بازدید 1359

کناره‌گیری یکی دیگر از مشاوران رئیس جمهور فرانسه

استعفای یکی از مشاوران ویژه رئیس جمهور فرانسه تبدیل به جدیدترین موارد کناره‌گیری از دولت وی شده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 12 February 2019

استعفای یکی از مشاوران ویژه رئیس جمهور فرانسه تبدیل به جدیدترین موارد کناره‌گیری از دولت وی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تلاش‌های خود را برای بازسازی محبوبیت و وجهه‌اش که به دنبال اعتراضات اخیر جلیقه زردها و یک رسوایی مربوط به یکی از مقام‌های امنیتی ارشد دولتش تحلیل رفته دو چندان کرده است.

اسماعیل املین، یکی از وفادارترین دستیارهای امانوئل ماکرون اعلام کرد که اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل از سمتش کنار می‌رود.

با این حال او تاکید کرد که کناره‌گیری‌اش ارتباطی به رسوایی مربوط به الکساندر بنالا ندارد. الکساندر بنالا مشاور امنیتی ارشد سابق رئیس جمهور فرانسه ماه مه گذشته بعد از انتشار یک ویدئو از وی در عین کتک زدن تظاهر کنندگان اخراج شد. با این حال این رسوایی سوء‌ظن نسبت به وجود تلاشی برای سرپوش گذاری را تقویت می‌کند.

بعد از آنکه فاش شد بنالا به رغم اخراج شدن همچنان با گذرنامه‌های دیپلماتیک سفر کرده این مناقشه دو چندان شد. بنالا در فایل صوتی ضبط شده بعد از اخراجش ماه گذشته میلادی انتشار پیدا کرد ظاهراً درباره تداوم برخورداری از حمایت مقام‌های دولتی از جمله اسماعیل املین صبحت می‌کرده است. پیش از کناره‌گیری املین چند مقام دیگر دولت ماکرون شامل سیلوان فورت و باربارا فروژیه مشاوران ماکرون در امور ارتباطات و همچنین استفان سژورن استراتژیست سیاسی وی کناره گیری کرده بودند.

برخی مطبوعات گزارش کردند که بنالا اقدام به منعقد کردن قراردادهای امنیتی به ارزش ۲.۲ میلیون یورو با دو ثروتمند روسی نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در قبل و بعد از ترک سمتش در کاخ ریاست جمهوری کرده و به یک کمیته سنا درباره نقشش دروغ گفته است.

چند دادستان فرانسوی اعلام کردند که تحقیقاتی را درباره یکی از این قراردادها که با یک ثروتمند روسی به نام اسکندر محمودوف بسته شده آغاز کرده‌اند. بنالا به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر درباره این گزارش‌ها پاسخ نداد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر