بازدید 5096

معاون‌حقوقی‌رییس‌جمهور: ظریف سرمایه ملی است

کد خبر: ۸۸۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 26 February 2019

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: آقای ظریف سرمایه ملی و جهانی است و حتماً با رئیس جمهور صحبت خواهم کرد که ایشان همچنان در دولت حضور داشته باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، لعیا جنیدی در دیدار با استاندار و مدیران استان اصفهان، اظهار کرد: استاندار در هر استانی باید موقعیت ویژه‌ای داشته باشد و در کشوری که مبنایش اداره متمرکز است باید تمرکززدایی شود پس استاندار باید نمایند عالی دولت در همه سطوح در یک استان باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این شرایط سخت بتوانیم توانایی‌های خود را به کار بگیریم تا کشوری رو به پیشرفت داشته باشیم، افزود: ایران کشوری است که میراث تمدن بشریت است و باید بدانیم این کشوری که امروز بر آن مدیریت می‌کنیم حاصل زحمت چندین هزارساله مردمی است که آن را امروز به ما سپرده‌اند.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: در مسئله آب اجرای مصوبه شورای عالی آب را پیگیری خواهم کرد و به دنبال اجرایی شدن آن خواهم بود، اما در این زمینه پیشنهادی دارم و آن این است که در این زمینه سه تا چهار استان نگرانی دارند و می‌شود با یک گفت و گوی بین استانی و تشکیل چند جلسه شورای اداری مشترک میان این استان‌ها وفاق ایجاد کرد، چرا که من متوجه هستم که دغدغه جاری بودن زاینده رود برای شما دغدغه یک تمدن است و حیات به جاری بودن زاینده رود است.

جنیدی تاکید کرد: همه نظام باید به نشاط اجتماعی دقت کنند. اگر نتوانیم مردم را خوشحال کنیم چرا بر این مسندها نشسته‌ایم؟ بدانید که پایگاه اجتماعی این دولت زنان و جوانان هستند.

وی به کسب و کارهای نو اشاره کرد و گفت: از این کسب و کارها حمایت خواهیم کرد و مسئله نظارت بر آنها مورد تاکید دولت بوده و هست. در این زمینه کارگروه کاهش موانع کسب و کار نیز تشکیل شده است و عموماً شکایت از این کسب و کارها به این کارگروه می‌آید.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به استعفای وزیر امور خارجه تاکید کرد: آقای ظریف سرمایه ملی و جهانی است و حتماً با رئیس جمهور صحبت خواهم کرد که ایشان همچنان در دولت حضور داشته باشند، باید محیط پیرامونی ایشان طوری فراهم شود تا بتوانند کار کنند همه قوا باید در این زمینه وارد شوند و به رئیس دستگاه دیپلماسی کشور کمک کنند.

جنیدی با اشاره به اینکه در شرایط سخت تحریم اقتصادی قرار داریم و به دنبال انکار کردن واقعیت نیستیم، اظهار کرد: مأیوس نیستیم چراکه آمار تورم ماه‌های دی و بهمن بهتر شده است و تصور تیم اقتصادی این است که تا درجه‌ای تورم مهار شده است، هم اکنون تورم کشور طبق برآوردها ۲۳ تا ۲۵ درصد است که هیچ مطلوب نیست ولی این میزان یک سوم چیزی است که پیش‌بینی شده بود.

وی تاکید کرد: سختی‌های مردم را نفی نمی‌کنیم خروج نامشروع و غیرقانونی آمریکا از برجام موجب مشکلات اقتصادی فعلی شده است. چراکه مقدار صادرات نفت کشور حدود ۲.۶ درصد افزایش داشت و به نسبت در حال پیشرفت بودیم، اما باید قبول کرد این اتفاق یک علت دفعی دارد و آن هم مسئله خروج از برجام است و با مردم همدرد هستیم. تحلیل تیم اقتصادی دولت این است که مهار معقولی در راه اقتصاد است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص لایحه انتخابات اظهار کرد: پیش نویس این لایحه را وزارت کشور تهیه کرده است و معتقد هستیم بخشی از نظارت استصوابی با تحزب حل خواهد شد. بر تحزب تاکید و حتی مدل ایجاد کرده‌ایم.

جنیدی تصریح کرد: استصواب باید مشخص باشد قرار بر این شده است که از یک مراجع مشخصی چون نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، دادگاه استعلام شود و هرکس مبنایی برای رد صلاحیت داشته باشد باید مستند صحبت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان