بازدید 17058

مجازات خانم دکتر برای زایمان در مطب

کد خبر: ۸۸۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 25 February 2019

اواسط پاییز سال گذشته گزارش مرگ مشکوک زنی 19 ساله به‌نام «نازنین» در یکی از بیمارستان‌های تهران به کلانتری 129 جامی اعلام شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، با حضور مأموران در محل مشخص شد زن جوان به‌همراه یک متخصص زنان و زایمان و در حالی که وضعیت بحرانی و خونریزی شدید پس از زایمان داشته به بیمارستان منتقل شده بود. کادر درمانی بیمارستان تلاش زیادی برای نجات او کردند اما به‌دلیل اعتیاد زن جوان و زایمان پرخطر در مطب پزشک به کما رفته و جان باخت.

خانم دکتری که همراه بیمار به بیمارستان آمده بود در تشریح موضوع به مأموران گفت: «نزدیک ظهر بود که «نازنین» با مطب من تماس گرفت. او در ماه گذشته دو بار برای معاینه به مطب آمده بود. آن روز درد زایمان داشت، به او گفتم خودش را به بیمارستان برساند اما آنقدر اصرار کرد که پذیرفتم خودم معاینه‌اش کنم. «نازنین» با مرد جوانی آمده بود که می‌گفت همسرش است. هرلحظه احتمال وضع حمل وجود داشت. به همین دلیل با همان امکانات کم داخل مطب دست به‌کار شدم و بالاخره او با سختی بسیار دخترش را به دنیا آورد. بچه سالم بود اما «نازنین» بعد از زایمان دچار خونریزی شدید شد. آنجا بود که از زبان همسرش شنیدم «نازنین» معتاد است. تلاش زیادی برای کنترل وضعیت او کردم اما تجهیزاتم در مطب کافی نبود. دقایقی بعد نیز همسرش ناگهان ناپدید شد. به‌همین دلیل با بیمارستان تماس گرفتم و درخواست آمبولانس کردم.»
با این اظهارات پرونده به دادسرای ناحیه 19 تهران فرستاده شد و جسد با دستور بازپرس برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. با توجه به اینکه هیچ آدرس و نشانی از «نازنین» در پرونده پزشکی او ثبت نشده بود، جست و جو برای یافتن خانواده‌اش در دستور کار مأموران قرار گرفت.

پشت پرده یک زندگی تلخ

تحقیقات برای شناسایی خانواده «نازنین» ادامه داشت که مأموران حقایق تلخی را درباره این مادر جوان به دست آوردند. در حالی که هیچ خبری از همسر این زن و پدر نوزادش وجود نداشت، مأموران پس از چند ماه جست و جو توانستند پدر و مادر نازنین را پیدا کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد والدین «نازنین»سال ها قبل از هم طلاق گرفته‌اند. آنها پس از دعوت به دادسرا از خانم دکتر به‌خاطر زایمان غیرقانونی در مطب و از کادر بیمارستان برای اهمال در درمان تنها دخترشان شکایت کردند. پدرش به قاضی گفت: «من و همسرم چند سال قبل از هم جدا شدیم. در این سال‌ها من حتی یک بار هم دخترم را ندیدم و فکر می‌کردم پیش مادرش زندگی می‌کند. او هم هرگز سراغم را نگرفته بود و از شرایط زندگی‌اش خبر نداشتم. حالا هم از عاملان مرگ او شکایت دارم.»

مادر او نیز مدعی شد دخترش زندگی مستقلی داشته و از وضعیت او بی‌خبر بوده است.

این زن و شوهر که پیگیر پرونده مرگ دخترشان بودند، به‌دلیل شرایط خاص زندگی‌شان حاضر به نگهداری از نوه‌شان نشدند و نوزاد دختر تا پیدا شدن پدرش به پرورشگاه سپرده شد.

دردسر خانم دکتر پس از زایمان

با شکایت والدین «نازنین» در دادسرا، پرونده به دستور بازپرس به کمیسیون پزشکی فرستاده شد. در نخستین جلسه که حدود 6 ماه پس از مرگ «نازنین» تشکیل شد، سه کارشناس پس از شنیدن اظهارات خانم دکتر و کادر درمانی بیمارستان، وی را به‌دلیل بی‌توجهی به امکانات زایمانی در مطب، نادیده گرفتن احتمال زایمان پر خطر، پذیرش بیمار در مطب و اهمال در انتقال بیمار به نزدیک ترین مرکز درمانی به میزان 30 درصد مقصر شناختند و از کادر درمانی بیمارستان نیز برائت گرفتند.

اعلام این نظریه، با اعتراض خانم دکتر همراه شد و در حالی که مدعی بود این کار را بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای نجات جان زن باردار انجام داده، خواستار برگزاری دوباره کمیسیون پزشکی شد. اما اعتراض او با توجه به شواهد و مدارک رد شد.

به این ترتیب پرونده پس از صدور کیفرخواست با عنوان قتل غیرعمد ناشی از عدم رعایت موازین علمی و فنی، برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پس از بررسی مدارک، نظریه پزشکی قانونی و شنیدن اظهارات طرفین، خانم دکتر را به پرداخت10 میلیون تومان جزای نقدی جایگزین، یک سال حبس از جنبه عمومی و پرداخت 30 درصد دیه کامل زن مسلمان از جنبه ‌خصوصی محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶
ملت این آخر و عاقبت کار خیر و خوبی به مردم است. ننه و بابای دختره دوزار واسشون مهم نبوده سرنوشت بچه شون بعد نوه شون رو هم به قول این متن فرمودن که وضعیت هویتش نامعلوم و فرستادن پرورشگاه و فقط از پزشک شکایت کردن که یک پولی پزشک رو تلکه کنند. اون پزشک بیچاره ای که دلش سوخته حالا باید مجازات بشند. این قوانین ناقص حقوقی کی قراره اصلاح بشند؟ الان باید یک دکتر مجازات بشه چون از سر انسان دوستی میخواسته یک مادر و فرزند رو نجات بده؟ اون پدر و مادر چرا باید کلا حق شکایت داشته باشند؟
این چه تیتریه زدی؟ بزن مجازات خانم دکتر بابت انسان دوستی و وجود پدر و مادر طماعی که دنبال تلکه کردن این بنده خدا هستند
عجب پدر و مادر فداکاری. نه دختره رو میخواستن و نه بچه شو میخوان، اما پول دیه شو می‌خوان!! پدره که از همه نوبرتره. چقدر ناراحت مرگ دخترش بوده!!!
از فردا اگه کسی داشت میمیرد هم دیگه کمی نخواهد بود. همه چیزمان به همه چیزامون چقدر خوب میاند
بیچاره از بی کسی و بی سرپرستی مرد!
نه از دخترشون خبر داشتن، نه نوه اشون رو میخوان نگه دارن، بعد شکایت کردن از دکتر؟ ...چه حقی دارن؟ اینه که میگن تا یارو میمیره ۱۰۰ تا ننه بابا پیدا میکنه....بوی پول به دماغشون خورده...
خیلی باحاله ! پدر و مادر دختر رو ول کردند ، حالا که مرده افتادند دنبال دیه اش !
خیلی باحاله ! پدر و مادر دختر رو ول کردند ، حالا که مرده افتادند دنبال دیه اش !
بیا و خوبی کن....خانم دکتر نباید دلسوزی میکرد
ميگن يارو واسش اتفاق ميفته 100 تا پدر مادر واسش پيدا ميشه !!! اين پدر مادري كه الان شاكي شدن و ديه مي خوان بگيرن تا حالا كجا گم بودن ؟؟؟
بچه رو ول کردن معناد شده حالا که مرده میخوان به نان و نوایی برسن. امیدوارم قوه قضایبه پدر و مادر رو مجازات کنه نه دکتر بیچاره رو
آخه مگه میشه آدم از بچه اش خبر نداشته باشه.کاش برای مساله دیده حد و حدود تعیین می کردن
این هم روش اخاذی از پزشکان است خانواده ای که تا لحظه اخر از هیچ جیز خبر نداشته و دختر را به حال خود رها کرده اند مدعی خون میشوند و جالب است که پزشک پرداخت دیه محکوم میشود اینکار منبعد پزشکان متعهد را از انجام کمک پزشکی در شرایط حاد بر حذر میدارد این پزشک هم میتوانست بیخیال باشد و همان لحظه از مطب بیرون کند اینجوری هم مادر و هم بچه هردو تلف میشدند آیا واقعا پزشکی که یک فرد مصدوم چاقو خورده و..به مطبش میاورند چه باید بکند؟ در خیابان اگر با این موارد برخورد کرد چه باید بکند؟ اگر دخالت کند فردا کسی سوال نمیکند کس دیگری چاقو زده کس دیگری معتاد بوده و یا به هردلیلی از مراکز رسمی میترسیده برای مراجعه چرا باید پزشکی که صرفا قسم پزشکی را انجام داده باید مواخذه و به پرداخت دیه محکوم شود؟ آیا پزشک خودش به افراد مراجعه کرده؟ و یا بطور مثال با داشتن تخصص غیر مرتبط ومدرک علمی دخالت کرده؟
عجب وضعي. به خطاهاي پزشكي توجه نمي شه و براي پزشكي كه مريضش به طور واضحي در اثر سهل انگاري پزشك فوت كرده يك جريمه سبك در نظر گرفته مي شه. بعد اين خانم دكتر كه به يك زن بي كس و كار كمك كرده با همچين جريمه اي روبرو مي شه. يكي به من توضيح مي ده چه خبره؟!!
مگه کسی توی بیمارستان نمیمیره ؟...
تبعات تصميم نا جوانمردانه قانون عليه خانت دکتر:
به هر طريقي آن پول ديه از بيماران مراجعه کننده به مطب گرفته خواهد شد، مگر اينکه همان وجدان خانم دکتر همچنان بيدار باشد.
ببخشيد اين خانم دكتر بايست همون وقت اين خانم ميفرستاد ببيمارستان خودش نبايد دست بكاري ميزد حالا اومده ثواب كنه كباب شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر