بازدید 4744
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران با ورود نقدینگی، جان گرفت/ ارزش معاملات ۷۶ درصد افزایش یافت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۴۷۸۵ واحدی معادل ۳ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۴ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. این در حالی است که شاخص سهام، بهمن را با افت پنج درصدی به پایان رساند.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 23 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۴۷۸۵ واحدی معادل ۳ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۴ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. این در حالی است که شاخص سهام، بهمن را با افت پنج درصدی به پایان رساند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های قبل روز قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۸۶ واحدی معادل ۳ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۵۸۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۵ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، عدد ۳۰ هزار و ۱۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۳ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۴۳۳ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۹۴ واحد افزایش معادل  ۳.۵۱ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۶۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۶۹ واحد افزایش معادل ۲.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۷۹۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۲۵ داشت و در سطح ۱۶۴ هزار و ۲۸۹ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۰۹ واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را داشت به گونه ای که خرید و فروش‌های امروز این سهم حاکی از تقاضای وافر سهامداران بود بطوریکه "فولاد" در پایان معاملات با صف خرید حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ سهمی به کار خود پایان داد.

همچنین نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۰۷ واحد در رتبه دوم بازیگران مثبت قرار داشت. در این نماد نیز، صف خرید این سهم به بیش از ۲۳ میلیون سهم رسید، با این حال در پایان معاملات این رقم به ۶۵۲ هزار سهم کاهش یافت. در "فملی" حدود ۷۶ درصد از حجم خرید متعلق به حقیقی های بازار بود. در ادامه، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۸۳ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۴۴ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۰۲ واحد، نماد تاپیکو متلعق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۹۷ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۸۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۸۶ واحد، نماد پارسان متلعق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۷۷ واحد و نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۷۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در جهش امروز شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۰ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۱۹ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۱۳ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۱ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۹۴۹ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان داد و ستد کردند. بر این اساس، حجم معاملات با رشد ۱۰۰ درصدی، تعداد معاملات نیز با ۹۶ درصد افزایش و همچنین ارزش معاملات با رشد ۷۶ درصد نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل، همراه شده است.

در خصوص دلایل رشد چند روز اخیر شاخص کل بورس، فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: دو عامل اصلی در افزایش شاخص موثر بود، ولی ریشه اصلی افزایش نسبی شاخص کل در چند روز اخیر را باید در همان دلیلی جست و جو کرد که در ابتدای سال ۹۷ استارت افزایش بورس را موجب شد یعنی تلاطم در بازار ارز، در ده روز گذشته شاهد حرکت صعودی نرخ ارز بودیم که این موضوع پیش زمینه‌ای برای افزایش درآمد شرکت‌ها و حتی ایجاد انگیزه در شرکت‌ها برای صادرات محصولات بود. دلیل دیگری که افزایش نسبی شاخص کل را موجب شد، تغییر رویکرد پرداخت سود روز شمار به ماه شمار بود که این موضوع با ایجاد محدودیت در زمینه سرمایه‌گذاری، نقدینگی را به سمت بازار سرمایه کشاند.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ در زمینه تغییر مالکیت نیز حقیقی ها امروز عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشتند. به این ترتیب امروز خالص تغییر مالکیت به بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان رسید که حاصل دست به دست شدن سهام از سوی حقوقی به حقیقی بود. اما بازیگران خرد در روز شنبه بیشترین حجم تقاضا را در صنعت فلزات اساسی داشتند. کانه های فلزی و فرآورده های نفتی در رده های بعدی این ارزیابی قرار گرفتند. در میان نمادها نیز این گروه در "فولاد" تحرک زیادی داشتند.

در آن سمت بازار حقوقی ها در گروه های خرده فروشی و مواد غذایی حمایت بیشتری داشتند. این گروه بیشترین خرید را در نماد "پارند" داشتند و بعد از آن در "های وب" حضور بیشتری از خود نشان دادند. در روز شنبه همچنین فلزات اساسی برترین گروه بازار شناخته شد. ارزش معاملات این گروه امروز از مرز ۱۴۷ میلیارد تومان عبور کرد. شیمیایی ها دومین صنعت برتر بازار بودند، این گروه نیز ۹۲ میلیارد تومان ارزش معاملات به ثبت رساندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
کدام ورودنقدینگی؟!!!!
رشدامروزش صرفابخاطرخبرتمدید تعلیق ایران از لیست سیاه اف ای تی اف تاخردادبوده وبس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
حجم معاملات با رشد ۱۰۰ درصدی، تعداد معاملات نیز با ۹۶ درصد افزایش و همچنین ارزش معاملات با رشد ۷۶ درصد نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل، همراه شده است.
بنظر میاد باید در روزهای آتی منتظر یه نوسان ۵۰ درصدی در بازار بورس باشیم
پاسخ ها
تحلیلگر بازار
| - |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
سهام بورس كالاي ايران (كالا) را بررسی کنید . شرایطش خوب به نظر میرسد .
من خودم از مهرماه 30 درصد ضرر دادم تو بورس
شنبه رویایی بورس مبارک !!

1800 میلیارد تومان معامله !

4700 واحد رشد !!!
بورس هيجاني و سياسي با مديران دولتي و دستوري...............
صداوسیمادربخش زیرنویس اخبار هروقت که بورس سقوط میکندبدون اشاره به میزان کاهش شاخص فقط مینویید «درپایان معاملات امروز بورس شاخص کل به فلان میزان رسید» امااگرمثل امروز شاخص رشدکند دقیقا به میزان افزایش اشاره میکند وانراباکلی شاخ وبال نمایش میدهد این برخورددوگانه بااخبار منصفانه واخلاقی نیست
سهام بورس کالا با نماد "کالا" ارزش بررسی دارد !!يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
خبرهای دریافتی از بورس کالا نشان می‌دهد، در هفته منتهی به دوم اسفند ماه امسال ، معادل 560 هزار و 298 تن انواع کالا به ارزش بیش از 27 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد 135 و 113 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

سهام بورس کالا با نماد "کالا" ارزش بررسی دارد !!
قابل توجه شرکتها و کارآفرینان ایران

لهستان، کانادا و آلمان بزرگترین مشتریان پوست مرکبات و خربزه ایران ...

در ۱۰ ماهه اول سال 96 یک ‌میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار میوه ‌های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه صادر شد و کشورهایی مانند لهستان، کانادا و آلمان بزرگترین مشتریان پوست مرکبات و خربزه ایران بودند.
اپل و سهامش سقوط کرد !
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳


بر اساس گزارش و آمارهای مجله فست کمپانی، اپل که زمانی صدرنشین شرکت‌های نوآور در جهان به شمار می‌رفت، حالا به رتبه هفدهم این رده بندی نزول یافته است. ................................ همه شرکتها و مدیران باید مراقب باشند ؛ حتی اپل !!
بانکهای دولتی بورس را دریابید ............ ملت تجارت صادرات
تلطیف فضای سیاسی!!
................
در خصوص موارد سیاسی هم شاهد بهبود و تلطیف فضای سیاسی بودیم به طوری که علاوه بر تغییر موضع برخی از افراد در خصوص FATF، کدخدایی اعلام کرد CFT و پالرمو ممکن است در مجمع تشخیص پذیرفته شوند. محمدابراهیم مقدم مدیرعامل سابق بانک تجارت نیز اعلام کرد اگر لوایح مرتبط با FATF تصویب نشود، شبکه بانکی در ارتباطات بین‌المللی به مشکل جدی برمی‌خورد و روابط با کشورهایی مانند روسیه و ترکیه نیز جوابگوی حجم نیازهای مملکت نیست.

به نظر می رسد با توجه به صحبت های امیدوارکننده ترامپ در خصوص کاهش تنش تجاری با چین ، بهبود فضای سیاسی و رشد دلار، در هفته جاری شاهد معاملات مثبتی در گروه های کامودیتی محور باشیم. تمدید مهلت پیوستن ایران به FATF و احتمال زیاد موافقت در این خصوص نیز می تواند سهام بانکی را مورد توجه قرار دهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار