بازدید 31341
مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور در گفت وگو با «تابناک»؛

واردات هفته‌ای ۵۰ هزار رأس گوسفند زنده/ سیگنال گرانی گوشت از چوبدار‌های مناطق مرزی/ آیا با واردات دام زنده، صف‌های شلوغ خرید گوشت، خلوت خواهد شد؟

روز گذشته خبری، مبنی بر واردات حدود دو هزار رأس دام زنده سبک از کشور رومانی رسانه‌ای شد؛ خبری که نشان می‌داد این محموله از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شده و تا پایان هفته جاری به حدود ۵۰ هزار رأس خواهد رسید. این راهکار جدید دولت در حالی کلید خورده که در ماه‌های اخیر، بازار گوشت بسیار ملتهب شده است و صف‌های خرید گوشت هر روز خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 14 February 2019
تابناک اقتصادیدر روز‌های گذشته، شاهد ورود نخستین محموله دام‌های زنده وارداتی از کشور رومانی بودیم. مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور در مصاحبه با خبرنگار تابناک اقتصادی، ضمن اشاره به جزئیات واردات دام زنده گفت: واردات دام زنده، علاوه بر اینکه می‌تواند روی قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار باشد، می‌تواند بر قیمت دام زنده، آلایشات و همچنین پر کردن ظرفیت خالی کشتارگاه‌ها و ایجاد اشتغال نیز کارآمد باشد.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند، قاچاق دام و کاهش عرضه آن به دلیل ترسالی از سوی پرورابندان و دامداران موجبات کاهش عرضه دام در بازار را فراهم کرده و همین عامل موجب شده تا قیمت گوشت قرمز و آلایشات دام از جمله کله و پاچه و جگر افزایش چشمگیری داشته باشد. از این روی، بهترین راهکار از نظر کارشناسان، واردات دام زنده عنوان شد. از اوایل دی ماه سال جاری بود که موضوع واردات دام زنده قوت گرفت و خبر واردات اولین محموله دام از رومانی در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ منتشر شد.
 
واردات هفته‌ای ۵۰ هزار راس گوسفند زنده/ سیگنال گرانی گوشت از چوبدار‌های مناطق مرزی/ آیا واردات دام زنده، صف‌های شلوغ خرید گوشت را خلوت می‌کند؟
 
در این خبر آمده بود: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار در نخستین مرحله اقدام به واردات حدود دو هزار رأس دام زنده سبک از کشور رومانی کرد. این محموله از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شده و تا پایان هفته جاری به حدود ۵۰ هزار رأس خواهد رسید. همچنین این واردات تا زمان تأمین نیاز بازار و تعدیل قیمت گوشت در بازار ادامه خواهد یافت.
 
حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور پیرامون واردات دام زنده به کشور به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: قرار است هر شب واردات دام را داشته باشیم و این روند ادامه خواهد داشت. وی افزود: این محموله‌های وارداتی به صورت ۲ هزار رأسی خواهند بود و هفته‌ای ۵۰ هزار رأس واردات خواهیم داشت.
 

ورناصری ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم در روز دو تا سه پرواز برای واردات دام به کشور داشته باشیم. ورناصری پیرامون اینکه این دام‌ها از کدام کشور‌ها وارد می‌شوند، گفت: این محموله‌ها از رومانی به کشور وارد می‌شوند، اما برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است تا بخشی از آسیای میانه وارد شود. همچنین درخواست‌هایی نیز از کشور‌های مختلف داشته ایم که در حال بررسی آن‌هاییم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور ضمن اشاره به این که حجم ورود دام به کشور رفته رفته افزایش خواهد یافت گفت: این واردات محموله‌های دامی با کشتی، هواپیما و کامیون انجام خواهد شد.

ورناصری در پاسخ به این پرسش که آیا برای این دام‌ها قرنطینه انجام می‌شود یا خیر، گفت: این دام‌هایی که وارد کشور می‌شوند حتماً دوره‌های قرنطینه را هم در کشور ارسال کننده و هم در ایران خواهند گذراند و تحت نظر سازمان دامپرشکی خواهند بود و همه سیستم‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جهت واردات به کشور طی خواهند نمود؛ بنابراین مشکلی به لحاظ انتقال بیماری به دام‌های داخل کشور وجود نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به این که همه محموله‌های وارداتی گوسفند می‌باشند، گفت: قرار است محموله‌های گاو نیز توسط بخش خصوصی وارد کشور شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور در پاسخ به این پرسش که آیا در کشتارگاه‌ها دام‌های مولد نیز کشتار می‌شوند یا خیر گفت: شاید شما در کشتارگاه‌ها گاو‌هایی ببینید که مولد باشند، اما باید گفت که آن‌ها در فهرست گاو‌های حذفی دامداران بوده و به کشتارگاه‌ها آورده شده اند.

وی افزود: هر یک از دامداری‌های شیری، برنامه ریزی‌هایی برای تولید شیر دارند و وقتی ببیند که دامشان به سنی رسیده است که با یک افت تولید مواجه گشته سعی می‌کنند به آن دام به چشم گاو حذفی نگاه کنند و گاو‌های جوانتر را جایگزین گاو‌های پیر و حذفی نمایند و این یک سیستم طبیعی است که در همه دامداری‌ها وجود دارد.

حمید ورناصری پیرامون اینکه چقدر این طرح‌های وارداتی می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد گفت: ببینید در هر حال اتکا به تولید داخل، یکی از آیتم‌های اساسی در روند تصمیم گیری و برنامه ریزی‌های دولت است، اما در این چند ماه اتفاقاتی دست در دست هم داد و فشار قیمتی را ایجاد کرد.

وی افزود: در همین موضوع قاچاق دام بحث کمیت دام قاچاق شده مطرح نیست و بیشتر موضوع اثرگذاری قاچاق دام بر روی قمیت مطرح می‌باشد؛ قیمتی که چوبدار‌ها و دامدار‌ها در مناطق مرزی بر روی دام می‌گذارند باعث می‌شود این قیمت به عنوان یک شاخص بر روی قیمت دام در کشور اثرگذار باشد. یا به دلیل آنکه امسال با ترسالی رو به رو بودیم و شرایط بارندگی خیلی خوب بود، عملا دامدار‌ها نسبت به عرضه دام خود اندکی محتاط‌تر عمل کردند. این‌ها همه دست در دست هم داد و اتفاقاتی که مشاهده می‌کنید افتاد و اقداماتی که ما در حال انجام آن هستیم و واردات لاشه گوسفندی، گوشت منجمد و یا دام زنده انجام می‌دهیم برای پر کردن این کمبود‌های احتمالی و کاهش عرضه دام است. این واردات اثر خود را در چند روز گذشته بر بازار گذاشته و شاهد کاهش قیمت در سطح بازار بوده ایم.

ورناصری ادامه داد: واردات دام زنده اثر خیلی بیشتری بر قیمت خواهد گذاشت؛ به این دلیل که با واردات دام زنده، هم قیمت دام زنده، هم قیمت لاشه و گوشت و هم قیمت آلایشات تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه وقتی دام زنده وارد کشور می‌شود و در کشتارگاه‌های داخلی کشور کشتار می‌شود، ظرفیت خالی کشتارگاه‌ها پوشش داده می‌شود و یک اشتغالزایی را در سیستم کشتارگاه‌ها شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور در پایان سخنان خود پیش بینی کرد با واردات گسترده دام زنده در روز‌های آینده، شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و آلایشات خواهیم بود. همچنین ورناصری در مورد قیمت گوشت‌های وارداتی گفت: قیمت این گوشت‌ها بر مبنای قیمت سازمان حمایت است و به طور متوسط مخلوط لاشه به صورت ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است.

 در مورد ارز دولتی بیشتر بدانید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۳
چه گوسفندایی
میگن گوشت این اروپایی ها خوشمزست
حیف که هرگز به ما نمیرسه
همین که به ما میگید کافیه ما سیر میشیم
جلو قاچاق دام را بگیرید نیاز به واردات و حیف و میل ارز نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اونوقت رانت دلار های صادراتی و واردات گوسفندهای مشکوک را کی بخوره ؟
قیمت سفر یک گوسفند از رومانی به ایران چقدر
به خدا من حاضرم مثل گوسفند با هواپیما برم رومانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
من حاضرم برم گوسفندشون بشم فکر کنم زندگی گوسفنداشون از ما بهتره
ناشناس
| Romania |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
رومانی هم آش دهان سوزی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در ایند همین کامنت هارا مبینن میخندن ملتی که بخاطر چی حاضرن گوسفند بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
من حاضرم برم گوسفند بشم هر کشورب قبولم کنه فقط از این زندگی نکبتی راحا بشم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
هیچ امیدی دیگربه اصلاح این کشورنیست ،۷۵میلیون نفربرده ۵میلیون هستن
هیچ کاری را بلد نیستید اداره کنید و متاسفانه در هر زمینه ای وارد شده اید خراب کرده اید
در سال ۱۳۴۶ تنها استان آذربایجان غربی توانست تمام گوشت قرمز و غله و میوه کشور را تامین کند
ولی چه کردیم با این سرزمین مادری که الان باید گوسفندانی که علوفه ارگانیک خود را از مراتع ملی کشور میخورد و بزرگ میشود را عده ای سودجو و فاسد که فقط بفکر سود خودشان هستند با هزار کلک و زد و بند و رشوه و مافیا بازی به عراق و کویت میبرند و دلار ۱۲۰۰۰ تومان را میگیرند
و در مقابل باز عده ای دیگر از همین افراد با رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی گوشتهای بدون اصالت و مشکوک را به داخل آورده و نیمی از آنرا با قیمت کیلویی صد هزار تومان و دلار ۱۲ هزار تومان می فروشند
دزدی و فساد اداری و اخلاقی و خلاف و بیرحمی و پول پرستی و جناح گرایی باعث شده تا مردم تحت فشارهای بیش از حد دچار فقر و گرسنگی و بیچاره گی و نگرانی گردند .
واقعا چرا باید اینطور مردم و کشور گرفتار باشند چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
علتش تنها برمیگرده به اینکه متاسفانه فساد ودلالی بین نیروهای انقلابی هم عادی شده.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سلام علی آقا.من با شما موافقم که افرادی که کار میکنند باید متخصص و سالم باشند تا مردم تحت فشار نباشند اما بعضی از اطلاعات شما غلط است در سال 46 فقط طبقه مرفه شهر نشین می توانست گوشت بخورد من که قبل از انقلاب به روستاهای مختلف میرفتم می دیدم که غذای مردم روستاها نان خالی بود در شهر هم اکثر مردم غذایشان در تابستان آبدوغ خیار و در زمستان دمی باقلا و اشکنه و استانبولی بود که در آن اثری از گوشت نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اون موقع همه روستا نشین بودند الان شهر نشین
50000 هزار راس گوسفند به چند نفر گوشت میدهد؟
ایران پهناور با ۵۰۰۰۰ گوسفند مشکل گوشتش حل میشود؟
ملت که اروپا نمیروند دیگه ولی به جاس هواپیما هواپیما از اروپا گوسفند می ارند تا بشود ۵۰۰۰۰ راس.
چیزی حدود ۱۵۰۰ تن گوشت خالص پس از ذبح.
هرچی باشه از گوشت یخی آلوده بهتره
اگر وزن خالص هر گوسفند بعد ازکنار گذاشتن پوست . کله پاچه و شکم و محتویاتش بیست کیلو گرم در نظر بگیریم ، به هر ایرانی هفته ای دوازده و نیم گرم گوشت میرسد . البته جمعیت 80 میلیون در نظر گرفته شده
چه کردید با مملکت... !!!!
تا زمانیکه تاجران، کاسبان خون مردم،رانتخواران حقوق مردم در راس مدیریت کشور جولان می دهند و قوانین باز دارنده شامل حال این افراد و آقازاده هایشان و دختران مظلوم نمی شود وضع به مراتب بدتر از این هم خواهد شد.
باور کنید تحریم های آمریکا بهانه خوبی برای شرکت های داخلی شده تا پوست ملت را بکنند خودنشان را مثل خون آشام بخورند .
در همه جای دنیا در اوضاع بد اقتصادی دولت به کمک مردم می آید ولی در کشور ما دولت با تمام وجود خودش می خواهد 95 درصد مردم سه شیفته کارکنند تا جای خالی اختلاس ها وحقوق های نجومی پر شود .
ما که گیاه خوار شدیم. میخوام علف پلو درست کنم بجای خوردن گوسفند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مواظب باش با خوردن علف زیادی به جای گوسفند نگیرندت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
نگران نباش بعدیش نوبت برنجه تازمانی که تحمل کنید اونها بیشتر فشار میارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سبزی هم کیلوی۸۰۰۰
متن رو درست بنویسید، یک دام‌دار یا آدم معمولی چطور می‌تواند در حدی قاچاق کند که موجب بالا رفتن قیمت گوشت داخل کشور شد؟
مطمئناً یک شبکۀ قاچاق وجود داره، تقصیر رو گردن مردم نندارید، شرم کنید، اگر حیاء دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
متاسفانه ندارن
واقعا هنر می خواد مملکت با این عظمت وثروت ومنابع رو به این روز بندازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
این هنر روحانی داشت با اصلاح طلب ها که 30 سال مملکت دستشون بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خودی ها که راضی هستند و از همه کشورهای پیشرفته ایراد میگیرند
البته قبلا سنگ پای قزوین خیلی معروف بود
سراب
| France |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
افتخار هم میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
19.05 فعلا با این حرفا ماست مالی کنید
میدونی چرا گوشت وارد نمی کنند و زنده میآورند چون با دلار ۴۲۰۰ تومانی گوسفند زنده وارد میکنند اینجوری پوست و روده اش دوباره صادر میکنند دلار ۱۲ هزار تومانی میگیرند و قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی مجانی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بالاخره با هزار ترفند و حقه بازی یک کاری میکنند که از جیب مردم بکشند بیرون و بکنند تو حساب ارزی اقازاده هاشون
البته چند سال دیگه معلوم میشه که چقدر در این پروژه گوسفندی بخور بخور بوده و در آخر که افشا شد و همه فهمیدند چند تا چوپان بیچاره را هم اعدام میکنند و دزدان اصلی
در کانادا بجای همه مون صفا میکنند
تازمانی که توزیع اقلام مورد نیاز مردم و کالاهای اساسی دست گروهی سود جو واز خدابی خبر باشه وضع همینه باید دولت خودش اقدام به واردات و توزیع این اقلام کند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
قبلا که هنوز منظم بودیم و مردم اعتبار داشتند و راحتی آنها مهم بود
بهترین گوشت بره های دو ماهه مرغوب استرالیایی و نیوزیلندی را خریداری کرده و با قصاب های ایرانی مسلمان که به آنجا مامور بودند ذبح شده و پس از شستشو و فریز کردن در کشتی های یخچالی ده هزار تنی به ایران می فرستادند و کیلویی ۱۴ تومان یعنی دو دلار به مردم عرضه میکردند و این قیمت با سوبسید به مردم عرضه میشد
البته مردم خوشحال نبودند و بیشتر میخواستند و اعتراض می کردند
نتیجه آن اعتراضات شد اینکه الان باید یک کیلو گوشت مشکوک و شبهه دار از نظر سلامتی را باید صد هزار تومان بخریم
حالا هم بهتر است تا دوباره ناشکری نکنیم تا از این بدتر
به سر مان نیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اگرشما یک شخص ازخدا باخبر سراغ دارید امورات گوشت و گوسفند را بسپاریم بهش
سراب
| France |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
فکر میکنی افراد سودجو از مریخ اومدن؟
رانت برای کیه؟
همین گوسفندان وارداتی دوباره صادر میشوند چون پول ایران ارزشی ندارد
بابت اشتغال کشتارگاه از شما تشکر میکنم
با این همه مراتع چرا باید گوسفند وارد کنیم پس این همه عشایر که گوسفند دارن کجا رفتن
بله اقتصاد مقاومتی هم دیدیم . گوسفند و دام زنده از خارج باپرواز وارد می کنیم.واقعا این کشور در دستان یک مشت نالایق اداره می شود و در آن دلالان و تاجران جولان داده و روز به روز بر مال خودشون می افزایند. وای بر شما مسئولین نالایق که عرضه تامین گوشت و مایحتاج اولیه مردم رو در این سرزمین پهناور و حاصلخیز ندارید.
مردم شکم پرست یه هفته نخرید بخدا ارزون میشه برعکس بیشتر دارن میخرن و هرچی تقاضا بیشتر بشه قیمت بیشتر میشه و دوباره این ملت بیشتر می خرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
من دو ماهه گوشت نخریدم ارزون شد؟ مشکل از جای دیگس
بخدا هفته ای 2 هزار تا هم نمی توانند وارد کنند من توصیه میکنم .که به ای گزارشهایی که دیکته می کند گوش ندهید و همان نان و پیاز رابخوریم و دعا کنیم این شیر و لبنیات هم نرود
ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻭاﺭﺩاﺕ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ, برخی کسانی ﺭﻭ ﻛﻪ ﺗﻮ اﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﭘﺴﺖ و ﻣﻘﺎﻡ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﺭﻭ ﺻﺎﺩﺭ ﻛﻨﻴﺪ ﻧﻪ ﻓﻘﻄ ﻣﺸﻜﻞ ﮔﻮﺷﺖ ﻛﻪ ﻫﺰاﺭاﻥ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﻳﮕﻪ ﻫﻢ ﺣﻞ ﻣﻴﺸﻪ!!
تا زمانیکه قیمتها در دو طرف مرزها حدودآ یکی نشه مسائل قاچاقها چه گوسفند و چه بنزین و .. و چه اتو و تلویزیون و ... و کولبری و .. حل نخواهد شد.
مطمئنا مافيايي تو اين قضيه دولت را به بازی گرفته اند
ته اين کار برای ملت هيچی اما مطمئن باشيد کلی سلطان گوسفند، سلطان سيرابی، سلطان پوست، سلطان گوشت از دل اين تصميم دولت مياد بيرون. يعنی يک آدم همچنين تصميمی برای تامين گوشت نمی گرفت که دولت گرفته.
بهترين کارف حتی اگر بخواد گوشت وارد بشه، خود واردات گوسفند و دام زنده نيست. خود گوشت. ان هم نه با هواپيما، بلکه با کانتينر و کشتی.
قشنگ معلومه يک سلطانک هايي اراده کردن سلطان بشن و اين تصميم گرفته شده.
چی شد، تو این موارد خودکفا بودیم. چرا الان داریم گوشت که مایحتاج اولیه مردم یک جامعه هست را باید با بدبختی از کشورهای دیگه وارد کنیم؟؟؟تا کی دروغ تحویلمون میدید؟؟؟
قرار بود به یارانه هم نیازی نباشه حالا درگیر اینیم که گشنگی نکشیم.خلایق هرچه لایق.با روحانی تا ۱۴۰۰
امان از دلالی وعدم مدیریت وبی کفایتی مدیران
مشکل به وزارت جهاد کشاورزی و عدم مدیریت تولید و عرضه برمی گردد در کشوری پهناور ی مثل ایران و با همسایگانی که متاسفانه مشکلات اقتصادی بسیاری دارند و در شرایط تحریمی نباید کشور را مانند عصر حجر اداره کرد وزارت محترم کشاوورزی باید سایت هایی ایجاد کند که همه تولید کنندگان و انبارداران بخش کشاورزی اعم از دامی چه گوشتی وچه شیری و چه نهاده های مرتبط مثل علوفه امار موجودی خود را ماهانه در ان ثبت کنند ودولت در قبال نظارت بر روند تولید و عرضه تولید کنندگان بخش دامی و کشاورزی متناسب با میزان تولید اجازه استفاده از یارانه ها و حمایت های امالی و غیره را به دامداران همکاری کننده و کشاورزان را بدهد .
ریشه تمام این مشکلات به مسئله کمبود جمعیت برمیگرده. اگر دست به دست هم بدیم و جمعیت رو به 150 میلیون برسونیم بنده قول میدم مشکل کم آبی و گرانی و نرخ ارز و البته گوشت قرمز یکجا حل میشه.
متاسفانه فساد نهادینه شده و عمد در گران کردن مردمان کاملا مشهوده.
خبرتون هست که قیمت گوشت امروز گرانتر شده؟؟؟
دولت میتونه گوشتو مدیریت کنه اما تعلل میکنه دامدارا گوسفند عرضه نمیکنند تا گرونتر بشه قاچاق ماچاق حرف الکی هستش برا گول زدن مردم میگند چاره کار واردات درست حسابییه اصلا قاچاق یک درهزارم درصدم اثر نداره ما فامیلامون دامدارن خودم قبلا دامدار بودم همه نگه داشتن گرونتر بشه چاره فقط واردات حسابی برا شکستن یخ بازاره اگه میخاد باور کنید باید بگم که 45 درصد عرضه گوسفند به کشتارگاها کم شده
کلا با توزیع اینها خو گرفته اند.
اول انقلاب بود یادم است ( من 5 سالم بود) یک نفر با دو چرخه اومد در خانه ما را زد ( از مسجد محل بود)
یک کیسه سفید پشت دوچرخه داشت که به پدرم گفت یک کارت از توش بردار!
ما برداشتیم و ما را معرفی کرد به لوازم خانگی سر کوچه بالایی که مثلا یک قندون ارزان یا مجانی برید بگیرید.
کلا معنی رضایت را در این میدونند که یک چیزی بین مردم توزیع کنند.
اون موقع قندون بود حالا گوشت وارداتی !!
این گوشت داره نصیب دلالهای بی وجدان میشه منِ کارمند دو ماهه نتونستم گوشت تنظیم بازاری بگیرم ،گمونم اینترنتی شدن چلوگیری کنه از سواستفاده
واردات دام زنده احمقانه ترین کار ممکن است. مثل این می ماند به بجای بستن سوراخ ته وان برای پرکردنش شیر آب را بیشتر باز کنیم!
به چه روزی افتادیم.چه روزهایی را داریم می بینیم.حتی تو 8 سال جنگم وضع به این افتضاحی نبود.
تبعیض بین گوسفندان ایرانی و خارجی که گوسفند ایرانی پای پیاده از مرز خارج می شود ولی گوسفند خارجی با هواپیما به ایران می آیند
‏گوسفندی که آرزوش بود، صندلی جلوی وانت بشینه
امروز با هواپیما وارد کشور میشه



‏نخبه صادر میکنیم گوسفند وارد میکنیم

زیبا نیست؟!
وقتیکه ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته است ، پس قیمت گوشت ،و مرغ و همهٔ اجناس سه برابر میشود ؟ راهکار منطقی آنست که حقوق ،و دستمزدها را سه برابر و بیشتر کنند ،و بازار را آزاد بگذارند ؟ کارمند ،و کارگر ،و بانشسته ای که در سال ۹۶ حقوقی معادل ۵۰۰ دلار ۳۵۰۰ تومانی میگرفته اکنون همان حقوق شده معادل ۱۶۰ دلار ، پس لازم است پایه حقوقها را برای همهٔ افراد حقوق بگیر حداقل ۵۰۰ دلار معادل ریالی قیمت بازار آزاد در نظر بگیرند ،و همه چیز را آزاد بگذارند ؟ دولت تنها مالیات ،و عوارضها را دریافت نماید ؟ و بازار را مدیریت ،و نظارت نماید ؟،،
تازه باید مواظب باشین تعدادی از این گوسفندها در فرودگاه گم نشن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
وقتی بزرگان جای عمل کردن فقط سخنرانی میکنن وضع کشوربدترازاین میشه
گوسفند صادر میکنند و دوباره وارد میکنن. چرا کشورای عربی گوسفند از رومانی و استرالیا نمیارن.
راستی ما کلی مهاجر ايرانی داريم در اروپا که غير قانونی رفتند. نميشه با همين هواپيماهايي که گوسفندان را مياريم برای اين که خالی نرن اينها را ببريم رومانی رهاشون کنيم.
هم صورت مساله را کوچک می کنيم (تعداد گوشتخواران کم ميشه) و هم مخرج کسر را بيشتر می کنيم (گوسفندهايي که مبه ازای هر هموطن فراری از وطن وارد می کنيم).
اين طوری زودتر مشکل گوشت حل ميشه و هموطنان عزير ما هم تو اين هوای سرد تو عراق و ترکيه و دريا آواره نمیشن. برخیهاشون هم که همونجا از همون گوسفندها در محل ارتزاق می کنند.
صادرات هزاران نخبه ‌و تحصیلکردهٔ فرهیخته ،بعوض وارد کردن پنجاه هزار گوسفند رام ،و سر بزیر ؟
رب گوجه ۸ برابر گرون شده آیا گوشت گوسفند انقدر گرون شده ما دامداریم ما هم داریم ورشکست میشیم با این اوضاع
با این مدیریتی که دردولت فعلی سراغ داریم اگر تمام گوسفندان نیوزیلند راهم زنده وارد ایران کنیم درقیمت گوشت قرمز تغییری حاصل نخواهدشد
ما مشکل واردات نداریم مشکل مااینه که کالاهای وارداتی روچگونه ازدستبرددلالان درامان نگه داریم .درادامه پیشنهاد میکنم برمبنای تعداد خانوار گوسفندزنده تحویل بدهند وبرای محکم کاری بیشتر مردم راسا خودشون گوسفند رو ازفرودگاه تحویل بگیرند
سلام.
فیمت دلار و‌گوشت را آزاد اعلام کنید.
از صادر کننده و وارد کننده ۴۰درصد مالیات بگیرید.
تموم میشه این بازی ها.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
اونی که خودشو به خواب زده را هرگز نمیشه بیدار کرد.
ریگیو تو اسمون گرفتید
دام و گله به اون بزرگی نتونید؟
قضیه مشکوکه
۱- قیمت هر کیلو گوسفند در رومانی چند دلار است؟
۲- هزینه ماموریت- اسکان- خرید به ازای هر کیلو چقدر است؟
۳- هزینه انتقال به ازای هر کیلو چقدر است؟
آیا می توان قیمت تمام شده را از مسئولین پرسید.
آیا بهتر نیست بجای گوسفند یا مرغ نهاده های تولید مثل دان و علوفه را وارد کرد.
هنوز روزگار خوشمونه . وقتی از سال دیگه نون رو هم مثل گوشت و دیگر مواد غذایی صادر کردن عراق دیگه تا ته ته گرسنگی و قحطی پیش میریم
از یطرف صادر میکنند و از طرف دیگه وارد چه فکر اقتصادی خوبی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار