بازدید 2120

روسیه قطعنامه حمایت از ونزوئلا را به شورای امنیت می‌برد

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، روسیه در حمایت از ونزوئلا،و در پاسخ به قطعنامه پیشنهادی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 10 February 2019

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، روسیه در حمایت از ونزوئلا،و در پاسخ به قطعنامه پیشنهادی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده که در آن پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا و ارائه کمک‌های بین‌المللی اعلام شده است.

به گفته دیپلمات‌ها روسیه به احتمال زیاد این قطعنامه را در حمایت از دولت مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا وتو خواهد کرد.

در پیش نویس قطعنامه آمریکایی حمایت کامل از مجمع ملی به عنوان تنها نهاد منتخب ونزوئلا اعلام شده است. همچنین نگرانی عمیقی از خشونت و استفاده از زور توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا علیه معترضان غیرمسلح عنوان و درخواست آغاز یک روند فوری سیاسی که منجر به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور ناظران بین‌المللی شود، مطرح شده است.

در این پیش نویس همچنین از گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده از دفتر حسن نیت خود برای تسهیل برگزاری این انتخابات استفاده کند. همچنین بر لزوم ممانعت از تشدید اوضاع انسانی در ونزوئلا و تسهیل دسترسی و ارسال کمک‌های انسانی به کل کشور تاکید شده است.

به گفته دیپلمات‌ها روسیه نیز در پاسخ پیش نویس خود را ارائه خواهد کرد که شامل نگرانی از استفاده از زور علیه تمامیت ارضی و استقلال سیاسی ونزوئلاست.

در این پیش نویس همچنین بر تلاش جهت ممانعت از مداخله در امور این کشور تاکید و درخواست یافتن راه حلی صلح آمیز در بن بست این کشور و حمایت از ابتکار عمل‌ها با هدف یافتن راه حل سیاسی و آغاز گفتگوی ملی مطرح شده است.

این در حالی است که دولت آمریکا علیه تعدادی از اعضای مجمع قانونگذاری ونزوئلا، نهاد قانون‌گذاری تشکیل شده توسط نیکولاس مادور، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۷، ممنوعیت سفر وضع کرد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور علیه تعدادی از مقام‌های مجلس مؤسسان ونزوئلا برای تغییر قانون اساسی این کشور ممنوعیت سفر به آمریکا وضع کرده اما هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت چند نفر از اعضای این مجلس مؤسسان را در بر می‌گیرد.

مجلس مؤسسان قانون اساسی ونزوئلا قدرت و اختیارات گسترده‌ای را از سوی دادگاه عالی این کشور به دست آورد تا قانون اساسی را مجدداً تدوین کند.

اعضای گروه تماس بین الملل با حمایت اتحادیه اروپا اخیراً هشدار داده بود که اگر قدرت‌های خارجی در امور داخلی ونزوئلا دخالت کنند، خشونت این کشور را فرا می‌گیرد.

رئیس جمهوری اوروگوئه نیز گفته است: مشکل اصلی که ونزوئلا با آن روبروست، جنگ و صلح است و به همین دلیل است که ما بر آرامش طرف‌های درگیر در این بحران و خویشتن‌داری جامعه بین‌الملل تاکید داریم.

از سوی دیگر در تازه‌ترین خبرها از ونزوئلا یکی از ژنرال‌های ارتش ونزوئلا که پزشک ارتش است با اعلام پیوستن به خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور از ارتش ونزوئلا خواست اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور را بدهند.

محموله کمک‌های بشری آمریکا اکنون در کوکوتا، کلمبیا منتظر اجازه ورود به این کشور درگیر بحران سیاسی است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور را نمی‌دهد و آن را بهانه‌ای برای حمله آمریکا می‌داند.

خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا روز جمعه احتمال صدور مجوز برای مداخله آمریکا به منظور کمک به ساقط کردن مادورو از قدرت را رد نکرد.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ماه گذشته میلادی با اعلام اینکه رئیس جمهوری موقت این کشور است، تلاشی را با هدف ساقط کردن مادورو به راه انداخت و مورد حمایت آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل