بازدید 31695

تکلیف دانشجویان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان چه می‌شود؟

کد خبر: ۸۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 24 February 2019

دانشجویان رشته سلامت دهان و دندان با تجمع در مقابل وزارت بهداشت خواستار تعیین تکلیف وضعیت این رشته شدند.

به گزارش دانشجو ،صبح امروز (شنبه) جمعی از دانشجویان تکنسین دهان و دندان در اعتراض به عدم پذیرش تعهد نامه از سوی وزارت بهداشت مقابل این وزارتخانه تجمع کردند. این دانش آموختگان ورودی سال‌های ۹۴ و ۹۵ این رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.


منتشر نشود///

 

با یکی از دانشجویان معترض در این رابطه صحبت کردیم. وی با بیان اینکه تکلیف دانشجویان این رشته مشخص نیست، گفت: صبح امروز چند نماینده از سمت دانشجو‌ها با مسئولین صحبت کردند. وزارت بهداشت عهده دار این رشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: رشته «تکنسین سلامت دهان و دندان» بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت به سازمان سنجش در آن دوره دانشجو پذیرفته است، اما در حال حاضر این وزارت خانه عهده دار این رشته نمی‌شود با وجود آن که طی سال ۹۴ تا ۹۶ در این رشته پذیرش دانشجو انجام شده، اما در سال ۹۷ این رشته ورودی جدید نداشته است.

 
منتشر نشود///

این دانشجوی معترض گفت: دانشجویان در این رشته دو سال تحصیل کرده اند و طبق تعهدی که پذیرفته اند سه برابر زمان تحصیل خود را باید برای این وزارت کار کننند، اما اکنون وزارت بهداشت علیرغم نیاز خود، چنین موضوعی را قبول نمی‌کند و برای نپذیرفتن این تعهد بهانه‌های مختلفی، چون نرسیدن بودجه‌ی این طرح و ... می‌آورد. راهکاری که به نماینده‌های ما پیشنهاد کرده اند این است که کار دستیار شرکتی را قبول کنید تا بعدا برایتان چاره‌ای اندیشیده شود؛ در واقع میخواهند دانشجویان را به جای تکنسین دهان و دندان، جایگزین دستیار شرکتی بعنوان نیرو‌های جهاد دانشگاهی کنند، دقیقا همان اتفاقی که برای دانشجویان پرستاری و دندانپزشکی در دهه‌ی هشتاد افتاده است.

منتشر نشود///

این دانشجو ادامه داد: در متن تعهد نامه‌ای که دانشجویان قبول کرده اند چنین بندی ذکر شده بود که دانشجویان سه برابر زمان تحصیل خود را خدمت کنند و تا زمانی که تعهدشان تمام نشده اجازه‌ی تحصیل در رشته‌های دیگر را ندارند. برای شماری از دانشجویان طرح اختصاص داده شده تا پایان اسفند و شمار دیگری که هنوز طرح نگرفته اند ملغی شده است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت این طرح را برای ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر قبول کرده بود، اما حالا که نوبت اختصاص دادن طرح است تعهد را قبول نمی‌کند و می‌گوید :«ما که در دفترخانه اثر انگشت نزده ایم». اما سوال ما هم این است که آیا فرم‌های تعهد نامه از آسمان نازل شده بودند؟

یکی از شرایط ثبت نام این رشته داشتن تعهد نامه‌ی محضری است که فرم آن از سوی وزارت بهداشت بوده است. وقتی هم به دانشگاه مراجعه می‌کنیم چنین جوابی می‌گیریم :«این تعهد را دانشگاه نگرفته بلکه وزارت بهداشت گرفته است».

 
منتشر نشود///

این دانشجو ادامه داد:تعدادی از دانشجویان طرح دستیاری را قبول کرده اند که عمدتا از بچه‌های مناطق محروم بوده و یا وضع مالی مطلوبی نداشته اند.

پیشنهاد صمد زاده رییس اداره‌ی بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت این است که دستیاری را قبول کنیم، چون نیروی پیشگیری و بهداشتی نمی‌خواهند و نیروی بهداشت کار می‌خواهند. صمد زاده گفته است که این مشکل در صورت موافقت رزمی، مسئول آموزش دندان پزشکی، حل خواهد شد. از آن طرف هم رزمی معتقد است که تا وقتی این مسئولیت را بر عهده دارد چنین کاری را نمی‌پذیرد، چون نیروی پیشگیری احتیاج دارند. در حقیقت به پذیرش نیروی پیشگیری اظهار نیاز می‌کنند، اما جایش را مشخص نمی‌کنند.

 
منتشر نشود///تکلیف دانشجویان رشته ی تکنسین سلامت دهان و دندان چه می شود؟/توپی که بین مسئولان جابه جا می شود

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
چرا واقعا با گذشت حدود یکسال وزارت بهداشت به تعهدات قانونی خود نسبت به دانش آموختگان تکنسین سلامت دهان عمل نمی کند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
باید ازطریق دیوان عدالت اداری شکایت کرد
سوسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
جواب کسایی که به دیوان عدالت شکایت کرده اند اومده و جالب اینکه دیوان عدالتم به داد دانشجویان تکنسین سلامت دهان نرسیده و شکایتشونو رد کرده
لطفا وزارت بهداشت با توافق طرفین این رشته را کنسل و دانشجویان را به رشته دیگر مورد نیاز مانند بهداشت عمومی پرستاری تکنسین اتاق عمل و غیره سوق دهد
وزارت بهداشت درقبال این دانشجویان مسئول است وباید به تعهد عمل کند
بهترین راه کار انتقال این دانشجویان به رشته های مورد نیاز یا تحویل مدارک جهت شرکت در کنکور میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
شرکت در کنکور!!!
ینی بعد از دو سال دوباره برگردیم به نقطه اول؟؟
دو سال از عمرمون حروم شده
سلام امروز ۲۶ فروردین ۹۸ است ولی همچنان وزارت بهداشت به تعهدات خود نسبت به این دانشجویان عمل نکرده است،تکنسین سلامت دهان دستیار دندانپزشک نیست چرا هیچ کسی پیگیر حق و حقوق ما دانش آموختگان این رشته نیست؟آیا ما حق زندگی کردن حق اشتغال نداریم؟یعنی اشتباه کردیم وارد این رشته شدیم؟؟
چه کسی جوابگوی آینده از بین رفته ما دانش آموختگان این رشته است؟
کاش هر چی زودتر تکلیفمون روشن بشه و از این بلاتکلیفی راحت بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
انگار کسی ب فکرمون نیس ک تکلیفمون مشخص بشه... واقعا بازندگیمون بازی شده... چهارسال ازعمرمون الکی تلف شد...
با سلام ما دستیاران دندانپزشک شهرستان اراک دوسال است که مشغول کار هستیم و دانشگاه علوم پزشکی اراک میخواهد کاردان دهان دندان را به جای ما بیاورند و مارا اخراج کنند.چرا باید این اتفاق بیفتد و کسایی قبول کنند دستیاری را که واقغا شغلشان این نیست و این وسط حق ما ضایع شود بعد چند سال کار
از آن جا وزارت بودجه برای این رشته ندارد یک راهکار است که با توجه به کمبود پرستار در کشور وزارت بهداشت باید فارغ التحصیلان رشته سلامت دهان را به کارشناسی ناپیوسته پرستاری سوق دهند که این دو هزار نفر به مردم خدمت کنند
الان22اردیبهشت98وما فارغ الاتحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان همچنان بعدازچهارسال دربلاتکلیفی هستیم... ومسئولین ن تعهد مارو اجرامیکنن... ون واس رشتمون ادامه تحصیلی دارن... زندگی مارو دارن نابود میکنن.... لطفا صدای مارو ب مسئولین برسونین
لطفا برای ادامه تحصیل مان کاری کنید
الانم ۵‌خرداد سال۱۳۹۸هنوز ک هنوزه هیچی،هیچی هیچی
افسردگی کامل گرفتیم .خدا باعث بانیشو به حق همین شبای قدر به سزای عملش برسونه
دوستان نظرات خوبی دادند و پیشنهاد های خووبی ارایه شد وزارت بهداشت برحسب نیاز مناطق دانشجویان تکنسین سلامت دهان رو تبدیل وضعیت بدهد به رشته های مورد نیاز
سلام الان اردیبهشت ماه 1399 هست و وزارت بهداشت هیچ کاری برای فارغ التحصیل این رشته ظرف این 5 سال نکرده هست ما 2000 نفر که سوختیم ولی اون بالا خدایی هم هست...
الان که دولت جدید. وزیر جدید روی کار اومده چرا کسی کاری انجام نمیده برای جذب ما. چرا الکی دوسال از عمرمون رو هدر دادیم. چقدر برنامه ریزی کردیم برای بعد فارغ التحصیلمون، کی جواب عمر تلف شدمونو میده. الانکه باید بریم مستقل بشیم. ن پشتوانه مالی داریم نکه دست هنری. چرا الکی با سرنوشت۲۰۰۰جوان بازی شده. مگ جونا بازیچه ی دست شماند بیایید کلی انگیزه برا ایندشون بدید بعد هیچی ب هیچی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر