بازدید 8266
روسیه خبر داد:

آمادگی نظامیان آمریکایی برای حمله به ونزوئلا

کد خبر: ۸۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 27 February 2019


دبیر شورای امنیت روسیه روز سه شنبه، انتقال نظامی آمریکا به کشورهای پورتوریکو و کلمبیا را دلیل آماده‌سازی حمله به ونزوئلا خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیروهای آمریکایی برای حمله به کشور مستقل ونزوئلا آماده می شود. اعزام نیروهای عملیات ویژه آمریکا به پورتوریکو و پیاده‌سازی واحدهای نظامی این کشور در کلمبیا به همراه موارد دیگر بدون هیچ گونه ابهامی نشانگر آن است که واشنگتن در صدد افزایش نظامیان خود در منطقه است تا از آنها برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو استفاده کند.'

روسیه تا کنون بارها نسبت به احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داده، اما این نخستین بار است که یک مقام رسمی این کشور از وجود نشانه‌هایی عینی از آماده‌سازی نیروهای نظامی آمریکا برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو سخن می‌گوید.

آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده است تا کاروانی از کمک‌های بشردوستانه را به ونزوئلا بفرستد، اما دولت کاراکاس این گونه اقدامات واشنگتن را تلاش برای دخالت در امور داخلی خود قلمداد می کند و آن را زمینه ای برای حمله نظامی می داند.

به گزارش ایرنا، در همین ارتباط، روزنامه لوفیگارو نیز در گزارشی با اشاره به درگیری ها در ونزوئلا، اعلام کرد که خشونت ها میان ارتش و هواداران 'خوان گوآیدو' می‌تواند بهانه‌ای به دست آمریکا دهد تا اقدام به مداخله نظامی در ونزوئلا کند و از آب گل آلود ماهی بگیرد.

این روزنامه نوشت: اگر ارتش از مادورو فرمانبرداری و از انجام این عمل ممانعت کند، ممکن است زد و خوردهایی درگیرد و همین امر بهانه‌ای به دست آمریکا دهد تا با عنوان جلوگیری از پیش آمدن جنگ داخلی دست به مداخله نظامی در ونزوئلا زند و حکومت کنونی این کشور را سرنگون سازد.

در واقع آمریکا در نظر دارد از درگیری های جاری در ونزوئلا سوء استفاده کند و از آب گل آلود ماهی بگیرد.
چندی پیش نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ارتش ونزوئلا یک انتخاب دارد، استقبال از دمکراسی، حفاظت از غیرنظامیان و اجازه دادن برای ورود محموله های کمک به ونزوئلا که در غیر این صورت این کشور با تحریم ها و انزوای بیشتر مواجه می شود.

آمریکا از هفته گذشته کمک های ارسالی خود را در شهر کوکوتای کلمبیا انبار کرده و قرار بود به ونزوئلا منتقل کند.
از چندین هفته پیش که 'خوان گوایدو' رییس مجلس ملی ونزوئلا، خود را رییس جمهوری موقت کشور اعلام کرد، تنش در این کشور تشدید شده است.

مخالفان خواستار انتقال کمک های بشردوستانه خارجی به کشور هستند ولی مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، کمبود کالاهای اساسی در این کشور را تکذیب می کند و می گوید، تلاش مخالفان برای انتقال کمک ها، 'نمایش مسخره ای' با هدایت آمریکا برای تضعیف حکومت ونزوئلا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل