بازدید 19938
پیمانه اقتصادی؛

افزایش تقاضا برای خرید شمش در بازار تهران/ پایدارترین اقتصاد جهان کدام کشور است؟/ صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ایران بلامانع است/ افزایش ۱۱۵۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌های بازارساز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش تولید اوپک و ونزوئلا سبب جهش قیمت نفت می‌شود، بخشنامه های دولت ثبات ارزی را بر هم می زند، وضعیت قرمز «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید، بازار قطعات تقلبی رونق گرفته است، افزایش ۴۷۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه و پرفروش‌ترین خودروی برقی ۲۰۱۸ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 February 2019
تقاضا برای خرید شمش در بازار تهران/ پایدارترین اقتصاد جهان کدام کشور است؟/ صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ایران بلامانع است/ افزایش ۱۱۵۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌های بازارسازپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش تولید اوپک و ونزوئلا سبب جهش قیمت نفت می‌شود، بخشنامه های دولت ثبات ارزی را بر هم می زند، وضعیت قرمز «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید، بازار قطعات تقلبی رونق گرفته است، افزایش ۴۷۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه و پرفروش‌ترین خودروی برقی ۲۰۱۸ را در بر دارد.
 
کاهش تولید اوپک و ونزوئلا سبب جهش قیمت نفت می‌شود

شرکت سوئیسی ویتول اعلام کرد، کاهش تولید نفت اوپک و همچنین تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا و ایران سبب می‌شود بازار با کمبود انواع نفت خام سنگین مورد نیاز پالایشگران روبه‌رو شود و همین سبب می‌شود قیمت نفت همچنان جهش یابد. راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، گفت: احتمال دارد قیمت نفت نسبت به سطح کنونی کمی بیشتر شود؛ عرضه نفت تا سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار محدود خواهد بود. وی گفت: ما احتمالا در شش ماه آینده با محدودیت عرضه نفت خام سنگین روبه‌رو خواهیم بود. تصمیم اوپک و شرایط مربوط به ایران به این معناست که نفت کمتری در دسترس است و شرایط ونزوئلا نیز این وضع را تشدید می‌کند. به نقل از شانا، مدیر بزرگ‌ترین شرکت معامله‌گر نفت جهان همچنین اعلام کرد با توجه به عوامل بنیادین عرضه و تقاضای نفت در بازار‌های جهانی، قیمت کنونی شاخص نفت خام برنت که بالای ۶۵ دلار است، کاملا توجیه‌پذیر است، در حالی که افت قیمت این شاخص در ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی از حدود ۸۵ دلار به ۵۰ دلار، تا حدی نامعقول بوده است.

شاخص کل بورس بیش از ۱۷۰۰ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۱۷۶۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۰ واحدی به رقم ۴۸ هزار و ۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۸ واحدی، عدد ۳۰ هزار و ۲۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۳ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۱۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۸۵ هزار و ۱۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۴۶ واحد افزایش به رقم ۱۲۵ هزار و ۲۷۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۶۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۴۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۰۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۷۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۶ واحد، بیشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
تقاضا برای خرید شمش در بازار تهران/ پایدارترین اقتصاد جهان کدام کشور است؟/ صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ایران بلامانع است/ افزایش ۴۷۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه

افزایش تقاضا برای خرید شمش در بازار تهران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار دیروز اظهار داشت: با توجه به ثبات نرخ جهانی اونس طلا در سطح ۱۳۲۸ دلار، هر قطعه سکه تمام طرح جدید به رقم ۴،۸۷۰،۰۰۰ تومان معامله شد که نسبت به رقم پایانی روز شنبه، ۷۰ هزار تومان افزایش داشت. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴،۶۵۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان افزایش داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲،۷۲۰،۰۰۰ تومان رسید.

همچنین هر ربع سکه بهار آزادی، ۱،۷۴۰،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۵،۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران، یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص حباب سکه نیز گفت: حباب سکه با افزایش نسبت به روز قبل، به ۵۱۰ هزار تومان رسید که نشان دهنده افزایش تقاضا در بازار است. کشتی آرای در خصوص بازار مصنوعات طلا نیز اظهار داشت: برای بازار مصنوعات طلا، طرفدار وجود ندارد و با عدم تقاضا همراه شده که در نتیجه در شرایط کنونی، شاهد رکود در بازار مصنوعات هستیم. وی همچنین به افزایش تقاضا در بازار برای خرید طلای خام، سکه و شمش طلا اشاره کرد که این روز‌ها با تقاضا همراه شده است.


افزایش ۱۱۵۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌های بازارساز

بر اساس اطلاعات سامانه سنا، روز گذشته در حالی هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۳۵۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی خریداری شد که با افزایش ۱۱۵۰ تومانس نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۳۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا با شرایط مشخص شده، فروخته شد. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۵۵۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این رقم نسبت به روز شنبه، ۸۰۰ تومان گران‌تر می‌باشد.

بخشنامه‌های دولت ثبات ارزی را بر هم می‌زند

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه گفته می‌شود سیاست تثبیت نرخ ارز عامل افزایش قیمت‌ها است و این سیاست تکرار دهه ۸۰ کشور است، گفت: در حال حاضر تثبیت نرخ ارز نداریم، در بازه کوتاهی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بود و به سرعت این سیاست تغییر کرد، سیاست تثبیت یا تک نرخی کردن ارز نشان داده است که این سیاست در کشور ما نمی‌تواند به عنوان یک سیاست جامع، کامل و پایداری اجرا شود. این نماینده مجلس تأکید کرد: انتظار می‌رود، دولت دقت لازم در صدور بخشنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های کلان بانک مرکزی را داشته باشد تا بازار از ثباتی نسبی در حوزه ارز پی‌روی کند و شاهد افزایش قیمت ارز‌ها در عرض دقیقه و ثانیه نباشیم. حسینی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، در پاسخ به این که آیا درست است در طول سفر رئیس بانک مرکزی به چین دولت بخشنامه‌ای خلاف سیاست‌های بانک مرکزی صادر کند، گفت: چنین ناهماهنگی وجود دارد، البته فشاری از سوی مرز نشین‌ها برای ورود آزاد دلار بود، اما در نهایت مصوبه اخیر دولت باعث ایجاد اغتشاش در بازار ارز شد. وی بیان داشت: عامل افزایش نرخ دلار در واقع به دلیل صدور بخشنامه‌های دولتی است آمریکا با دلار ما کاری ندارند، بی ثباتی سیاست‌های ما تأثیر مستقیم بر نوسانات دارد.

صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ایران بلامانع است

وزارت انرژی و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق در دستورالعملی اعلام کرد: صادرات نفت خام به جمهوری اسلامی ایران قانونی و بلامانع است. براساس این دستورالعمل، صادرات نفت به ایران از سوی شرکت‌هایی که نفت را در اقلیم استخراج کرده و مجوز‌های قانونی را از وزارت انرژی و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق اخذ کرده اند، بلامانع است. این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که این دستورالعمل همچنین شامل شرکت‌های عراقی که از سایر بخش‌های عراق نفت استخراج می‌کنند و مجوز رسمی وزارت نفت عراق دارند نیز می‌شود. اخیرا سامال عبدالرحمن، مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که وزارت انرژی و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق در دستورالعملی صادرات نفت و محصولات نفتی را از اقلیم کردستان عراق به ایران ممنوع اعلام کرده است. /ایرنا

پایدارترین اقتصاد جهان کدام کشور است؟

با استفاده از داده‌های بانک جهانی، بی‌ثباتی رشد اقتصادی کشور‌ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ میلادی با محاسبه میزان انحراف معیار در رشد اقتصادی آن‌ها بر حسب افزایش تولید ناخالص داخلی در سال اندازه‌گیری شده است. هر چه انحراف معیار از یک بیشتر باشد به معنی بی‌ثباتی بیشتر در رشد اقتصادی است. بدین معنا که اختلاف بین رشد اقتصادی آن کشور در طول سال‌های مختلف اختلاف زیادی با یکدیگر داشته است. برای مثال کشوری که یک سال رشد اقتصادی ۱۰ درصدی و در سال بعد رشد اقتصادی منفی ۵ درصدی داشته است، اقتصاد ناپایدارتری نسبت به کشوری که سالانه دو درصد رشد اقتصادی دارد را خواهد داشت؛ بنابراین، اندونزی با انحراف معیار ۰.۷ درصدی پایدارترین اقتصاد جهان در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ بوده است و پس از این کشور، ویتنام، استرالیا، تانزانیا و لائوس در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در بین کشور‌های اروپایی، فرانسه با انحراف معیار ۱.۳ بهترین وضعیت را دارد و پس از این کشور نام نروژ و بلژیک دیده می‌شود. اقتصاد آمریکا دارای انحراف معیار ۱.۵ و انگلیس ۱.۸ است. بی‌ثبات‌ترین اقتصاد جهان در این گزارش، لیبی با انحراف معیار ۳۳.۸ معرفی شده است و پس از آن، گینه استوایی، عراق، ماکائو، آذربایجان و زیمباوه قرار دارند. به نقل از ایسنا؛ ایران در این رده‌بندی با انحراف معیار ۴.۴، بالاتر از کشورهایی، چون روسیه، امارات و آرژانتین و پایین‌تر از کشورهایی، چون سنگاپور، یونان و ترکیه است و جزو کشور‌های با ناپایداری اقتصادی نسبتاً بالا قرار گرفته است.

وضعیت قرمز «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ «تسه ۹۵۱۲» طی جلسه معاملاتی دیروز، ضمن ثبت افت ۴۵/ ۴ درصدی به بهای ۵۳ هزار و ۱۲۶ تومان مبادله شد. تمامی سررسید‌های وام مسکن دیگر نیز با ریزش سنگین قیمت مواجه شدند و میانگین بهای آن‌ها با کاهش ۲ هزار تومانی به کانال ۵۳ هزار تومان تنزل کرد. رشد چشمگیر بورس و نرخ دلار و سکه در چند وقت اخیر بخشی از نقدینگی بازار «تسه‌ها» را جذب کرده که اثر این مهم در محدود شدن حجم و تعداد معاملات این اوراق قابل مشاهده است. احتمال افزایش دوباره بهای مسکن به تبعیت از رشد شاخص ارزی کشور، چشم‌انداز قدرت خرید این اوراق را از قیمت کل واحد‌های مسکونی محدودتر کرده و به افت قیمت آن‌ها منتهی شده است. حال انتشار گزارش مسکن بهمن ماه بانک مرکزی در روز‌های آتی می‌تواند مسیر آینده این اوراق را متحول سازد.

واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی از واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید خبر داد. به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود بصیری اظهار داشت: دام سنگین قرار است با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود و ما مجوز‌های آن را به بخش خصوصی داده ایم. بصیری درباره برنامه تنظیم بازار گوشت قرمز در ایام عید اذعان داشت: ما برای توزیع گوشت قرمز بازار شب عید تدابیری اندشیده ایم و منتظریم دولت جامعه هدف را برای دریافت گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار برای ما از طریق وزارت رفاه یا دهک‌های مورد نظر مشخص کند. وی ادامه داد: در این راستا در وزارت جهاد کشاورزی سامانه‌ای برای توزیع گوشت قرمز طراحی شده و جامعه هدف در آن سامانه تعریف می‌شود. بصیری با بیان این که گوشت تنظیم بازار ایام عید در استان‌های تهران، البرز و استان‌های تعیین شده از طریق فروشگاه‌های منتخب عرضه خواهد شد، تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف و میادین میوه و تره بار در این سامانه دیده خواهند شد تا در طول ساعات روز بتوانند گوشت کافی داشته باشند و آن را عرضه کنند. وی افزود: در مناطقی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد، توزیع گوشت‌های تنظیم بازار از طریق اصناف انجام می‌گیرد.

بازار قطعات تقلبی رونق گرفته است

رئیس اتحادیه مکانیست‌های تهران گفت: با توجه به افزایش تقاضا در بازار لوازم یدکی با کمبود قطعه مواجه هستیم که این موضوع عاملی شده تا بازار قطعات تقلبی رونق بگیرد. علی نیک‌آیین در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت تعمیر و قطعات یدکی خودرو اظهار کرد: از ماه‌های گذشته با توجه به شرایط حاکم بر بازار قطعه و لوازم یدکی بار‌ها اعلام شد که در ماه‌های پایانی سال بازار با کمبود قطعه مواجه خواهد شد، اما تا این لحظه پاسخ مناسبی از سوی دستگاه‌ها به اتحادیه داده نشده است. وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های پایانی سال نیاز به قطعات جانبی به واسطه به‌روزرسانی خودرو و آمادگی برای سفر‌های نوروزی، افزایش می‌یابد که متأسفانه در رابطه با نیاز بازار تمهیدات مناسبی اندیشیده نشده و این در حالی است که قطعات و لوازم یدکی از سوی واردکنندگان به گمرکات رسیده و واردکنندگان مدعی آن هستند که قطعات و کالا‌های مورد نیاز در گمرکات دپو شده است. وی تأکید کرد: بررسی این شرایط نشان از آن دارد که بازار قطعات تقلبی به خصوص در لنت ترمز بیش از گذشته رونق یافته است.

افزایش ۴۷۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ذخایر ارزی روسیه در حال حاضر می‌تواند تمام بدهی این کشور یعنی بدهی‌های دولتی و  شرکت‌های داخلی را پوشش دهد. وی گفت: برای اولین بار در تاریخ روسیه ذخایر ما بطور کامل بدهی خارجی را پوشش می‌دهد. در حال حاضر بدهی خارجی روسیه ۴۵۳.۷ میلیارد دلار است؛ در حالی که ذخایر ارزی این کشور ۴۷۵ میلیارد دلار تا پایان هشتم فوریه ماه جاری میلادی اعلام شده است. رئیس جمهور روسیه گفت: مبالغ تخصیص داده شده توسط صندوق ثروت ملی روسیه می‌تواند کمک بزرگی به بودجه ملی داشته باشد که در سال گذشته میلادی این مبالغ به بیش از یک میلیارد دلار رسید. پوتین افزود: خواهان رسیدن به رشد اقتصاد ملی بیش از ۳ درصد در سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم و سرمایه گذاری خارجی در روسیه بین ۶ تا ۷ درصد هدف گذاری شده است و برای رسیدن به این ارقام روسیه کارگروه‌های متعددی را تعیین کرده تا به افزایش بهره وری و جذاب شدن روسیه برای شرکت‌های خارجی و نیز ارتقاء زیرساختار منطقه‌ای بیانجامد. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد بدهی خارجی این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۲.۴ درصد کاهش، ۶۴.۴ میلیارد دلار روند نزولی به خود گرفت که پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر محسوب می‌شود.  بدهی خارجی روسیه از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی که به رکورد تقریبا ۷۳۳ میلیارد دلار به دلیل تحریم‌های غرب رسیده بود تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین ذخایر ارزی روسیه برای سومین سال متوالی با روند افزایشی روبرو می‌شود و در ابتدای سال جاری میلادی با ۸.۳ درصد رشد به بیش از ۴۶۸ میلیارد دلار رسیده بود.

پرفروش‌ترین خودروی برقی ۲۰۱۸

تسلا ۳ به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی و الکتریکی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شده است. تسلاموتورز که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم‌اکنون بزرگ‌ترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام و، بنز، تویوتا، هیوندای و... محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودرو‌های برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل‌توجهی از بازار خودرو‌های دوستدار محیط‌ زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند. حالا براساس تازه‌ترین آمار‌ها و گزارش‌های منتشره توسط مؤسسه تحقیقاتی و آماری JATO Dynamics می‌توان دریافت که خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی برقی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته شده است به گونه‌ای که این خودروساز جاه طلب و بلندپرواز آمریکایی موفق شده است بالغ بر ۱۳۸ هزار دستگاه خودروی تسلا ۳ را در جهان به فروش برساند که در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه و بی‌نظیر به‌شمار می‌رود. /دنیای اقتصاد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
صادرات نفت اقلیم کردستان عراق بیچاره مون کرده.اینقدرتانکرتوی مسیر اندیمشک تا ماهشهر هست خسته هم هستن گاها بد هم رانندگی میکنن وزن تریلر توی تابستون باعث فرورفتن آسفالت میشه و ایجاد حادثه برای سواری ها اما هیچی به مردم بیچاره خوزستان و کرمانشاه و کردستان ولرستان نمی ماسه.
در مملکت ما سرنا را از سر گشادش می زنند اول پول چاپ می کنند و تورم ایحاد می کنند بعد نرخ ارز را تثبیت می کنند بعد چند سال بعد وقتی اوضاع به حد بحرانی رسید به بهانه اصلاح نرخ ارز با توجه به تفاضل تورم داخلی و خارجی نرخ ارز را چند برابر می کنند و فضای کسب و کار را نابود می کنند .برادر قد درامدت خرج کن تا تورم نداشته باشی و نرخ ارز هم برای همیشه تثبیت میشود
دلار۱۴۲۰۰
سکه۵ میلیون
پراید۵۳میلیون
علی برکت الله !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
سه شنبه ۷ اسفند
شاخص کل بورس همان ۵ دقیقه اول شروع به کارتالاربورس ۱۵۰۰ واحدفروریخت !
پایدارترین اقتصاد جهان معلومه که ایران است ! اصلا" قیمت لامصب تکان نمی خورند ته مدیریت جهانی اینجاست . !
دولت پیر و خسته بفکر مردم نیست. تو کانادا نخست وزیر ترودو 37 سال دارد. در ایران هم باید یک رئیس جمهور 40 ساله سر کار بیاید که فعال باشد و بجای جلسه دنبال کار مردم باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
دقیقا

انقد این حرف و زدیم، زبونمون خار در آورد

ولی کو گوش شنوا
ناشناس
| France |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
عزیزم ۴۷ سالشه فقط خوب مونده
با سلام . تاریخ نشان می دهد زمانی استکبار از جنگ برای تسلط استفاده می کرد مانند ویتنام . الان از امنیت غذایی استفاده می کند مانند حوادث ونزوئلا . پس در کنار توسعه نظامی به توسعه کشاورزی نیز اهتمام ورزیم . مهمترین مولفه توسعه کشاورزی 1= مکانیز نمودن کامل روند اداری دراداره کشاورزی مانند اداره کشاورزی المان بطوریکه کلیه زمین های زیر کشت با مقدار محصول ونیز احشام هر منطقه بدون واسطه برای نظام مشخص باشد 2=سندار نمودن زمین های کشاورزی در قالب اجرای طرح کاداستر . تا پایان سال 97.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
دمت گرم 40 ساله این کار ها رو نکردیم
این کار ها هیچ ربطی هم به آمریکا نداره مقسر خومونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
مقصر
اقتصاد ما استخاره ایه اصلا نمی تونی چند روز بعدت رو پیش بینی کنی چه برسه به اینکه بخواهی اقتصاد پایدار داشته باشی . یا حتی کاسبی کنی با سرمایه ایی که داری ، بیشتر به قمار شباهت داره تا کسب و کار
آقای پوتین بالاخره تونستی از این همه اب گل آلود اینقدر ماهی بگیری که بدهیهاتو بدی؟!
میدونی که مدیون مایی؟!
مدیون مردم سوریه و عراق و غزه و یمن ، ...
ایران و واردات نفت از اقلیم کردستان عراق ، با چه منظوری ؟
گویا درایران کشورداری به فراموشی سپرده شده است ومانند موقع زلزله هرکس فقط می خواد خودشو نجات بده
پس از پایان روز ۲۸ بهمن مردم دریافتند ، سپرده های آنان در بانکها باعث شده ارزش دارایی شان به یکسوم کاهش پیدا کند ،برای همین سپرده های خود را از بانکها خارج و بصورت آرام روی بسوی طلا ،و ارزهای خارجی آوردند ؟ وقتی که دولت نمیتواند تضمین اصل سرمایه را بکند ،اینگونه ، مردم هم به دولتمردان بی اعتماد میشوند ،، هرجو ومرج اقتصادی بوجود می آید ؟ ارزش سی میلیون در بهمن ۹۶ معادل حداقل ۱۵ قطعه سکهٔ طلای بهار آزادی بود ؟ در طول یک سال بانکها حداکثر شش میلیون سود به سپرده گذار پرداخت نموده که با سی میلیون میشود سیوشش میلیون ،اما قیمت ۱۵ قطعه سکهٔ طلا اکنون معادل ۷۰ میلیون تومان است ؟‌پس سپرده گذار ۳۴ میلیون تومان ضرر نموده است ؟ بهمین خاطر در ایران ثبات اقتصادی بوجود نمی آید ؟ ،،
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
همین داستان برای بورس هم وجود دارد با این تفاوت که هنوز شرکت های بورسی رشد 3 برابری نداشتند و هنوز فرصت خرید دارند و کم کم در حال رشد هستند
کسانی که سرمایه دارند و از تورم عقب هستند با احتیاط روی شرکت های که ریسک پایین دارند سرمایه گذاری کنند.
به نظر من پایدارترین اقتصاد را ایران دارد.!!!
آدم کشورایی مثل آمریکا و روسیه و انگلیس و ... رو می بینه حال میکنه . حاضرن واسه کشورشون دنیا رو بهم بریزنو پول و اعتبار جمع کنن . حالا ما رو نگاه کن . هر روز مرگ بر این و اون میفرستیمو آخرم تو صف گوشتیم . تو پوشکم موندیم . مگه مجبوریم این سیاست خارجی رو پیش بگیریم .
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل