بازدید 2321

شرط ورود دانش‌آموزان روستایی به دانشگاه

کد خبر: ۸۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 12 February 2019

گزارش‌ها حاکی از‌ آن است که افزایش بودجه تنها راه ورود دانش‌آموزان روستایی و حاشیه‌نشین به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

به گزارش فارس، به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، گزارش‌ها حاکی از‌ آن است که افزایش بودجه تنها راه ورود دانش‌آموزان روستایی و حاشیه‌نشین به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، کاهش تفاوت سطح اقتصادی دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین و روستایی به نسبت دانش‌آموزان شهری یکی از راه‌هایی است که موجب انگیزه و امید در‌ آنها برای ورود به آموزش عالی می‌شود.

بنابراین اختصاص هزینه‌های اضافی و افزایش بودجه می‌تواند یک کمک بالقوه به دانش‌‌آموزان این مناطق باشد تا دسترسی به آموزش عالی عادلانه محقق شود.

این گزارش که روز گذشته توسط «The Bridge Group» منتشر شده بیانگر آن است که افزایش مشارکت نهادهای خیریه برای تأمین بودجه تحصیلات تکمیلی ساکنان مناطق روستایی علاوه بر اینکه برای‌ آنها امیدبخش است نتایج روشنی نیز در پی دارد.

به گفته نگارندگان این گزارش، فقر مناطق روستای و سطح پایین‌تر آنها در تأمین معیشت حتی روزانه همیشه مورد غفلت است و نادیده گرفتن معضلات آنها بیش از هر گروهی به افراد نوجوان آسیب می‌زند.

این گزارش توصیه می‌کند که موسسات آموزش عالی، اگر هدف ارتقای پیشرفت و توسعه را دنبال می‌کنند همه مناطق جغرافیایی را در نظر بگیرند تا با افزایش بودجه مناطق ضعیف‌تر نتایج بهتری کسب کنند.

کارشناسان علمی می‌گویند: اگر دانش‌‌آموزان روستایی و حاشیه‌نشین بدانند که برای رفت و آمد آنها به شهر و برای دانشگاه تدابیری اندیشیده شده حتما نتایج بسیار متفاوت و رضایت‌بخشی از قبولی آنها در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل