بازدید 3632
۱

بیش از ۵۰ درصد رستوران‌های کشور درجه ۲ هستند

کد خبر: ۸۷۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 17 February 2019

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد رستوران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور درجه دو هستند، گفت: تشدید نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و رستوران ها از اسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سیدرضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با وضعیت بهداشتی رستوران‌ها در کشور،‌گفت: بر اساس رتبه و درجه‌بندی‌های انجام گرفته بیش از 50 درصد رستوران‌های کشور درجه دو، 25 درصد درجه یک و بین 20 تا 25 درصد درجه سه هستند.

وی افزود: بر اساس نمره‌ای که از یک تا 100 از لحاظ بهداشتی برای رستوران‌ها در نظر گرفتیم رستوران‌هایی که نمره 90 تا 100 را کسب کنند درجه یک، 70 تا 90 درجه دو و کمتر از 70 درجه سه خواهند بود.

غلامی در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند نسبت به درجه رستوران‌ها اطلاع یابند گفت:‌ اپلیکیشن درجه‌بندی رستوران‌ها از طریق سایت مرکز سلامت قابل دسترس است ولی در حال تلاش هستیم که دسترسی به این اپلیکیشن را با قرار دادن در بازار و نصب رایگان عامیانه‌تر کنیم که به زودی این مسئله محقق‌تر خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: رتبه‌بندی رستوران‌ها بیش از سه سال است که آغاز شده حدود یک ماه پیش پیشنهاد شد هتل‌ها، فست‌فودی‌ها، قنادی‌ها و نانوایی‌ها رتبه‌بندی شوند که برنامه اولیه این رتبه‌بندی محقق شده ولی هنوز کامل نشده است و بر اساس این برنامه قصد داشتیم که رتبه‌بندی پیش از نوروز 98 انجام شود.

وی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از نیمه سوم اسفند ماه گفت: بر اساس اجرای این طرح نظارت بر رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به ویژه در استان‌های مسافرخیز تشدید خواهد شد و این نظارت از 8 صبح تا 8 شب و در برخی از استان‌ها تا 12 شب نیز ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سلام. لطفا ضوابط درجه بندی ها را مشخص نمایند تا هم مردم بدانند و هم صاحبان رستوران ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان