بازدید 17457
۵

سه دلیل برای گرانی خودرو در روزهای اخیر

کد خبر: ۸۷۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 14 February 2019

بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. در این بین اگر چه هفته جاری با توجه به تعطیلات دو روزه تصور می‌شد که تقاضایی در بازار نباشد و قیمت‌ها لااقل در این هفته ثبات خود را حفظ کند، اما برخی از دست اندرکاران بازار اعلام کردند که در هفته جاری قیمت بسیاری از محصولات با رشد فزاینده‌ای مواجه بودند.

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، این موج افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که دست‌اندرکاران بازار سه دلیل برای این مساله عنوان می‌کنند. محدودیت در عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز عمده‌ترین دلیلی است که از سوی فعالان بازار در ارتباط با افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود. با افت تولید شرکت‌های خودروساز از خرداد ماه سال‌جاری، روند عرضه این شرکت‌ها به بازار دچار اختلال شد. ناتوانی خودروسازان در تامین نیاز بازار سبب شد تا قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرد. این مساله خود عاملی شد تا واسطه‌ها و دلالان حضور پررنگی در بازار داشته باشند. بازگشت دلالان به بازار با توجه به ناتوانی ادامه‌دار خودروسازان در عرضه خودرو دومین دلیلی است که فعالان به آن اشاره می‌کنند و حضور پررنگ واسطه‌ها را در چند روز اخیر عامل بی‌ثباتی بازار می‌دانند.

سومین نکته‌ای که دست‌اندرکاران بازار به آن اشاره می‌کنند، نبود نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی است. آنها می‌گویند در نبود نهادهای نظارتی، واسطه‌ها و دلالان، بازار را به دست گرفته و قیمت‌های بی‌ثباتی برای بسیاری از خودروها به‌خصوص پرتیراژها اعلام می‌کنند. بنابراین شاهد هستیم که سه راس یک مثلث، یعنی ناتوانی شرکت‌های خودروساز در عرضه، بازگشت دلالان و عدم نظارت بر بازار سبب شده طی هفته‌ای که گذشت بازار از حالت عادی خارج و در جاده بی‌ثباتی حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۵
مرز های کشور را بسته اید و خودروسازان با قیمت های نجومی خودرو به مردم می فروشند .....
اصلا دلايل قانع كننده اي نبودند. خود دولت از پيش فروش خودرو به عنوان ابزاري براي جمع آوري نقدينگي مردم استفاده ميكنه در حالي كه با محدود كردن قوانين واردات به نفع خودش،‌قيمتها رو هم به شدت افزايش ميده. چرا هيچ خودروساز خارجي نتونسته در ايران كارخونه بزنه. سرنوشت خودرو كوييد رنو چي شد؟
هراز چندگاهی تو شبکه های استانی صداوسیما می بینیم که مامورین بازرسی وتعذیرات یک گروه فیلمبردارو دنبال خودشون راه میندازن میرن تو یه نونوایی با کمال غرور میگن ما این نونوارو جریمه کردیم مغازشو بستیم چون 50گرم نونش کم وزن بوده . این بخودی خود خوبه ولی الان که خودرو ساز میلیونی قیمتاشو بالابرده کجان این آقایان ...
طبق دستورالعمل وزارت صنعت خودرو سازان مکلف بوده اند قبل از پیش فروش قطعات خودرو را تهیه و انبار میکرده اند.
به بیان دیگر اکنون معادل تعداد پیش فروش یعنی حدود 400 هزار قطعات کامل خودرو باید در انبار خودروسازان باشد و از انجا که در پیش فروش تقریبا معادل قیمت قطعات از مردم پول دریافت کرده اند بنابرین کاهش تولید خودرو و افزایش قیمت ان توسط خودروسازان قابل توجیه نبوده و غیر قانونی است
ببخشید دلال کجا بود
وقتی خود ساپیا قیمت فروش پراید رو اعلام میکنه 40 میلیون بازم کار دلال است.
با شرکت خودش قیمت ها رو داره بالا میبره.
ماشن اریو:
قبل از افزایش قیمت:
کارخانه 60 بازار 88
پس از افزایش قیمت اولیه 15 دی
کارخانه 94 بازار 88
16 بهمن
کارخانه 94 بازار 94
23 بهمن افازیش مجدد کارخانه
کارخانه 100 بازار 98
حالا کی دلاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا کی داره قیمت میبره بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلال خود خودروسازه
خواهشا دوستان برن این قیمت هارو چک کنند ببیند اینا راسته یا نه؟
خدایش روتون میشه بگید دلال قیمت میبره بالا
بابا الان به چه مجوزی روی یک قیمت کارخونه صادر میکنه؟
به چه مجوزی 5 درصد زیر قیمت بازار؟
الان ایا انصافه پراید 22 میلیونی 100 درصد افازیش قیمت بخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه حقوق من کارمند چقدر افازیش داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل