بازدید 5908

بازداشت یک متخصص ارتوپد برای پروتز‌های تقلبی

کد خبر: ۸۷۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 12 February 2019
دادستان عمومی و انقلاب شهرری از بازداشت یک متخصص ارتوپد در پی عرضه پروتز‌های تقلبی در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه عده‌ای از پزشکان نیز با متهمان این پرونده همکاری می‌کردند و تاکنون سه نفر در این پرونده بازداشت شدند.

به گزارش «تابناک» حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرری در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: اواسط دی ماه سال جاری یک کانتینر از پروتز‌های قاچاق کشف شد که حدود ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشت؛ پس از تشکیل پرونده، متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرری اذعان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که پروتز‌های مذکور تقلبی نیز هستند؛ لذا بازپرس مربوطه روی این موضوع کار کرد و تاکنون پروتزهایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در کارگاه‌های مربوط به متهم کشف شد که تقلبی بوده است.

وی در تشریح نحوه ورود پروتز‌های مذکور به کشور توسط متهم اذعان کرد: این پروتز‌ها را با بسته بندی یک کشور اروپایی به بیمارستان‌های کشور عرضه می‌کردند و تقلبی بوده و کسی که استفاده می‌کرد، مجددا دچار آسیب می‌شد؛ البته پس از دستگیری متهم اصلی پرونده این پروتز‌ها از سطح کشور در حال جمع آوری است.

ملکوتی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از پزشکان نیز با متهمان این پرونده همکاری می‌کردند و تاکنون سه متهم در این پرونده بازداشت شدند و متهم اصلی پرونده متخصص ارتوپد است و برای وی قرار بازداشت موقت صادر شد، دو همدست وی نیز با قرار وثیقه در بازداشت به سر می‌برند.

وی اذعان کرد: استعلامی نیز از وزارت بهداشت انجام شده که چه میزان از پروتز‌های مذکور قابل استفاده و چه میزان از آن غیرقابل استفاده است که هنوز پاسخ آن دریافت نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار