بازدید 5855

امکان تغییرسقف وام مسکن با افزایش دوره بازپرداخت

کد خبر: ۸۷۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 19 February 2019

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وزیر راه و شهرسازی در باره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن صحبت شده است، گفت: تسهیلات خرید مسکن باید به گونه‌ای باشد که تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدرضا رضایی کوچی  در پاسخ به این سؤال که کمیسیون عمران مجلس در روزهای اول وزارت محمد اسلامی عنوان کرده بود که وزیر راه و شهرسازی موافق افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است، اما به تازگی وزیر راه و شهرسازی با افزایش سقف تسهیلات مخالفت کرده و آن را دلیلی بر افزایش مجدد قیمت مسکن عنوان می‌کند، گفت: روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن صحبت کردم و به او در باره اینکه نباید از ترس افزایش قیمت مسکن ، سقف تسهیلات را تغییر نداد، مطالبی را عنوان کردم.

وی افزود: شاید افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منجر به افزایش قیمت مسکن شود، اما افزایش نیافتن سقف تسهیلات و بالا نرفتن قدرت خرید و تقاضا بیشتر از رشد قیمت مسکن خطرآفرین باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قطعاً کاهش قدرت خرید و تقاضا منجر به رکود ساخت‌وساز خواهد شد، گفت: این مسیری که وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در پیش گرفته، درست نیست و اشتباه است، چرا که با توجه به افزایش قیمت مسکن، میزان کنونی سقف تسهیلات (۸۰ میلیون تومان) کفاف خرید مسکن را برای خانه اولی‌ها نمی‌دهد.

رضایی کوچی افزود: باید سقف تسهیلات مسکن به گونه‌ای افزایش یابد که حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر قرار باشد نرخ تسهیلات خرید مسکن افزایش پیدا کند، باید مدت بازپرداخت آن نیز بالا برود تا میزان بازپرداخت اقساط برای خانه‌اولی‌ها و جوانان امکانپذیر باشد.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، علیرغم این که قیمت مسکن بالا رفته است، اما مخالفت خود را با افزایش سقف تسهیلات مسکن اعلام کرده و گفته است: اگر این سقف بالا رود، قیمت مسکن هم بالا می‌رود، اما برای کاهش قیمت تمام شده مسکن باید، کارت اعتباری تهیه مصالح ساختمانی تهیه شود، البته هنوز از این کارت اعتباری خبری نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان