بازدید 6668
رحیم پورازغدی در دانشگاه شریف:

امید به FATF و برجام یک مشت وعده دروغ و کاذب بود

کد خبر: ۸۷۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 19 February 2019

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امید به FATF و برجام یک مشت وعده دروغ و کاذب بود، هر چه عقب نشینی بیشتر بوده تحریم‌ها و توهین‌ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش « بررسی جایگاه و عملکرد جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در این دانشگاه برگزار شد،با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: به اذعان رسانه‌های دشمن در این راهپیمایی جمعیت بیشتری از مردم شرکت کردند و حتی گفته شد که جمعیت در تهران ۲۰ درصد بیشتر شده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تغییر جهت گیری ها، مسیر و ادبیات جهان بعد از انقلاب اسلامی افزود: وقتی بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در راس اخبار جهان قرار گرفته معنایش این است که ایران یک کشور عادی نیست. امروز سران کشور‌ها مجبورند که له یا علیه ایران حرف بزنند و ایران کشوری است که از بین کشور‌های جهان سوم به جمع کشور‌های باشگاه دسته اول آمده با این وجود باید هزینه‌های آن را بدهد پس این ترور‌ها و لگد‌هایی که می‌زنند در همین راستا است.

رحیم پورازغدی ادامه داد: امروز از ایران در کنار کشور‌های آمریکا، روسیه و چین به عنوان یکی از کشور‌های قدرتمند نام برده می‌شود و هر کسی که می‌خواهد مورد توجه افکار عمومی جهان قرار بگیرد باید در مورد ایران حرف بزند. جمهوری اسلامی در ژئوپلتیک جهان تاثیرگذار است.

رحیم پورازغدی اظهار داشت: آرمان و ایدئولوژی انقلاب اسلامی درست بوده با این وجود مشکل کشور در گفتن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نیست بلکه مشکل بی عرضه‌هایی هستند که می‌گویند مشکل آب کشور را هم آمریکا باید حل کند، باید به آنها گفت که مشکل در مبانی حاکمیت نیست مشکل در مدیریت هاست.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ها تصریح کرد: دلیل اینکه قیمت گوشت به ۱۰۰ هزار تومان رسیده را نمی‌فهمم، مشخص است که این موضوع غیرعادی است در هرحال این مردم هستند که مجلس، دولت و مدیریت شهر و روستا را انتخاب می‌کنند. از این رو نمی‌شود خودمان انتخاب و بعد به دیگران اعتراض کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان نباید تماشاچی باشند ، گفت: مدیرانی را که پیر شده اند و کنار نمی‌روند باید کنار بزنید. برخی از این مدیران می‌گویند ما نمی‌توانیم دشمن بزرگ است، ولی عصر جدید و چله گام‌های بزرگ در تمدن سازی شروع شده است مگر شما در همین دانشگاه شریف، امیرکبیر و تهران ماهواره نساختید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نیمه دوم نبرد بزرگ برای ساختن ایران بزرگ از ۲۳ بهمن شروع شده است، گفت: امروز اروپا مستعمره و در اختیار آمریکا است به گونه‌ای که می‌توان گفت: انگلیس و فرانسه به آمریکا تکیه دارند و کاملا تحت سلطه صهیونیسم هستند. امروز این کشور‌ها به همراه عربستان و امارات با یک قدرت برتر در مقابل ایران ایستاده اند در واقع می‌توان گفت: امروز دو گانه اسلام استکبار شکل گرفته است.

ازغدی افزود: رقابت چین و روسیه با آمریکا اقتصادی است و به خاطر مبانی و ارزش‌ها نیست با این وجود این کشورها، چون و ایران یک دشمن مشترک دارند آن‌ها در خیلی از مواقع کنار ما می‌ایستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما تجدیدنظرطلب نیستیم و از آرمان‌ها عقب نشینی نمی‌کنیم، چون هزینه داده ایم، ولی آماده تجدیدنظر در خطا‌ها و اشتباهات هستیم.

ازغدی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: هر روز هفته با صدای بلند بگویید ما می‌توانیم، چون کسانی که بی عرضه اند می‌گویند ما نمی‌توانیم. ایران ظرفیت این را دارد که ظرف یک نیم قرن بتواند در ۱۰ رشته در جهان الگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب بدون انتقاد نابود و فاسد می‌شود، افزود: در شرایطی که خطر انقلاب زدایی و انقلاب ربایی وجود دارد باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را بشناسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امید به fatf و برجام یک مشت وعده دروغ و کاذب بود، هر چه عقب نشینی بیشتر بوده تحریم‌ها و توهین‌ها نیز افزایش یافته مگر ایران صنعت هسته‌ای را تعطیل نکرد؟

وی اضافه کرد: مگر اروپا قرارداد هسته‌ای را امضا نکرد؟ مگر قرار نبود آمریکا مشکل آب کشور را حل کند، ولی تنها آبی را که حل کرد تفی بود که به صورت این آقایان و ملت ایران انداخت. البته باز هم این آقایان می‌گویند ترامپ بد است یا می‌گویند ترامپ خوب است اطرافیان او بد هستند. همچنین می‌گویند آمریکا بد است، ولی اروپا خوب است.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: آقایان خودشان ترسیده اند و چندین سال است که مردم ایران را هم می‌ترسانند، امید‌های کاذب همه را فلج می‌کند.

وی اضافه کرد: بحث بنده این است که چرا آقایان جلوی قاچاق را نمی‌گیرند، چرا اقتصاد مقاومتی را درست اجرا نمی‌کنند و چرا به اصلاح نظام بانکی و گمرکی نمی‌پردازند و اجازه می‌دهند که ۶۰، ۷۰ درصد قاچاق از طریق گمرک انجام شود. با این وجود آیا مگر آمریکا مغز خر خورده که مشکلات کشور ما را حل کند؟ البته امروز ۶۰ میلیون آدم در آمریکا گرسنه اند و با کوپن نان زنده اند بنابراین سوال این است که آیا اصلا آمریکا می‌تواند مشکل ما را حل کند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز مایوس سازی با سیاه نمایی گذشته، تردید افکنی در مسئولیت‌ها و ترساندن انجام می‌شود، اظهار کرد: آیه یاس در راس آیه شیطانی قرار دارد در هر حال معتقدم که کلید حل مشکلات در داخل کشور و در همین دانشگاه شریف است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: در همین دانشگاه میثاق نامه‌ای امضا کنید و بگویید این توان را دارید که می‌توانید چندین پروژه مورد نیاز کشور را انجام دهید. کشوری که توانسته است موشک بسازد می‌تواند موتور هواپیما نیز بسازد شما دانشجویان نباید بگذارید کسی یقه این ملت را بگیرد.

ازغدی با اشاره به اینکه اگر امید باشد، ولی برنامه نباشد این امید نیز امید کاذب و مقدمه پوچ گرایی آینده است، اظهار کرد: نمونه‌هایی که از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این چهل سال دیده ایم نمونه فجر صادق و امید صادق است.

رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید در نظام اسلامی همه چیز شفاف و در اتاق شیشه‌ای باشد گفت: قرار بود که حقوق‌های مسئولان را در یک سایت اعلام کنند، ولی چرا این کار تاکنون محقق نشده است؟

وی میزان حقوق دریافتی ماهیانه خود را ۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اگر بدهی هایم را پرداخت کنم هر ماه زیر ۵ میلیون تومان برایم می‌ماند البته اینکه برخی‌ها ۱۹ میلیون تومان می‌گیرند باید ببینیم که آیا نجومی است یا نه؟ چون الان اساتیدی داریم که با حواشی ۲۰ میلیون تومان و حتی بیشتر در ماه حقوق می‌گیرند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخی از مسئولان می‌گویند در بخش خصوصی ماهیانه ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارند حرف بنده به نوابغی که می‌توانند از بخش خصوصی درآمد‌های بالایی داشته باشند این است که به همان بخش خصوصی برگردند و در مسئولیت‌های دولتی نمانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در همین دولت و قوای دیگر مدیرانی داریم که خودشان به خودشان نامه نوشته اند و درخواست پول کرده و بعد خودشان هم با این درخواست موافقت کرده اند.

وی در پاسخ به انتقادات یکی از دانشجویان در خصوص حقوق ۲۰ میلیون تومانی رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنده نیز حرف شما را قبول دارم این کار از نظر آرمان و مکتب غلط است در هر حال اگر حقوق ۲۰ میلیون تومانی هم از نظر اقتصادی توجیه باشد، اما وقتی بحث مستضعفان پیش می‌آید از حیث ایدئولوژیک قابل قبول نیست.

رحیم پورازغدی در پاسخ به این سوال که چرا رهبر انقلاب جلوی حقوق‌های نجومی نهاد‌های منتسب به خود را نمی‌گیرند، تصریح کرد: ابتدا باید ببینیم که آیا دریافت این حقوق‌ها قانونی است یا نه، اما در هر حال کسانی که در نهاد‌های منسوب به رهبری هستند حتی اگر قانون مانع آن‌ها نیست خودشان باید به خودشان سخت بگیرند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات زیادی داشته که ابلاغ و اجرا نمی‌شوند مگر اینکه در بالاترین سطح کشوری دعوا راه بیفتد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هر جا ببینند که فساد وجود دارد و امکان مبارزه هم است حتما مبارزه می‌کنند و بنده این را باور دارم.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه بنده نیز حقوق ۱۹ میلیون تومانی را نجومی می‌دانم، ولی برخی‌ها که کار بلدند می‌گویند اگر قرار باشد که جاسوسی، زیرمیزی و رشوه و حقوق ۱۹ میلیونی نباشد کار فلج می‌شود، گفت: الان که می‌خواهند از پزشکان مالیات بگیرند می‌خواهند اعتصاب کنند اتفاقا به نظر من اگر اعتصاب کنند مرگ و میر پایین‌تر می‌آید. امروز پزشکانی داریم که یک تا دو میلیارد تومان در ماه درآمد دارند در هر حال این مسئله نتیجه ضعف نظارت است.

وی تصریح کرد: من همیشه منتقد قوه قضائیه بوده ام، ولی اخیرا سخنگوی این قوه گفت: ما برای مبارزه با فساد برخی از مسئولان را احضار و بازداشت کرده ایم.

وی افزود: در همین دانشگاه شریف استادی داریم که فقط به فکر این است که دلالی کند و از طرفی استادی هم داریم که حرص و جوش می‌زند تا پایان نامه‌ای مشکلی از کشور را حل کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سلبریتی بودن هیچ شرط و شروطی ندارد و سواد نمی‌خواهد، تصریح کرد: البته برخی‌ها از هنرمندان کشورمان انسان‌های درست، باشعور و بااخلاقی هستند، اما سوال این است که چرا این‌ها را سلبریتی حساب نمی‌کنند این افراد طرز لباس پوشیدن را بلدند و فرق بین لباس با پالان را می‌دانند و تشخیص می‌دهند.

رحیم پورازغدی افزود: مجموع سلبریتی‌هایی که چرند و پرند می‌گویند و سواد ندارند ۱۰ تا ۲۰ نفر هستند این افراد یا چهره دارند، یا پول دارند و یا وراج اند البته برخی از مردم نیز این چیز‌ها را دوست دارند در هر حال وقتی که عوام وجود داشته باشد عوام فریبی هم وجود دارد.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: آمریکا ۷۰۰۰ میلیارد دلار و عربستان و امارات نیز رقم بالایی در منطقه هزینه کردند، ولی امروز شرایط منطقه به نفع ایران است و ایدئولوژی ما منطقه را فتح کرده و این نتیجه خون شهدایی همچون حججی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره برگزاری نشست ورشو هم گفت: چهل سال است که دشمن می‌گوید قرار است ایران سقوط کند و هر سال نیز این را می‌گویند، ولی امروز شاهدیم که نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عراق، افغانستان، یمن و برخی دیگر از کشور‌های منطقه در اردوگاه انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در نشست ورشو سران برخی کشور‌های عربی و صهیونیست‌ها برای اولین بار به صورت علنی در کنار هم نشستند و گفتند ما علیه ایران متحدیم، تصریح کرد: امروز در جهان چند قطبی و یا دو قطبی ایران یک قطب آن است با این وجود شما دانشجویان تنها اسم شهید حججی و خرازی و همت را شنیده اید، ولی اسم هزاران حججی دیگر را که پیام این انقلاب را به دنیا صادر کردند، نشنیده اید.

وی ادامه داد: البته ما در نظام مدیریت کشور و در حوزه‌های مختلف اعم از رسانه، بانک، گمرک، آموزش و پژوهش و در عرصه علمی مشکلاتی داریم که این مشکلات باید به دست شما دانشجویان حل شوند، اما نباید دو چیز را فراموش کنیم نخست تجدیدنظر آری و تجدیدنظرطلبی خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر