بازدید 5321
گزارش

گزینه های دبیرکلی کمیته المپیک روی میز صالحی امیری

گفته می شود که با توجه به کارنامه موفق علی نژاد در ووشو وزارت ورزش تمایل فراوانی به حضور او در در پست کلیدی و مهم دبیرکلی دارد تا به نوعی ناکامی انتخابات سال گذشته نیز فراموش شود اما صالحی امیری در این رابطه موضع سیاستمدارانه ای اتخاذ کرده و تاکید دارد فعلا گزینه ای برای این پست ندارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 19 February 2019

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ، با تغییر اساسنامه که مورد تایید و تصویب هیات اجرایی و مجمع عمومی قرار گرفت، موافقت آنها را برای انتخاب دبیرکل و خزانه دار توسط خودش گرفت تا یک گام دیگر به قبضه قدرت در این نهاد مهم ورزشی بردارد.

به گزارش تابناک ورزشی، حالا مهمترین برنامه رئیس کمیته ملی المپیک برای تغییرات طبق سلیقه خودش در بدنه این کمیته، انتخاب یک دبیرکل جدید با معیارهای خاص خودش است، و در همین راستا انتخاب های زیادی در دسترسش وجود ندارد چرا که اغلب رفقای نزدیکش برای تصدی این پست بازنشسته محسوب می شوند.

 در انتخابات سال گذشته کمیته، سه گزینه جدی برای این سمت وجود داشت. در حالی که در زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مهدی علی نژاد با حمایت وزارت ورزش و محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته از رقیبان شاهرخ شهنازی برای دبیرکلی به شمار می رفتند اما در نهایت خود شهنازی در دو مرحله با اکثریت آراء انتخاب شد اما حالا به نظر می رسد عمر دبیرکلی شهنازی در دوره جدید طولانی نباشد. با توجه به مشکلات حقوقی آقای دبیرکل کار برای رییس کمیته سخت شده به طوری که مدتهاست شایعات تغییر دبیرکل کمیته به گوش می رسد و بیشتر بیشتر می شود. 

گزینه های دبیرکلی کمیته المپیک روی میز صالحی امیری

در ابتدا دوباره شایعه دبیرکلی مهدی علی نژاد مطرح شد اما این اتفاق رخ نداد و علی نژاد با ثبت نام در انتخابات ریاست ووشو به عنوان تنها مدعی جدی به شایعات خاتمه داد. هر چند ریاست وی در کمیسیون روابط بین الملل به نوعی او را در بدنه کمیته نگاه داشته و آقای رئیس به نوعی خواسته تا از توانایی های این مدیر جوان استفاده کند اما فعل و انفعالات اخیر بازهم شایعات دبیرکلی علی نژاد را بر سر زبان ها انداخته.

در این میان گفته می شود که با توجه به کارنامه موفق علی نژاد در ووشو وزارت ورزش تمایل فراوانی به حضور او در در پست کلیدی و مهم دبیرکلی دارد و تلاش می کند تا در پروسه تغییرات آتی او این سمت را در دست بگیرد تا به نوعی ناکامی انتخابات سال گذشته نیز فراموش شود اما صالحی امیری در این رابطه موضع سیاستمدارانه ای اتخاذ کرده و تاکید دارد فعلا گزینه ای برای این پست ندارد.

در این میان علی نژاد به شایعات مجدد دبیرکلی اش واکنش نشان داد و گفت: «فعلا صحبتی با من نشده است.»وی در پاسخ به این سوال که تمایلی برای همکاری به عنوان دبیرکل دارد، اظهار داشت: اگر با من صحبت شود، در این باره فکر خواهم کرد.

یکی دیگر از گزینه هایی که برای دبیرکلی مطرح شده بود، محمدصادق فرجی رییس سابق فدراسیون کاراته است که البته رابطه نزدیک و دوستانه ای با صالحی امیری دارد اما مشکل بازنشستگی وی کار را سخت کرد. هر چند فرجی به دنبال نامه بازگشت به کار است اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر