابتدا و قبل از اعلام قیمت های شورای رقابت، دو خودروساز بزرگ کشورمان دست به افزایش قیمتی خودسرانه زدند که این موضوع با واکنش های متفاوتی همراه و فشار رسانه ها باعث شد تا خودروسازان تا اعلام درصد افزایش قیمت شورای رقابت کمی از موضع خود عقب نشینی بکنند. شورای رقابت در 22 خرداد 1397 اجازه افزایش قیمت 5.6 تا 7.1 درصدی قیمت محصولات سه شرکت خودروسازی ایران را صادر کرد.

این افزایش قیمت شورای رقابت، خودروسازان را راضی نکرد و با آغاز تحریم های دور اول در اواسط مرداد ماه سال جاری آن ها با صدور نامه ای دولت را به تعدیل نیرو و کاهش تولید خودرو تهدید کردند و دو هفته به تعطیلات رفتند. همچنین از این تاریخ به بعد آن ها بر طبل کنار زدن شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای داخلی کوبیدند. همین نامه و تعطیلی دو هفته ای خودروسازان، موج جدیدی از افزایش قیمت خودروهای داخلی را آغاز نمود، به طوری که قیمت کارخانه ای خودروها با قیمت بازاری آن ها فاصله معناداری گرفت.

در حالی که روز به روز بر فاصله قیمت کارخانه ای و بازاری خودروها افزوده می شد، خودروسازان به بی توجهی خود به تولید می افزودند و همواره در مصاحبه های خود از تحریم ها به عنوان عاملی کارآمد بر کاهش تولید یاد می کردند. در این بین بود که صحبت برخی نمایندگان مجلس در زمینه احتکار چندین هزار دستگاه خودروهای داخلی در انبارهای دو خودروساز بزرگ و متعاقب آن انتشار تصاویر این خودروهای دپو شده در انبارها خاطر مردم را مکدرتر از قبل نمود. خودروسازان در واکنش به این خودروهای دپو شده در ابتدا تکذیب و سپس بیان نمودند که این خودروها احتکار نشده است بلکه به دلیل تحریم ها قطعات آن ها ناقص است و به محض رسیدن قطعه آن ها را به بازار عرضه خواهیم کرد.

دولت برای آرام کردن بازار خودرو اقدام به گفت وگو با خودروسازان نمود و وزرات صمت اجازه پیش فروش خودروها در چندین نوبت را صادر کرد؛ پیش فروش هایی که در همان ساعات اولیه ظرفیتشان تکمیل می شد و این خود گواه تشنه بودن بازار و تقاضای بالا بود.

با دیدن چنین صحنه هایی، دولت و خودروسازان جهت مقابله با سوداگری در بازار خودرو پیشنهادهایی چون پیش فروش خودروها با نرخ 5 درصد زیر قیمت بازار، پیش فروش با کد ملی و ... را امتحان نمودند ولی این راهکارها کارساز نشد.

چند وقتی است دوباره موج جدید افزایش قیمت خودرو از راه رسیده است و برای نمونه قیمت خودروی پرایدی که برای جواب به تقاضای همه دهک ها تولید می شد به بیش از 50 میلیون تومان در بازار و بیش از 33 میلیون تومان در کارخانه رسیده است. یا قیمت خودروی 206 بسته به نوع آن بین 79.5 تا 93 میلیون تومان در بازار و بین 47 تا 55 میلیون تومان در کارخانه می باشد.

آشفته بازار خودرو با دپو شش ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار و ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه

در این بین و با آغاز موج دوم افزایش قیمت خودروهای داخلی، در چهارم اسفند 1397 خبری در رسانه ها منتشر شد که همه را شوکه کرد. پس از خبر دپوی 17 هزار تن گوشت در گمرک، این بار خبر رسوب ده هزار کانتینر قطعات خودرو در مناطق آزاد و گمرکات کشور همه شوکه نمود.

در تاریخ مذکور، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز صبح با رئیس گمرک ایران جلسه‌ ای در رابطه با لوازم یدکی که در گمرکات و قبل از گمرکات مانده بود، داشتیم.

وی ادامه داد: متأسفانه حدود ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرو در گمرکات و مناطق آزاد وجود دارد که آنها را بررسی کردیم و امروز هم با مدیران عامل سایپا و ایران خودرو صحبت کردیم آنها مطالبی در رابطه با کمبود نقدینگی داشتند و قرار شد اقداماتی در رابطه با ترخیص این ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی انجام شود. سراج افزود: امیدواریم هرچه سریع ‌تر این کانتینرها ترخیص شوند و به سیستم خودروسازی راه بیایند که قبل از عید مشکلات تا حدودی مرتفع شود.

در هفتم اسفند 1397، بررسی یکی از خبرگزاری ها نشان داد که تنها در منطقه آزاد چابهار 3 هزار کانتینر قطعات خودرو مربوط به دو خودروساز بزرگ کشورمان دپو شده است. عزیز شمس مدیرکل گمرک چابهار طی مصاحبه ای ضمن تأیید دپوی 3 هزار کانتینر قطعات خودرو متعلق به دو خودروساز بزرگ کشور گفت: اخیرا این شرکت ها برای جلوگیری از متروکه شدن کانتینرهای خود به گمرک مراجعه کرده اند.

وی افزود: گفت: بارها از سازمان بنادر خواسته ایم تا تکلیف این کانتینرها را مشخص کنند، در نهایت اعلام کرده اند این محموله ‌ها حدود 5 یا 6 ماه است در بندر باقی مانده و به عبارت دقیق تر اظهار نشده ‌اند. این شرکت ها به دنبال تمدید مهلت هستند تا در ادامه کالای خود را به گمرک اظهار کنند. آنها معتقد هستند در ثبت سفارش و مسائل بانکی مشکلاتی برای آنها وجود دارد. وی افزود، متروکه کردن این محموله های اظهار نشده در اختیار گمرک است اما  ابتدا انبارهای زیر نظر سازمان بنادر باید موضوع را به گمرک منتقل کنند. وی با ابراز اینکه مبدأ این قطعات خودرو چین است، گفت: به خودروسازان اعلام کرده ‌ایم چنانچه تا بیست روز دیگر این 3000 کانتینر ترخیص نشود، آنها را جزو کالای متروکه اعلام می ‌کنیم دیگر ربطی به ما ندارد.

این مصاحبه مدیرکل گمرک چابهار حاوی چند نکته بود که اولین نکته به تعداد این کانتینرها بازمی گشت. همان گونه که عنوان شد، 3 هزار کانتینر قطعات خودرو مربوط به دو خودروساز بزرگ کشورمان در این منطقه دپو شده که مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و کارشناس بازار خودرو درباره ارز خارج شده برای واردات این تعداد کانتینر قطعات خودرو به داخل کشور طی مصاحبه کوتاهی به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: هر کانتینر حداقل 30 هزار دلار ارزش دارد که با ضرب این رقم در 3 هزار کانتینر به عدد قابل توجه 90 میلیون دلار خواهیم رسید؛ یعنی برای واردات این کانتینرها 90 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است. وی افزود: بهتر است خودروسازان در این باره شفاف سازی کنند که این قطعات خودروها را با چه نرخ ارز وارد کرده و قرار است با مردم آن ها را چگونه و با چه قیمتی حساب کنند؟

دومین نکته این بود که این قطعات خودروها حدود 5 یا 6 ماه است که در بندر باقی مانده و به عبارت دقیق تر اظهار نشده ‌اند. در ادامه ذکر شده بود که متروکه کردن این محموله های اظهار نشده در اختیار گمرک است اما  ابتدا انبارهای زیر نظر سازمان بنادر باید موضوع را به گمرک منتقل کنند. در اینجا اشاره به این نکته ضروری است که طبق ماده 24 قانون امور گمرکی مدت مجاز نگهداري كالا در انبارهاي گمركي از تاريخ تحويل كالا به اين اماكن "سه ماه" است. در صورت تقاضاي كتبي صاحبان كالا يا شركت هاي حمل و نقل در مورد كالاي عبوري و وجود علل موجه به تشخیص گمرك و با پرداخت هزينه انبارداري تا تاريخ موافقت گمرك اين مدت حداكثر تا "دو ماه" ديگر قابل تمديد است. در صورتي كه ظرف مهلت مقرر صاحب كالا براي انجام تشريفات گمركي و پرداخت وجوه متعلقه اقدام ننمايد كالا مشمول "مقررات متروكه" مي شود. در صورت متروکه اعلام شدن، این محموله ها جهت اقدامات بعدی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت. حالا اگر از ورود این کانتینرها به داخل کشور شش ماه است که می گذرد و اظهار نشده اند، باید سازمان بنادر در مورد دلیل این عدم اظهار پاسخگو باشد. در زمینه 17 هزار تن گوشت دپو شده نیز عنوان می شد که این گوشت ها توسط سازمان بنادر به گمرک اظهار نشده است.

سومین نکته به مصاحبه ششم اسفند ماه 1397 آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان همگن بازمی گردد. محبی نژاد در آن مصاحبه عنوان کرد، هم اکنون حدود 120 هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه دو خودروساز بزرگ کشورمان دپو شده اند.

آشفته بازار خودرو با دپو شش ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار و ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه

حالا دو خودروساز بزرگ کشور باید دلیل توقف این 120 هزار خودرو در کارخانه هایشان را عنوان نمایند. اگر دلیل این توقف نقص قطعات است که باید این پرسش را از دو خودروساز بزرگ کشور پرسید چرا برای رفع نقص خودروهای دپو شده اقدام به ترخیص این 3 هزار کانتینر قطعات نکرده اند؟

چهارمین نکته این که در فقره 17 هزار تن گوشت دپو شده در گمرک، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی طی مصاحبه ای در 22 بهمن ماه 1397 گفته بود: قسمت اعظم این محموله ها هنوز به گمرک اظهار نشده و دلیل این اقدام (عدم اظهار کالا به گمرک، انجام تشریفات گمرکی و خروج کالا) در دست بررسی است.

وی بیان کرده بود: طبق بررسی های اولیه انجام گرفته از سوی گمرک شهید رجایی و تماس با صاحبان کالا، مشکلات بانکی و صادر نشدن قبض انبار، دلیل عدم اظهار کالا به گمرک عنوان شده و این در حالی است که در جلسه گمرک و بانک مرکزی، مرجع مذکور با یقین این موضوع را رد کرده است.

در 26 بهمن 1397 دادستان بندرعباس درباره علت دپوی گوشت های قرمز در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت ‌های مالیاتی بهره‌ مند شوند. حالا در زمینه علت دپوی این 3 هزار کانتینر قطعات خودرو نیز عنوان می شود که عمده دلیل آن، مربوط به مشکلی است که صاحبان این محموله ها با بانک دارند. سازمان ها و نهادهای مربوطه بهتر است دلیل این دپوی کانتینرها را نیز دقیق بررسی کنند که آیا واقعاً دلیل آن مشکلات بانکی است یا دلایل دیگری در پشت قضیه این عدم اظهار و ترخیص نهفته است؟

پنجمین نکته این است که طبق گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور تعداد کانتینرهای قطعات خودرو که دپو شده اند ده هزار کانتینر است و تاکنون تکلیف سه هزار کانتینر مشخص شده و بهتر است تکلیف 7 هزار کانتینر دیگر هم مشخص شود که این کانتینرها متعلق به کیست و در کجا قرار دارند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
...و لابد توقیف کانتینرها و دپوی خودروها و افزایش سه برابری قیمتها کار دلال ها و آمریکا و صهیونیزم هستش ؟!!!!
و گریه دار تر اینجاست که وارد کننده ها و نمایندگی ها هم فامیل و هم باندیه همون گمرک و دپوها هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
کار دشمنه
افرادی که به هر طریق در جنگ اقتصادی پازل های دشمن را تکمیل کرده و موجب حرکت جامعه به سمت اعتراض و نهایتا ناامنی می شوند و چهره ی خدوم نظام اسلامی را نزد مردم مخدوش می کنند خیانتکار و باید محاکمه شوند.
مجازات خیانت اعدام است
اعدام اعدام اعدام
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
بالاتر از اعدام! یک نفر یک نفر را میکشد اعدام میشود اینها با این اعمالشان میلیونها مردم این مملکت را به قربانی مطامع و نقشه های دشمنانی میکنند که جز اشوب در این مملکت هدفی را دنبال نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
قوه قضاییه لطفا اگر میخواهد برخورد کند باید برخوردش موثر باشد یعنی باعث شود حباب قیمت خودرو که از قیمت خودرو هم بزرگتر شده بترکه والا همون بهتر که بگذارید برند پی کار و زندگیشون
ناشناس
| Luxembourg |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
! چاقو دسته خودشو نمیبره برادر
هیچ شکی نیست که تمام این دپو و انبار کردن کالاها همانند گوشت و قطعات خودرو و ... با هماهنگی بین نهادهای وارد کننده صورت میگیرد تا این محصولات را بیشتر از نرخ واقعی به مردم ارائه دهند . خوشبختانه مردم همیشه در صحنه هم موقع گرانی به سمت این محصولات هجوم میبرند .
خدایا چه خبره تو این مملکت؟ چکار دارید میکنید با ملت؟ معلومه که این کارها علاوه بر سود، عمدا و برای افزایش نارضایتی هست
واقعا کسی نیس جلوی این خودرو سازان بایستد........هر طور که دلشون میخاد با مردم رفتار میکنند...نه نظارتی . نه بازخواستی ....نه حسابرسی به گردش مالی و عملیاتی ..... و نه هیچ چیز دیگر............اوف بر شما باد
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
باید براش وزیر تعیین بشه از عهده یک وزیر صنعت خارجه باید به مدیرانش التوماتوم داده بشه که تا سه رده بدون توجه به مجرم بودن یا نبودنشون برکنار میشن! کار به کارمندان انقلابی سپرده میشه ه
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
نمی‌دونم چه طوری که در کارخانه بنز و بی ام و یک کارمند یا کارگر انقلابی نیست ولی اون ماشینها بیرون می‌آید.
همه این ها از عمد انجام شده تا قیمت خودرو داخلی گران شود و بهانه کافی برای عدم عرضه را داشته باشند
راه حل : اجازه واردات خودرو به که در حال حاضر نمایندگان مجلس(نمایندگان مردم بخوانید ولی در اصل نمایندگان لابی گر خودرو) جلوی آنرا گرفته اند را آزاد کنند
نکته آخر : متاسفانه این مجلس بدترین عملکرد تمامی مجالس را داشته است
نگران نباش




صاحب داره دنیا همه کاراش
اینجوری که ناجور نمی مونه
پاسخ ها
lmohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
دلم گرفت از اسمون
هم از زمین هم از زمون
تو زندگی چقدر غمه
دلم گرفته از همه
ا...
درست میشه ۱۰۰۰سال دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مازفردا نگرانیم که فردا چه کنیم
زیر این بار گرانیم که جان را چه کنیم
انگار تحریم الکیه بیشتر باید از داخلی ها بترسیم
از دولت که توقعی نداریم دیگه

مجلس هم که ...

مسئولان به تمام دنیا هست به غیر از ایران جز تو جلساتش ما فقط میبینیم راجع به آمریکا صحبت میکنه نه وظایف خودشان

پس بتازید خودروسازان ,پراید تا 100 میلیون هم جا داره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
تابناک منتشر نکنی ما راضی تریم
خب جوری که تو سانسور میکنی انگار یه نفر داره از مریخ حرف میزنه این دیگه چه مدلیه
در گزارش فارسی از اعداد انگلیسی استفاده کرده اید. نفوذ فرهنگی برای شما چه معنأیی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اینکه با کامپیوتر گزارش نوشته شده و نرم افزارهای آن از خارج آمده و در مونیتر ساخت خارج خوانده میشه همش مهم نیست. اما یک عدد فارسئ یا لاتین نوشته شک کردی نفوذی باشه.
تا آنجأیی که من میدانم تمام کالاهای موجود در گمرکات حساب و کتاب دارند و گمرک میداند دقیقا چه کالأیی به چه کسی تعلق دارد. در غیر اینصورت اجازه تخلیه نمیدهند.
پشت هر شب فردای روشنی است. بگذارید جولان دهند ، روزی میاد که التماسی از دم قسط این گاری ها رو نمیخرن. بی صبرانه منتظر اون روزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
به همین خیال باش
ناشناس
| France |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
!!! چی دلت خوشه!! کاش میدونستی خودروسازیهادولتی هستند فقط مدیرانش خصوصی هستند
تکراری شده تابناک انگار امنیت جان و مال و روان مردم عادی برا کسی اهمیتی نداره
عزیزم به روز نیستی پراید را سایت سایپا 37 میلیون تومان میفروشد .هر کاری دلش بخواهد میکند و هیچ کس هم نمیتواند جلویشان را بگیرد.
احتکار حرام است
خودروسازان شرعا، قانونا، عرفا، اخلاقا، و... همه جوره باخته اند.
نابودی محتکران کمترین خواسته مردم از خداوند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ملتی که نه شرعشان را، نه قانونشان را نمیشناسند همیشه و همه جا تو سری خور و حقیر و بازنده اند
مسئولان به جای شکایت از وزیر ارتباطات به خاطر فراهم کردن فضای باز اطلاعاتی بهتر است در این امور که به نفع ملت است وارد شود.
باسلام
برای دوشیدن ملت بدبخت چه کار ها که نمی کنند. البته حق این ملت هم چیزی جز این نیست.
در این 10 سالی که جریانات کشور را دنبال میکنم . بدترین اقدامات دولتی بر ضد مردم در سال جاری است . امیدوارم باشیم سال ذیگه اوضاع بهتر بشه .
مسلما این قطعات متعلق به کسانی است که قبلا خودرو ثبت نام کرده اند
و خودروسازان مکلف بوده اند با پول انها فقط قطعه خریداری و انبار کنند تا نوبت تولید خودروی انها برسد

با این حساب از مسئولین محترم استدعای عاجزانه داریم با نظارت بیشتر بر خودرو سازان اجازه سو استفاده از این قطعات و فروش انها به صورت منفصل یا متصل و‌فروش به نرخ روز جلوگیری کنند

با این قطع ها باید خودرو تولید و در راستای الزامات قانون خریداران خودرو با قیمت قبل تحویل افرادیکه مدتهاست در نوبت هستند تحویل شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
منفی دادم چون بجای منافع ملی فقط منفعت خودت و چن تا خودروی ثبت نامی خودت رو می بینی
خیلی فکر کردم خیلی اما در درگیری اینده باید هرکسی اصلاح طلب بود رو مجازات کرد همونا که برای افزایش قیمت و ناراضی کردن مردم روز و شب ندارن
سلام
لطفا تو گوگل مپ بزنید "اسکله ب " ببینید چند هزار خودرو اونجا دپو شده
یک سال خودرو سر هم کنی را تعطیل کنید و فقط قطعات تولید کنید ولی در این یک سال تعطیلی، تغییرات بنیادی در صنعت خودروسازی ایجاد کنید به این ترتیب قیمت خودرو یک سال بالا میرود ولی یک عمر وضعیت صنعت خودروسازی منظم میشود و سود و زیان خودروسازان شفاف میشود.
تعجب اور است در شرایطی که تولید کننده در مبدا پول خودرا از بانک کارگزار خود دریافت کرده و بانک طرف قرارداد وارد کننده وجه را پرداخت کرده و وارد کننده با وثیقه بدهکار بانک داخلی است و باید جریمه بدهی بانکی و جریمه عدم ترخیص و انبارداری را بدهد از ترخیص خودداری می کند - این از عجایب تورم 2000در صدی و خاص کشور ما است و جالب است که همه دولتمردان این را می دانند
بیچاره مردم که گرفتار این دو تا خودروساز شدن. کاش در هر جفتشون بسته شه و از خارج ماشین بیاد. خارجیا خیلی بامعرفت‌ترن، حداقل وقتی پول بهشون داده بشه.
چرا خودرو سازان هر کاری می خواهند می کنند وکسی جرات ندارد بهشون بگه چرا
مسخره است این کار خودرو سازان را به یک تصمیم ساده می توان جواب داد. ورود ماشین خارجی ازاد و گمرکی ان به مثلا 10میلیون تومان برسان ببین چه می شود.
در عرض یک شب قیمت پراید بی مصرف می شود 5 میلیون.
اوقت سازندگان خودرو از خواب بیدار می شود و تا دسته می رود تو ....
ولی چون کسانی که از این گرانی خودرو سود می برند خود تصمیم گیری در خصوص ماشین خارجی را بر عهده دارند اجازه این کار را نمی دهند.
و در نتیجه دزدی در روز روشن از مردم اینچنین افسار گسسته می شود. ان از ماشین و این از گوشت و فردا می شود اب
تا چند وقت دیگر وزارت اب، اب را بصورت قطر ه ای به مردم می فرشد چرا چون می تواند خر تو خر یعنی همین.
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ای کاش اینطور که گفتی میشد ولی متاسفانه ارزانترین خودرو خارجی از شر اقایون دست اندر کار ،اگر 10 هزار دلار قیمت داشته باشد با فرمول شما 150 میلیون تومان تمام میشه!
ما مردم ایران در قیاس با نرمال مردم جهان در فقر هستیم ولی متوجه نیستیم. د
هیچ چیزی تو این مملکت شفاف نیست. افزایش قیمت خودرو کاملا بو دار است و همه نماینده ها و سران دولت باخبر هستند. با بی مدیریتی خودشان و با افزایش نقدینگی و نبود هیچ تولید مفید در جامعه، آنقدر اقتصاد را به هم ریخته اند که هیچ راهی برای کنترل آن جز برداشت از جیب مردم بدبخت برای جلوگیری از ورشکستگی کشور ندارند.
اگر بنا باشد که قیمت کارخانه ای خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار باشد کاملا طبیعی است که خودرو ساز بازار را تشنه نگه داردتا قیمت بالا برود تا حاشیه بازار به نفع خودرو ساز گردد
واقعا زور هیچ کس به خودرو ساز نمیرسد؟
علت فسادی است که عزمی برای مقابله با آن وجود ندارد.
دولت به واسطه وزیر صمت همدست خودرو سازان ومسئولان نظاره گر این همه بی عدالتی.قویا امور بدست باورمندان به نابرابری و عدم وجود عدالت در اسلام افتاده است
دو خودرو ساز در زمانه جنگ اقتصادی و اینکه مشخصا یکی از تحریمها، خودرویی بود. با دپوی قطعات کمک کردن به چندین برابر شدن این تحریمها
بعد ناظرانی که وظیفه شون جلوگیری از این اتفاقات وحشتناکه
نه تنها مسوولیت نمیپذیرند بلکه بجای محاکمه همین خودروسازها و مسوولان گمرکی که وضع رو به اینجا رسوندن، باهاشون نشسته و برای ملت نقشه میکشند؟
تنهاراه حل نخریدن ماشین صفراست،ماشین رادیگرنمیتونن صادرکنن
اینا همش کار مافیا خودرو هست که شرکت های دولتی دستشون هست و برنامه ریز و عامل تشکیل این مافیا وزیر صنعت اصلاحات هست که الان معاون اول مملکت هست، از دلار ۴۲۰۰ برنامه داشت تا دستور به وزیر بی تحربه صنعت فعلی جهت همسطح کردن قیمت کارخانه خودرو با بازار که پراید را رساند به پنجاه تومان ومدیرعاملان ایران خودرو و پارس خودرو و کرمان خودرو هم گمرک را محل دپو میدانند!!!!!!
آشفته بازاری است و هر کس می تواند از جیب این مردم صبور و بزرگ می دزد.
به نظر میرسدمجازات مدیران ارشد دو کارخانه بزرگ مثلا خودروسازی کشور، که به دلالی خودرو و سو استفاده از ارز دولتی مشغول هستند و خائن نسبت به این ملت زحمتکش بوده و هستند یک بار برای همیشه به مشکلاتی اینچنینی در کشور خاتمه دهد. علی برکت ا...!
عجب بخور بخوریه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
بخور بخور وقتی زیاد میشه و گندش در میاد دیگه اتفاق نمیوفته ولی بخور بخور تو خودروسازی چنان زیاده که هرکس چشم و گوششو بسته و فقط داره میخوره
حرومتون باشه اگر با این ملت شریف بدحسابی کنید.
هر کی مرد هستش رئیس این دو شرکت خودرو ساز را دادگاهی کند ؟؟؟
این سلبریتی ها که همیشه دم از حمایت مردم می زنند الان کجا خوابند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط یه سوالم بی جواب مونده میشه بپرسم
چطورایران خودرو و سایپا راحت دروغ میگن ولی دماغشون دراز نمیشه
تو رو خدا نمیتونم جوابشو پیدا کنم
هر وقت 90 درصد قطعات اصلی تولید داخل شد میشیم خودرو ساز
اقا اگه ارتباط با مراجع ذیربط دارید در مورد کانالای تلگرامی هم پرسش کنید که چرا اجازه میدن اینهمه کانال در مورد دلار شب و روز قیمت بزنن و در مورد همه اجناس با دادن قیمتای دروغ همه چی رو بالاتر ببرن و مردمو تشویق به خرید برنج و شکر و امثال این می کنن و می گن که قحطی داره میاد.تا صبح قیمت دلار میزنن می گن در اتاقای معاملاتی معامله میشه.بعد نه دولت نه پلیس کاری نمی کنه.به نظرم از قصد کاری به کارشون ندارن .نمی دونم
ما که تصمیم گرفتیم خودرو نخریم.هرجا بریم هم تاکسی مترو اتوبوس راحت
علی برکت اله برای وزیرانی که به فکر مردم نیستند
چطور وقتی خودرو ساز خودروهای ثبت نامی رو تحویل نداده اقدام به فروش فوری کرده است.
اگر این موضوع در بلاد کفر اتفاق می افتاد آن هم در زمان تحریم و به عبارتی جنگ اقتصادی ، مسببان آن را به عنوان ستون پنجم دشمن و مردم بدست جوخه ی اعدام می سپردند
اين فتنه و كار دشمن و آمريكا و .............. است!!!!!!!!!!!!
توجيه هميشگي مسئولين...........
مسئولین محترم تنها راه کاهش قیمت خودرو دربازار ایران آزاد کردن ورودخودرو های خارجی به کشور میباشد.شاید بپرسید ارز مملکت از کشور خارج میشود.درجواب باید گفت .همین ارز درحال حاضربرای قطعات بی کیفیت توسط دوشرکت بزرگ انجام میشود.
مسئولین محترم تنها راه کاهش قیمت خودرو دربازار ایران آزاد کردن ورودخودرو های خارجی به کشور میباشد.شاید بپرسید ارز مملکت از کشور خارج میشود.درجواب باید گفت .همین ارز درحال حاضربرای قطعات بی کیفیت توسط دوشرکت بزرگ انجام میشود.
هرچی سود بیشتر بهتره کی به کیه هرچه قدر دلت میخاد گرانتر بفروش
از خبرنگاران خواهش داریم ایم مسایل را تا روشن شدن موضوع پیگیری کنند ممنون
یه دست صدا نداره !!!! میگم یه کمپین ایجاد بشه و امضا و شکایت مردم علیه خودروسازان به رییس قوه قضاییه شاید بشه کاری کرد، فکر کنم بشه ۱۰۰۰۰۰ امضا جمع کرد و شکایت ، خودمون با به فکر خودمون باشیم کسی به فکر نیست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار