بازدید 3997

رتبه دانشگاه علم و هنر یزد در اشتغالزایی

کد خبر: ۸۷۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 12 February 2019

طرح رصد اشتغال دانش‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بین ۸۷ دانشگاه کشور صورت گرفت و در نهایت بر اساس میانگین درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان، دانشگاه علم و هنر یزد در مقطع کارشناسی رتبه هشتم و در مقطع کارشناسی ارشد حائز رتبه چهارم شد.

به گزارش ایسنا، طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان برای اولین بار از سوی وزارت علوم اجرا شد که بر اساس نتایج این طرح حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان ۸۷ دانشگاه درحال حاضر مشغول به کار هستند.

پیمایش مسیر شغلی فارغ‌التحصیلان و پیگیری دائمی موضوعی بود که به صورت پراکنده در سطح دانشگاه‌ها انجام شده بود، اما در سال جاری این طرح از سوی وزارت علوم به صورت سراسری اجرا شد تا بر اساس نتایج این طرح، بتوان برای ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف، بازنگری متون درسی و آموزش‌های کاربردی به دانشجویان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد.

محمد سعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، هدف این وزارتخانه از اجرای طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مقایسه دانشگاه‌ها با یکدیگر ندانست، بلکه هدف از اجرای این طرح را برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق‌تر برای توسعه آموزش عالی عنوان کرد.

وی همچنین بیان کرده است که ۸۷ دانشگاه کشور در این طرح شرکت کردند که بر اساس آمارهای موجود حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه‌ها شاغل هستند.

سیف تاکید کرده است که در دانشگاه‌هایی که در طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان شرکت کردند، ارتباط خوبی میان فارغ‌التحصیلان و بدنه دانشگاه ایجاد شده است.

در میان ۲۰ دانشگاه مورد بررسی، ۱۰ دانشگاه اول به ترتیب متشکل از دانشگاه‌های صنعتی سهند، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر، گلستان، علم و صنعت، بوعلی سینا همدان، صنعتی قم، علم و هنر یزد، رازی کرمانشاه و فسا هستند.

همچنین میانگین درصد اشتغال در ۳۰ دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد نیز اعلام شده است که دانشگاه‌های صنعتی سهند تبریز، بوعلی سینا همدان، علم و صنعت، علم و هنر یزد، علم و معارف قرآن کریم، سید جمال‌الدین اسدآبادی، محقق اردبیلی، سمنان، یاسوج و خوارزمی به ترتیب بیشترین میزان اشتغال را داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل