بازدید 5065
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بانکی‌ها بازیگران منفی تالار شیشه ای/ بورس تهران در حسرت نقدینگی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۶۶۲ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۴۹۵ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   
کد خبر: ۸۷۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 13 February 2019

بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۶۶۲ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۴۹۵ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۹ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۷۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۵۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۱۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۱۱۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۷۴ واحد کاهش معادل ۰.۲۲ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۸۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۷۳ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۵۶ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۴۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۲ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۴۰ واحد و نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۳۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۰ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۳۱ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۲۰ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۶ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۱۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۸ هزار و ۷۱۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۰۶ میلیارد و ۹۸۳ میلیون تومان داد و ستد کردند.

بورس تهران در ماه پایانی سال در حسرت نقدینگی به سر می‌برد و معاملات کم حجم گواه این موضوع است.

امروز همچنین عرضه اولیه شرکت کشت و دامپروری فکا با اختصاص ۱۷۴ سهم به قیمت ۸۳۰۰ ریال به هر سهامدار انجام شد و بخشی هز نقدینگی بازار نیز را به خود جلب کرد تا پرونده شاخص کل با عقب نشینی ۶۶۲ واحدی در ارتفاع ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحدی بسته شود.

در معاملات امروز حقیقی ها بیشتر خریدار بودند و حقوقی ها اکثرا فروشنده، از کل ارزش معاملات امروز ۶۱.۹ درصد به خرید حقیقی ها و ۳۸.۱ درصدبه خرید حقوقی ها اختصاص داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار