بازدید 4252
۴

خلاصی نیم‌بند از کنکور و افتادن به دام مدارس تبلیغی!

هنوز تغییرات کنکور در عالم واقع محقق نشده که ظاهرا چالشی جدید در حال شکوفایی است؛ چالش مدارسی که برای جذب دانش‌آموز به تبلیغات تلویزیونی رو آورده‌اند!
کد خبر: ۸۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 20 February 2019
هنوز تغییرات کنکور در عالم واقع محقق نشده که ظاهرا چالشی جدید در حال شکوفایی است؛ چالش مدارسی که برای جذب دانش‌آموز به تبلیغات تلویزیونی رو آورده‌اند!

به گزارش «تابناک»، مدتی است که مخاطبان رسانه ملی کشورمان با تبلیغی جدید مواجه می‌شوند که در آن یک مجتمع آموزشی غیردولتی معرفی می‌شود که در مقاطع مختلف تحصیلی دانش‌آموز می‌پذیرد؛ مجتمعی که ظاهرا اوضاع مالی بسیار خوبی دارد و احتمالا طرح‌های توسعه‌ای خاصی در ذهن مدیران آن در حال پرورش است.

این‌ها گزاره‌هایی هستند که تبلیغ این موسسه به ذهن متبادر می‌کند. راهی که احتمالا به زودی دیگرانی هم در آن پا خواهند گذاشت، به ویژه که می‌دانیم کنکور برچیده نشده و اتفاقا پذیرش در همه رشته‌های محبوب‌تر دانشگاه‌ها از مسیر کنکور ممکن است. مساله‌ای که موجب خواهد شد رقابت در رشته‌های کنکوری شدیدتر از قبل شود.

بازار داغی که قرار بود با حذف کنکور برچیده شود، اما به نوعی تقویت هم شده چراکه هم رقابت در پذیرش‌های کنکوری داغ‌تر شده و هم پذیرش‌های غیرکنکوری نیازمند داشتن سوابق تحصیلی برتر است. سوابقی که برخی مدارس می‌گویند با تحصیل در آن‌ها "ممتاز" خواهد شد. مدارسی که البته نه دولتی، که از نوع پولی هستند!

دنیای جدیدی که پیش روی این دست مدارس قرار گرفته و از هم اکنون می‌شود نشانه‌های تغییرات ناشی از آن را دید. نشانه‌هایی از جنس تبلیغات گران قیمت تلویزیونی، آن هم در روز‌هایی که انتقادات پرشمار به تبلیغ موسسات آموزشی کنکور در رسانه ملی موجب شده تا مدیران این رسانه دستور به کاهش حجم این دست تبلیغات دهند.

ماجرایی قابل تامل که اگر بدانیم برخی از مدارس بخش غیردولتی (بخوانید غیرانتفاعی) شهریه‌های بسیار هنگفتی دریافت می‌کنند و درآمدشان از بسیاری از واحد‌های تولیدی و برخی کارخانه‌ها بیشتر است، جالب‌تر هم می‌شود. مدارسی که حالا می‌توانند با اتکا به تغییرات کنکور، برای خود جایگاه ویژه تری تعریف کرده و بابت مبالغ گزاف شهریه دریافتی، توجیه‌هایی نیز ارائه دهند.

اتفاقی که احتمالا منجر به افزایش شمار این دست مدارس هم خواهد شد. مدارسی که در آن‌ها آموزش، حکم کالایی لوکس را دارد که به دانش آموزان و اولیای ایشان فروخته می‌شود. کالایی که می‌شود برای عرضه آن به افراد بیشتر به سراغ تبلیغات گران قیمت رفت و این راهی است که به زودی بسیاری از مدارس لوکس پیش خواهند گرفت.

مدارسی که حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فعلی فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش مدعی است صاحبان آن‌ها از مسئولین کشور هستند: «بیشتر مسئولان مدرسه دارند و در این زمینه چپ و راست نیز با هم مشترک هستند و از تعطیلی مدارس تیزهوشان استقبال می‌کنند؛ این که برخی افراد به الاف و الوفی می‌رسند فقط از جانب کارخانه و صنعت نیست، از طریق مدارس هم این موضوع محقق می‌شود و حتی برخی مدارس درآمدشان بیشتر از کارخانه‌ها و صنعت نفت است و دردسرش هم کمتر است و تازه مدعی هستند که برای نظام نیرو تربیت می‌کنند.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رییس سازمان سنجش بیاد کتابای انگلیسی که تدریس میشه توی دوران دبیرستان رو بخونه و بعد بره ببینم میتونم دو تا ریدینگ رو با نزدیک 10 سوال رو جواب بده توی شرایط کنکور؟؟
مدارس رفاه . نمایندگان مجلس
مدارس سلام
مدارس طاها و.....
همه نمایندگان ویا آقازادگان در پشت پرده هستند .
وچه ارزان می فروشند علم را
جناب آقای حاجی‌بابایی که انقدر در این مسائل واردن، چرا در دوره‌ی وزارت خودشون طرح نابودی سمپاد رو کلید زدن؟
بخواهی و نخواهی دنیا برای پولدار هاست
بجای غر غر کردن برو پولدار شو . منتظر برچیده شدن نظام سرمایه داری نباش اخوی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی