بازدید 20566
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۹ بهمن ماه؛

استیضاح رئیس جمهور بصیرت انقلابی یا همسویی با دشمن؟ /راز معیوب بودن بودجه در چیست؟ /پشت پرده حواشی تشییع همسر دکتر شریعتی

دفاع قاطع ظریف در قلب اروپا، در‌های بسته حسینیه ارشاد، سخنان روحانی درباره عدم تحمل تروریسم، صدور کیفرخواست فریدون، احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه، الحاق زیردریایی «فاتح» به ناوگان دریایی ارتش، چرا آیت الله جزایری به انگلیس رفت؟، دموکراسی از صندوق رأی بیرون می‌آید؟، کورس قیمت‌ها در بازار خودرو، جوابیه‌های متقابل کیهان و علی مطهری، مجادله شورای شهر و قالیباف درباره بدهی‌های شهرداری و نقد‌هایی بر بودجه ۹۸ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳ 18 February 2019

دفاع قاطع ظریف در قلب اروپا، در‌های بسته حسینیه ارشاد، سخنان روحانی درباره عدم تحمل تروریسم، صدور کیفرخواست فریدون، احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه، الحاق زیردریایی «فاتح» به ناوگان دریایی ارتش، چرا آیت الله جزایری به انگلیس رفت؟، دموکراسی از صندوق رأی بیرون می‌آید؟، کورس قیمت‌ها در بازار خودرو، جوابیه‌های متقابل کیهان و علی مطهری، مجادله شورای شهر و قالیباف درباره بدهی‌های شهرداری و نقد‌هایی بر بودجه ۹۸ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که پیوستن زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش و سخنان روحانی درباره عدم تحمل تروریسم از جانب ایران از یک سو و دفاع ظریف در مونیخ از توان دفاعی کشور از محور‌های اصلی روزنامه‌های امروز شده است. حواشی پیش آمده در مراسم تشییع دکتر پوران شریعت رضوی، همسر دکتر شریعتی مقابل حسینیه ارشاد نیز دیگر موضوعی که که در صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های نزدیک به اصلاحات برجسته شده است. روزنامه‌های منتقد دولت نیز تیتر‌هایی مرتبط با مسائل اقتصادی از جمله دلایل گرانی و بودجه ۹۸ را در صفحات نخست خود برجسته‌تر از سایر موضوعات منعکس کرده اند.

روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود گرانی راه‌حل دارد/قدم اول، نظارت و برخورد جدی است را از گزارش تحلیلی امروز خود با این عنوان انتخاب کرده و طی آن نوشته است: عاملان وضع موجود به جای پاسخگویی، بر کرسی طلبکار نشسته و همچنان بر طبل توخالی رابطه با آمریکا، تصویب FATF و پالرمو و... می‌کوبند، این در حالی است که این گرانی‌ها راه‌حل درونی دارد نه بیرونی.

روزنامه ایران با چاپ تصویر محمدجواد ظریف در اجلاس مونیخ، کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم به نقل از او تیتر کرده. این روزنامه همچنین در گزارشی، از تصویب طرحی توسط نمایندگان مجلس برای ارائه نفت خام توسط دولت به طلبکاران خبر داده است.

روزنامه شرق تیتر یک خود را از مجادله‌های جنجالی اخیر قالیباف و شورای شهر تهران بر سر بدهی‌های شهرداری در دوران قالیباف انتخاب کرده و عنوان مجادله بر سر دروغ بزرگ را با تیتر درشت در مرکز صفحه نخست قرار داده است. این روزنامه همچنین گزارشی از میزگردی سیاسی با حضور تاجزاده، حجاریان و علوی تبار را با عنوان دموکراسی از صندوق رأی بیرون می‌آید؟ تهیه کرده است.

روزنامه اعتماد که همچون چند روزنامه دیگر اصلاح طلب تصاویر تشییع همسر دکتر شریعتی را در صفحه نخست خود با عناوین انتقادی نسبت به حواشی پیش آمده در این مراسم برجسته کرده، عنوان در ارشاد ببستند خدایا مپسند را تیتر کرده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

راز معیوب بودن بودجه در چیست؟
محمدکاظم انبارلویی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت با تیتر بودجه معیوب و نامتوازن در نقد لایحه بودجه کشور نوشت: بر اساس گزارش تفریغ ماده واحده بودجه سال ۹۶ تنها ۳۸ درصد احکام قانونی آن اجرا شده. ۴۶ درصد احکام به طور کامل یا بخشی از آن رعایت نشده و از همه مهم‌تر ۱۶ درصد احکام بودجه فاقد عملکرد است وضع اجرای بودجه در سال ۹۵ هم بدتر از این است. باز گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ حاکی است؛ فقط ۲۰ درصد احکام تبصره‌های ماده واحده به طور کامل اجرا شده. ۶۵ درصد آن کامل اجرا نشده یا بخشی از آن اجرا شده و ۸ درصد هم فاقد عملکرد است.


ماده واحده بودجه چیست و تبصره‌های آن کدام است؟


ماده واحده بودجه از دو عدد پیش‌بینی درآمد‌ها و برآورد هزینه‌ها تشکیل شده که اصل بودجه وفق ماده یک قانون محاسبات عمومی همین دو عدد است. تبصره‌هایی که به آن اضافه می‌شود یا ماهیت برنامه‌ای دارد یا بودجه‌ای، اگر ماهیت برنامه‌ای دارد برنامه آن قبلاً به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده و اگر برنامه‌ای جدید است که دولت حق ندارد هنگام ارائه لایحه بودجه، برنامه بیاورد یا برنامه اصلی را دور بزند. اگر بخشی از تبصره‌ها ماهیت بودجه‌ای دارد، ارقام و اعداد آن در جداول آمده و نیازی نیست در قالب تبصره آورده شود.
استیضاح رئیس جمهور بصیرت انقلابی یا همسویی با دشمن؟ /راز معیوب بودن بودجه در چیست؟ /پشت پرده حواشی تشییع همسر دکتر شریعتی چیست؟
در حقیقت بررسی بودجه باید به جداول و صحت و سقم اعداد و ارقام پیش‌بینی درآمد‌ها و برآورد هزینه‌ها اختصاص یابد. که این کار در مجلس یا صورت نمی‌گیرد یا تأمل و دقتی به آن مبذول نمی‌گردد.
سرّ معیوب بودن بودجه در همین واقعیتی است که هر سال تکرار می‌شود و به دلیل اینکه بالاخره مملکت باید بودجه‌ای داشته باشد نمایندگان و شورای نگهبان در یک وضعیت اضطراری مجبور می‌شوند آن را تصویب و تایید کنند.
نتیجه تصویب غیر شفاف چنین بودجه‌ای مجهول ماندن درآمد‌های واقعی و هزینه‌های واقعی کشور است. وقتی درآمد و هزینه واقعی کشور مجهول ماند به طور طبیعی کسر بودجه هم غیر واقعی است. برای تأمین این کسری یا اوراق قرضه منتشر می‌کنند یا پول بدون پشتوانه چاپ می‌کنند یا قیمت ارز و طلا را بالا و پایین می‌برند.
خروجی چنین بودجه‌های معیوبی، تورم، گرانی، بیکاری، فقر درآمدی دهک‌های پایین جامعه، کاهش ارزش پول ملی و ... است. به این دور باطل باید روزی پایان داد. راه‌حل آن در قوانین بالادستی و پایین‌دستی «برنامه» و «بودجه» آمده است. اگر به آن‌ها دقیق عمل شود. بودجه‌ای شفاف خواهیم داشت که ساختار آن با بودجه‌های سال‌های اخیر کاملاً متفاوت است. آیا دولت و مجلس حاضرند، نه در بودجه ۹۸ که وقت آن گذشته است بلکه، از سال ۹۹ دست به اصلاح ساختار بودجه بزنند. اگر عزم آن را دارند باید از اول سال ۹۸ این کار را شروع کنند.

استیضاح رئیس جمهور بصیرت انقلابی یا همسویی با دشمن؟
قاسم میرزایی نیکو عضو فراکسیون امید طی یادداشتی در روزنامه ایران که در نقد مطرح شدن استیضاح رئیس جمهور در رسانه‌ها مطرح شده نوشت: مجموعه اقدامات مخالفان دولت تاکنون بار‌ها با محور‌های سیاست‌های دشمنان خارجی کشور‌های مقایسه شده و همیشه هم وجود شباهت‌های روشنی بین آن‌ها آشکار شده است. این طیف هم همواره از این مقایسه اظهار ناراحتی کرده‌اند و به این موضوع معترضن شده‌اند که چرا تلاش‌های سیاسی آن‌ها در مواردی با اقدامات دشمنان خارجی متناظرسازی می‌شود. واقعیت، اما این است که برای این تناظرآفرینی تلاش چندانی صورت نمی‌گیرد چرا که عملاً و به شکل آشکار و روشنی چنین تناظری وجود دارد و آنچه صورت می‌گیرد تنها روایتی از این تناظر است. نمونه اخیر این وضعیت طرح عدم کفایت رئیس جمهوری است. این طرح در چه شرایطی مطرح شده؟ در این شرایط فشار دشمنان خارجی و تأثیرات عملی آن چه مختصاتی دارد؟ مهم‌ترین تحولات روز‌های اخیر درخصوص کشورمان را باید در سه مسأله دید؛ اولین آن مسائل جشن باشکوه و نمایش تمام قد وحدت توسط ملت ایران در روز ورود به دهه پنجم انقلاب بود که چشم دشمنان خارجی ما را کور کرد.
استیضاح رئیس جمهور بصیرت انقلابی یا همسویی با دشمن؟ /راز معیوب بودن بودجه در چیست؟ /پشت پرده حواشی تشییع همسر دکتر شریعتی چیست؟
اگر چه تنها نشانه‌های افتراق و سر پیچی از مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حفظ اتحاد در این مراسم در شهر قم بروز کرد. دومین مسأله در این روز‌ها شکست مفتضحانه امریکا و متحدان منطقه‌ای او در ایجاد فشار به کشورمان و تشکیل ائتلاف علیه جمهوری اسلامی در نشست ورشو بود. شکستی که ناشی از اقتدار نظام و همین طور تدابیر قبلی دولت در هدایت منطقی و عقلانی سیاست خارجی خصوصاً در ارتباط با اروپایی‌ها بود. مسأله سوم هم در این زمینه نشست موفق سوچی با حضور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه بود که شکست تلاش‌های امریکا در ورشو را به صورت دوچندان برجسته کرد. در چنین شرایطی پاسخ این سؤال کاملاً آشکار است که پیش کشیدن بحث عدم کفایت رئیس جمهوری همسو و در راستای کدام یک از این تحولات است و در نهایت منجر به حاشیه رفتن چه چیز‌هایی در کشور می‌شود. مخالفان دولت حق دارند که رأی و نظر خود را اعلام کرده و بر سیاست مورد تمایل و اعتقاد خود تأکید کنند. اما وقتی برخی از اقدامات آن‌ها تا این اندازه به اهداف دشمنان خارجی کشور شباهت دارد، نباید از بیان این مشابهت‌ها گلایه‌مند باشند. آیا نیاز به بازگویی این مسأله وجود دارد که بعد از شکست نشست ورشو و برگزاری موفق راهپیمایی ۲۲ بهمن و همین طور نشست سوچی، پیش کشیدن طرح عدم کفایت رئیس جمهوری در داخل به نفع چه کسانی خواهد بود؟ کاملاً واضح است که این طرح به هیچ کجا نخواهد رسید، اما لازم است گفته شود که طرح چنین مسائلی در این مقاطع و شرایط بخوبی می‌تواند نشان دهنده سطح بصیرت برخی طیف‌ها و افراد باشد.

پشت پرده حواشی تشییع همسر دکتر شریعتی چیست؟
علیرضا صدقی در سرمقاله امروز ابتکار حواشی پیش آمده در مراسم تشییع مرحوم پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی را موضوع قرار داد و در مطلبی با عنوان به بهانه یک تشییع نوشت: روز گذشته پیکر شادروان پوران شریعت‌رضوی از مقابل حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی تهران تشییع شد. مراسمی که می‌توانست بدون هیچ حاشیه و با تکریم خانواده و همسر مردی که روزگاری معلم انقلاب لقب گرفته بود، برگزار شود. حال آنکه یک کج‌سلیقگی، بی‌حرمتی و بی‌توجهی به شان و جایگاه یک فعال سیاسی ـ اجتماعی معاصر، به محمل و محلی برای بروز برخی گلایه‌ها و ناراحتی‌ها تبدیل شد.


ماجرا از آنجا آغاز شد که به دلیل بعضی ناهماهنگی‌ها، در‌های حسینیه ارشاد بر روی پیکر پوران شریعت‌رضوی باز نشد و مشایعت‌کنندگان آن به‌ناچار و با تصمیم احسان شریعتی نماز را در پیاده‌روی خیابان شریعتی ـ. که به نام همسر شریعت‌رضوی شناخته می‌شود‌ـ اقامه کنند. این در حالی است که در میان بدرقه‌کنندگان پوران شریعت‌رضوی، چهره‌هایی نام‌آشنا و شناخته‌شده هم حضور یافته بودند.
استیضاح رئیس جمهور بصیرت انقلابی یا همسویی با دشمن؟ /راز معیوب بودن بودجه در چیست؟ /پشت پرده حواشی تشییع همسر دکتر شریعتی
اما موضوع بر سر این است که چنین هزینه‌هایی چرا و به چه دلیلی بر جامعه ایران تحمیل می‌شود؟ این نخستین‌باری نبود که تصمیم‌های خلق‌الساعه و به دور از تدبیر و اندیشه موجب شد تا جمعی آرام که سال‌ها است از کنش‌های موثر سیاسی و اجتماعی دوری گزیده‌اند، گلایه‌هایی را متوجه دولت و دیگر نهاد‌های حاکمیتی داشته باشند.
نکته جالب ماجرا آنجا است که هیچ نهادی مسئولیت این بدسلیقگی و بی‌احترامی را برعهده نمی‌گیرد و همه سعی می‌کنند در پس برخی جملات تکراری و به دور از منطق قابل پذیرش، از زیر بار آن فرار کنند. از یک سو فرمانداری اعلام می‌کند که مجوز ورود تشییع‌کنندگان پوران شریعت‌رضوی به داخل حسینیه ارشاد صادر شده بود و بروز این وضعیت ناشی از عدم هماهنگی خانواده شریعتی با هیئت امناء حسینیه بوده است و از سوی دیگر، خانواده و دوستان شریعت‌رضوی اعلام می‌کنند تمام هماهنگی‌ها صورت گرفته و این اقدام بدون هیچ اطلاع قبلی مشایعت‌کنندگان به انجام رسیده است.


فارغ از تمام این بحث‌ها باید دانست که چرا بخشی از تصمیم‌گیران حتی نسبت به پیکر بی‌جان کسانی که با آن‌ها موافق نیستند، چنین برخورد‌هایی دارند؟ اینکه چرا اجازه نمی‌دهند پیکر مرحوم میناچی علی‌رغم وصیت او در حسینیه ارشاد دفن شود؟ یا چرا حضور چند دقیقه‌ای پیکر پوران شریعت‌رضوی را در حسینیه ارشاد برنمی‌تابند؟
تدفین مرحوم میناچی یا اقامه نماز بر پیکر شریعت‌رضوی در حسینیه ارشاد چه هزینه‌ای را برای نظام ایجاد می‌کند که بعضی حاضرند برای مخالفت با آن هر اقدامی را مرتکب شوند؟


به نظر می‌رسد چنین اقداماتی بیش از هر چیز ریشه در کینه‌ای تاریخی داشته باشد. چه اینکه مخالفان این حضور‌ها و تصمیم‌گیران چنین روند و فرآیند‌هایی با کدام روش محاسبه‌ای هزینه ـ. فایده این اقدامات را برعهده می‌گیرند؟ این موضوع فارغ از مباحث اخلاقی و احترام به متوفی و خانواده او است. اینکه چنین اقداماتی هرگز در دایره سجایای اخلاقی، سنتی و اجتماعی ایرانی‌ها جایی نداشته و ندارد، بحث دیگری است که باید در مجال و مقالی دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


موضوع بر سر آن است که نهادی بدون توجه به هزینه‌های گزاف چنین اقداماتی دست به انجام آن می‌زند و بخشی از نجیب‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی را مکدر و ناراحت می‌کند. جالب آنکه همین مسئله موجب می‌شود تا فرصتی در اختیار مخالفان و معاندان قرار گیرد و به این بهانه تا می‌توانند حمله و هجومی همه‌جانبه بر تمام ساختار‌های سیاسی کشور داشته باشند.


باید دانست که این نهاد‌ها بر اساس کدام سازمان روشمندی اقداماتی از این دست را به انجام می‌رسانند و چرا به هیچ‌کجا پاسخ نمی‌دهند؟ تکلیف افکار عمومی و امنیت روانی جامعه در بروز اتفاق‌ها و رخداد‌هایی از این دست چه می‌شود؟ چرا هیچ نهاد نظارتی در پی پاسخگو کردن تصمیم‌گیران چنین روند‌هایی نیست؟ و این قبیل رفتار‌های نامناسب تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۷۳
ضعیف ترین دیپلمات : ١- امضای یه قرارداد نصف کاره به اسم برجام که نتونست از امریکایی ها امضا بگیره. ٢- از دست دادن سهم پنجاه درصدی دریای خزر ٣- واگذاری دریای عمان به چینی ها ٤- حتی گرفتن پول گاز و نفت و برق صادر شده به عراق
آقا زیر بار فشار اقتصادی مردم دارند له می شن و اصلا تدبیری جهت حل مشکل مردم نیست لطفا مجلس محترم به خاطر مردم و ایران عزیز از رییس جمهور توضیح بخواهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
دولت تخریب امید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
له میشن؟ مدتهایت که له شدند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
خیالتون راحت باشه ، همین هایی که با گوش دادن به یک تَکرار روحانی را رئیس جمهور کردند و با یک تَکرار دیگر این نماینده های {...} را نماینده کردند ، به راحتی دوباره گول خواهند خورد و با یَک حماسه تَکرار دیگر بد تر از روحانی را سرکار خواهند آورد.
مسئول باید بیاد جواب پس بده
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کشورش کو؟
استیضاح رییس جمهور را به همه مظلومان وطن و قربانیان گرانی های اخیر تبریک میگویم.
استیضاح بدون برنامه درست برا کشور به چه درد میخوره دفعه پیش مگه روحانی و شما چه نتیجه ای گرفتین جز بالا رفتن دلار به 18 تومن ایندفعه دلار میره 30 تومن .ادامه بدید هم چنان
متاسفانه دراین اوضاع بداقتصادی برخی اخبار همچون توهین به مسئولان نظام یابسته شدن درب حسینیه ارشاد به روی مرحوم همسردکترشریعتی سوهان روح مردم میشود و مردم مانده اند که چه کسانی از این عده حمایت میکنند گرچه عامه مردم می دانند اما همواره مسئولین مجبورند با گفتن حرفهای ضدونقیض موضوع را خاتمه دهند مانند همین که فرماندارتهران می گوید ازفرمانداری مجوز گرفته شده بود اما باحسینیه هماهنگ نشده بود حال آنکه درروستای ما برای متوفی اول کاری که میشود هماهنگی با مسجداست تا تداخلی بوجودنیاید ولی خانواده دکترشریعتی به گفته فرماندار سرزده وبدون هیچ اطلاعی به حسینیه رفته اند وگفته اند در ب راباز کنید که ما مراسم داریم .این اولین بارنیست وآخرین بارهم نخواهد بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
این اولین و آخرین بار نیست که با شخصیت های بزرگی چون مرحوم پوران شریعت رضوی این گونه رفتار می شود ایشان ضمن اینکه فردی برجسته وخوش فکری بودند همسر دانشمند بزرگی چون دکتر علی شریعتی هم بودند بنظرم همین خصایص کافی است که حتی جسم بی روحشان را هم بر نتابند
انگار برخی دوست دارن نمک رو زخم مردم بریزن.
دلیل قاچاق بی پولی و نیاز است، تربیت نشدن مردم است، کوتاهی در کنترل مرز های کشور است
وقتی شما به قاچاق اعتراف میکنید در واقع به کوتاهی ها اعتراف کرده آید.
برخی تماميت خواه هستند تحمل يه تشيع جنازه كه ممكنه در ان عده ايي مخالف نظرات ا باشند ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
حالا هی دارند توجیه می کنند و گردن دیگران می اندازند
این نهادها اسم ندارند...
نمیدونم...ما دنبال چی هستیم؟دنبال دنیا ؟آخرت؟مردم؟قدرت؟ثروت؟جاه؟... دنبال هر چی هم باشیم بخدا اینا روشش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
دنبال لنگ و اشکنه برای شما و ویلای لواسون برای ما
با سلام و احترام
لطفا نمایندگان محترم فرافکنی نکنید اوضاع کنونی اصلا ربطی به دشمن و غیر دشمن ندارد
قیمت پراید الان 50 میلیون تومان معامله میشه
گوشت 120 هزار تومان
کالاهای مصرفی در عرض کمتر از 9 ماه، سه برابر شده
و با نگاه به اوضاع اقتصادی کشور و وضع معیشت مردم به این نتیجه میرسیم دولت توانایی اداره کشور را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
یعنی چی ربطی به دشمن نداره؟حاصل تحریمهاست که اونهم بخاطر شعار نابودی اسراییله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
با کمی جستجو در وقایع پیش
آمده متوجه مطلب خواهید شد که قدرت دست کیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
جناب ناشناس 9:44
ما 40 سال است شعار نابودی اسرائیل می دهیم . چرا تحریم نبودیم ؟ تحریم ها بلا فاصله بعد از فتنه 88 شروع شد. وقتی دیدند یک عده ای میتوانند به راحتی مردم را گول بزنند و به خابانها بکشند.
جناب روحانی ؛ حقوق و دستمزد مردم را مانند حقوق و دستمزد کشورهای همسایه و به دلار بپردازید بعد قیمت اجناس را مانند کشورهای همسایه حساب کنید !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
رییس جمهور که قبلا گفته اگر از حقوق و دستگیرتان راضی نیستید دنبال کار دیگری باشید .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اقای روحانی دلار چاپ کن!!!!
واقعا متاسفم از این کج سلیقگی ای که در مراسم تشییع مرحومه پوران شریعت رضوی اتفاق افتاده . ولی پیش مردم چیزی از حرمت ایشون و همسر ایشون کم نمی کنه چه بسی که حرمت خانواده ایشون بیشتر هم میشه
سلام.اینکه رهبر عزیز فرمودند رئیس جمهور نباید استعفا ء دهد دلیلش این بود که مسئولان باید نسبت به وظایفشان پاسخگو باشند و با استعفا ء از پاسخگویی فرار نکنند ولی هیچوقت نگفتند سه قوه وظایفشان را انجام ندهند چرا که نظارت و استیضاح حق مجلس می باشد که رهبر هم بار ها اجرای قانون را تأکید کرده اند و اینکه بگوییم کشور در شرایط حساس است تبلیغات جهت عدم اجرای قانون است ،کشور ما از اول با توجه به اهداف متعالی در شرایط حساس بوده.
اگه بنده به جای رییس جمهور بودم به چند نفر منجمله آقایان حسین شریعتمداری پست و مشاورت اقتصادی میدادم و در مقابل از ایشان ، نتیجه کار میخواستم تا ببینم بقول معروف چند مرده حلاجند!! جناب شریعتمداری : درست است که بسیاری از مشکلات اقتصادی منشا داخلی دارد اما شرط اول موفقیت یک اقتصاد سالم ، شفافیت است و شما که با سماجت و صراحت با پیوستن به fatf مخالفت میکنید و از تصویب آن وحشت دارید ! و یا دسته بیل از خارج وارد میکنید چه نسخه شفابخشی دارید برای اقتصاد بیمار ایران بپیچید ؟ همین الان هم میتوانید پشنهاد و راهکار بدهید بدون آنکه پست و مقامی داشته باشید! این عادت شما و امثال شماست که بعدا بگویید ، من قبلا گفته بودم ! من قبلا هشدار داده بودم!من قبلا....
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کار دادن بهش دیگه.تیراژ روزنامش رو وقتی وارد شد با حالا بسنجین.
مسعود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
راهی رو که با امید واهی دادن به مردم شروع کردن رو خودشون باید تا آخر ادامه بدن اصلاح طلبان غربزده باید جوابگو باشند ..
اولا حسن روحانی علی رغم اعمال مدیریتی نسبتا ضعیف ،فردیست مؤمن به انقلاب و معتقد به ولایت فقیه.در تمام چهل سال گذشته نیز از یاران با وفای انقلاب بوده و از کسانی هم نیست که تازه سوار قطار انقلاب شده باشد که بخواهد یک شبه ره صد ساله برود.
متاسفانه مدیریت ضعیف اعمال شده توسط روحانی و وزرا و کار شکنی های بی حد و حصر نیروهای مقابلش وضع را هر روز وخیم تر میکند.نیروهای پر قدرت بیرون دولت بدون اینکه نامی از آنها در مشکلات بوجود آمده ،به میان بیاید در 70% مشکلات پیش آمده به صورت جدی دخیل و مقصرند.آنها به دلیل شکستهای پی در پی در صندوق های آراء به دنبال انتقام گیری از مردم در وهله اول و از رییس جمهور و وزرا در وهله بعدی هستند.
گیریم که اینها بتوانند طرح عدم کفایت بدهند و موفق هم شوند.گزینه ی قوی ،صالح و قدرتمند سیاسی آنها کیست که بتواند کشور را از پس شرایطی که تحریمها به کمک آب به آسیاب ریختن دشمن، توسط خودشان ایجاد شده ،برآید.
طیف مقابل فقط به دنبال در اختیار گرفتن قدرت از دست رفته است لذا کاری میکند که مردم را بترساند تا مردم به خودش پناه ببرند .وقتی هم قدرت دستش افتاد یک بار دیگر از مردم انتقام کشی کند. و گر نه شرایط کشور شرایطی نیست که این آقایان بتوانند معجزه کنند، هر چند که صدا و سیما آنها را معجزه قرن معرفی کند.
دست آخر اینکه داستان استیضاحی که علم کرده اند فقط به درد اظهار حیات خودشان میخورد و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کاری به این جناح و ان جناح ندارم از هیچ کدام هم خوشم نمی اید ولی این اصلاحطلبها وقتی رای نمی ارن می ریزن تو خیابان می گن تقلب شده وقتی توانایی کار کردن ندارن می گن تقصیر دولت قبلی است بعدش هم می گن نمی گذارن اقا این مملکت همیشه مورد تهدید نیروهای بیگانه و وطن فروش های داخلی است اگر می توانید کار کنید بیاید کار کنید اگر نمی توانید بهانه نیاورید یعنی درکی از وضعیت کشور نداشتید که این همه وعده دادید وضع که از دوره قاجار بدتر نیست امیرکبیر سرکار امد انهمه خدمت کرد این مملکت یک مرد مثل امیرکبیر و نادر می خواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
این حرفها دیگر کهنه و نخ نما شده . اگر اینقدر ریئس جمهور بودن بد است و ناتوان چرا برای تصاحب آن اینقدر یقه چاک می دهند ؟
سلام.یک عده ای تو کشور وقتی خودشان یک مطلبی مطرح و طرفدارانشان به میدان می آیند و کشور را به آشوب می کشانند و همه جا را تخریب و به اموال مردم آسیب می رسانند ، افراد روشنفکر و با فرهنگ و مصلحت اندیش کشور هستند ولی عده ای که وظیفه قانونی انجام می دهند یا برای معیشت و ناکارآمدی مدیران اعتراض می کنند مصلحت اندیش نیستند .واقعا سخت امام علی (ع)محقق شده که در آخر بد و خوب جایش عوض می شود.
تا زمانی که در خصوص این گونه اخبار از کلمات و جملات نامفهوم این افراد ، این نهادها ، آن شخص و این شخص نامعلوم نام ببریم اوضاع به همین منوال و بلکه هم بدتر به پیش رود وقتی آن شخص یا آن نهاد یا آن گروه خاطرشان جمع است که هیچگاه مورد شناسایی و بازخواست ملت قرار نمی گیرند چرا باید اینگونه گج سلیقگی ها خاتمه یابد وقتی متوجه باشند که نتیجه اقداماتشان را باید با هزینه در مقابل ملت بپردازند قطعاً جرات و جسارت ایستادگی در مقابل ملت را نخواهند داشت !
افراط و تفریط عامل فروپاشی هر جامعه ای است! اجازه بدهید در این کشور، هر سلیقه ای، هر مذهبی، هر اندیشه ای، آزادانه به امور خود برسد! در زمان پیامبر هم اجباری نبود که همه یک عقیده داشته باشند. لا اکراه فی الدین چه برسد به لا اکراه فی عقیده، فی جناح و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
یعنی می فرماید بهشت به آن بزرگی خالی بماند ؟!
خیلی خنده داره جریده کیهان که بیشترین امکانات را حتی یک تنه بیش از تمام جراید کشور ازاموال بیت المال را دراختیار دارد اگر یکسال فقط یکسال فروش دستوری به ارگانها و کمک دولت را دریافت نکند ازپرداخت حقوق کارکنانش هم عاجز است هرروز درزمینه های اقتصادی نسخه میپیچد اقتصاد خوب روابط خوب و قوانین غیرموازی ومدیران مردمی کاربلد را میطلبد بافال قهوه کشور اداره نمیشود
پاسخ ها
مسعود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اگر هشدارهای کیهان نبود الان به بن سلمان میگفتی عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
مردم عزیز لطفا جمله " جدول میزان کمک به روزنامه ها " را در اینتر نت سرچ کنید تا به دروغ بودن ادعاهای ایشون پی ببرید.
با سلام
هستند بعضی که از بار کردن هز هزینه ای ، فقط و فقط به صرف عدم همسویی با نظرات و تفکرشان فروگذار نیستند... بارها ثابت کرده اند که حتی با سخنان و توصیه های مقام معظم رهبری هم، آنجا که با منافعشان متضاد باشد، مقابله میکنند... جای تأسف دارد....
خدایا چقدر حرف چقدر شعار بس کنید اینها همه حرف است ایران مال ملت ایران است ایا فقط در صحنه حضورداشتن اگر جنگشد در جنگحضور داشتن گرانی تورم بدبختی بی عدالتی مالما ملت است پولهایی که اختلاص می شود و..و..و.. ولی ثروت عظیم ایران مال ملت نیست به چه کسی شکایت ببریم خدایا خودت به فریادمان برس که فریاد رس نداریم؟/..
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
عوضش امنیت داری
ای اقا اخلاق؟؟؟ انچه در این سالها یافت می نشود اخلاق است انهم از طرف مدعیان سینه چاک ان
دلیل قاچاق بی ارزش شدن پول ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
آن روزی که پشتوانه اسکناس از طلا به اقتصاد تغییر کرد این مشکلات هم شروع شد . بدون پشتوانه و آموزه های لازم هم ارزش پول و هم اقتصاد را به فلاکت کشاندید !
باید اجازه داد تا صاحبان بصیرت انقلابی ، رئیس جمهور را استیضاح کنند ، در های حسینیه ارشاد را ببندند .، در روزنامه هایشان به این و آن ناسزا گویند ، صدا و سیما را مصادره کنند ، هر کاری دلشان خواست بکنند
با سلام سازمان بازرسی و تعزیرات برای ایجاد عدالت احتماعی تشکیل شده است و . جالب است که سازمان تعزیرات . سازمان بازرسی در برابر افزایش 3 برابری قیمت دلار . ارزها . خودرو . پسته سکوت می کند . ولی در برابر افزایش بیش از 20% سایر موارد (حقوق کارمندان .کارگران . گوشت و غیره ) مقاومت می کند .
دکتر شریعتی در زمان حیاتشون هم توسط رقیبانی بدور از نزاکت احاطه شده بودن ولی مردم به ایشون ارادت دارند.
چاره کار ، بازگشت محمود احمدی نژاد !!! تنها کسی که می تواند ایران را نجات دهد . برای همیشه مشکلاتمان حل می شود .
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
بگو حساب کتاب 800 میلیارد دلار رو منتشر کنه بعد برگرده
مسعود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
یک ریال پرونده قضایی نداره
این روزهای دشوار
فقط و فقط همدلی انقلابی ظل توجهات مقام معظم رهبری راهگشاست
لطفادشمن شاد کن نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
این روزها نه چپ و نه راست و نه میانه حرف هیچ کس
را گوش نمی دهند .
واقعا چرا تندروها هرکاری دلشون میخواد میکنند و هیچکس جلو دارشون نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
چون فکرمی کنند صاحبان انقلاب هستند !!
من به آقای روحانی رای دادم
من برای آقای روحانی به طور مفصل، تبلیغ کردم
من تمام اطرافیان رو برای رای دادن به آقای روحانی، ترغیب کردم

من، پس از 6 سال وعده و وعید و مشکلات عدیده، از روحانی و تیمش؛ کاملا نا امید هستم
2
- ظریف عزیز! اگر می خواستی کشور را بی دفاع نکنی چرا تأسیسات هسته ای را با خاک مساوی کردی؟ در قبال آن چه به دست آوردی؟ آیا تأسیسات هسته ای ارث پدرت بود یا با پول بیت المال ساخته شده بود؟
صحبت های شما و عراقی همچنین رئیس دولت بلافاصله پس از برجام یادمان نرفته. از همه بدتر شخص شما گفتید تمامی فعالیت های هسته ای ما به قوت خود باقیست و با تمام توان به فعالیت خود ادامه میدهد. دو ساعت بعد مقامات امریکایی هم صحبت کردند.
کدام دروغ بود و کدام درست ؟

سرلوحه ی دیپلماسی یک کشور باید تعامل باشد یا دشمنی؟.

درخصوص عدم باز کردن درب حسینه ی ارشاد فقط و فقط یک موضوع در افکار عمومی و به قول آن بزرگوار آحاد جامعه! متصور است و مابقی حواشی است و آن اینکه برخی با قشر روشنفکری مشکل دارد. والسلام
کسانیکه برای FATF سرو دست میشکنند بدانند کره شمالی هم FATF را اجرا کرده آیا مشکلاتش حل شده است؟!
کیهان جان نظارت بر کجا در کجا ؟ وقتی نمایندگان مجلس سوخت پتروشیمی ها را دو بابر گران می کنند شما آدرس میدهید تا بر بازار نظارت شود تا جلوی گرانیها گرفته شود ؟ آدرس غلط نده برادر عامل گرانیها بازار خد نیست عوامل کلان است
ولی باید این استیضاح صورت بگیرد اوضاع امور از قدرت و توان و حوصله این دولت خارج است و نمیخواهد کاری برای این بدبختی مردم انجام دهد بد جوری گرفتار این ادمای ناکارامد شدیم خدا بدادمان برسد
یک سوال چرا تابناک چیزی در مورد جلیقه زردها نمی نویسد به عنوان یک خبر که چند نفر امدن بیرون کجا ها در گیری شد و یک گزارش ساده بدون تحلیل
تابی جون این خط و این نشون اگه روحانی خودش نره بیرون بلایی بسیار بدتر از برخی از ریس جمهورها در انتظارشه.
یادمه سال 88 بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری منجمله موسوی و اصلاح طلبان به ادعای خودشون به خاطر وضعیت بد اقتصادی احساس وضیفه کرده بودند و کاندید شده بودند و بعد از انتخابات با توهم تقلب اون ویرانی رو بوجود آورند . اون جماعت الان کجان که به این وضعیت وخیم و افتضاح اقتصادی اعتراض کنند، چطور اون موقع به خاطر قیمت گوجه احساس مسئولیت کردند ولی الان هیچ خبری ازشون نیست؟!!! ، همونا الان بیشترشون تو دولت پست و مسئولیت گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
تو حصر هستند عزیز دل .
سراب
| France |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
باشه توهم بود احمدی نژاد اومد یا روحانی وضع کشور خوب شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
احساس وظیفه
برای رهایی از ضد امید
دلار شد ۱۳
رییس بانک ملی تشکر تشکر
افراطی ها باید پاسخگوی اوضاع کنونی باشند قدوسی و دوستان
راه حل نظارت و برخورد یعنی دوستان هنوز اصول اولیه تجارت از منظر اسلام رو نمیدونند ؟ مگه نه اینکه در اسلام موقع تجارت آزاد هستند و با اموالشون میتونند تجارت ازادانه برای خرید و فروش داشته باشند پس نظارت و بخورد چیه بازار آزاد چی میگه
به نظر می رسه در کشور ما ، کلمه بصیرت مفهوم اصلی خودش را از دست داده و فقط تبدیل به پناه گاهی برای پنهان کاران شده . هر زمان که خواستند به عملکرد کسی ایراد بگیرند ، گفته شده که در این برحه از زمان باید بصیرت داشت و آب در آسیاب دشمن نباید ریخت . از نظر مفهوم کلمه ، برحه به یک بازه زمانی کوتاه مدت گفته می شود . اما در کشور ما از ازل تا ابد هستش و آخرش مشخص نیست . بصیرت هم که تا دلتون بخواد ، فوران می کنه . و آخرش ، وضعیت نابسامانی است که داریم . هر وقت این برحه و بصیرت از ادبیات کشور ما حذف بشود ، شاید نور امیدی از جایی بتابد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل