بازدید 14711
گفت وگوی وزیر خارجه ونزوئلا با شبکه «هیسپان تی وی»؛

آماده مذاکره با مخالفان در تهران هستیم/ما در نبرد با آمریکا در کنار ایران هستیم

خورخه آره‌آزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، در مصاحبه اختصاصی با شبکه هیسپان تی‌وی ایران به پرسش های خبرنگار این شبکه درباره موضوعات مختلف پاسخ داد. در آغاز این گفت و گوی اختصاصی شبکه هیسپان تی وی ایران با خورخه آرهآزا، وزیر امور خارجه جمهوری بولیواری ونزوئلا، از وی پرسیده شد: امروز در جهان تصاویر متفاوت و متناقضی از ونزوئلا وجود دارد. شرایط کشور به گونه ای است که حتی برخی ونزوئلا را کشوری با دو رئیس جمهور می دانند. هم اکنون نقشه سیاسی و اجتماعی کشور شما چگونه است؟
کد خبر: ۸۷۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 10 February 2019

خورخه آره‌آزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه هیسپان تی‌وی ایران به پرسش های خبرنگار این شبکه درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

به گزارش «تابناک»؛ وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت، دولت قانونی کشورش، ظرف چند روز آینده، آماده مذاکره با مخالفان در کاراکاس یا مونته ویدیو یا تهران است.

در ابتدای این گفت و گوی اختصاصی شبکه هیسپان تی وی ایران با خورخه آرهآزا وزیر امور خارجه جمهوری بولیواری ونزوئلا، از وی پرسیده شد: امروز در جهان تصاویر متفاوت و متناقضی از ونزوئلا وجود دارد. شرایط کشور به گونه ای است که حتی برخی ونزوئلا را کشوری با دو رئیس جمهور می دانند. اکنون نقشه سیاسی و اجتماعی کشور شما چگونه است؟

آره آزا پاسخ داد: پیش از هر چیز باید بگویم ونزوئلا در آرامش کامل است. برخلاف سال 2014 و 2017 در خیابان ها ناآرامی و تخریب اموال عمومی وجود ندارد. با وجود این، برخی در تلاشند تا ونزوئلا را کشوری در حال جنگ و تنش نشان دهند. آنچه امروز در ونزوئلا اتفاق افتاده است، تلاش برای کودتاست که سردمداران آن نه شهروندان ونزویلایی بلکه دولت آمریکا و مقاماتی همچون دونالد ترامپ، مایک پنس، جان بولتون و پمپئو هستند که آشکارا مردم کشور را علیه رئیس جمهور نیکلاس مادور تحریک می کنند.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: برخی از کشور‌ها معتقدند راه برون رفت از شرایط فعلی مذاکره است. رئیس‌جمهور مادورو هم بر مذاکره تأکید کرده است. آیا از نظر شما در حال حاضر امکان مذاکره وجود دارد؟

وزیر آره‌آزا: دولت مادورو در خصوص مذاکره بسیار جدی است. بدون اغراق باید بگویم رئیس‌جمهور مادورو بیش از ۴۰۰ بار در نطق‌های خود مخالفان را به گفت وگو دعوت کرده است. ما آماده مذاکره بدون هیچ پیش شرطی هستیم. تنها شرطی که ما همچون هر دولت قانونی دیگری می‌توانیم داشته باشیم احترام به قانون اساسی است. اگر مخالفان آمادگی داشته باشند حاضریم تا پانزده روز آینده در کاراکاس یا مونته ویدئو یا تهران با آن‌ها پای میز گفت وگو بنشینیم. اما مخالفان تنها در پی آنند تا کودتایی را که آمریکا برنامه‌ریزی کرده پیش ببرند. اما آن‌ها یک بار دیگر شکست خواهند خورد.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: سال گذشته دولت ونزوئلا در جمهوری دومینیکن با مخالفان دیدار داشت؛ از آن دیدار‌ها چه چیزی می‌توانید به ما بگویید؟

وزیر آره‌آزا: دقیقا یک سال پیش ما مذاکره را با آن‌ها شروع کردیم. به یک پیش توافق رسیدیم و همه چیز برای توافق نهایی آماده بود، اما یکباره مخالفان گفتند که پای هیچ توافقی را امضا نخواهند کرد. برای ما واضح است که آن‌ها دستورهایی را از واشنگتن دریافت کرده بودند و بعد از آن بود که برخی از کشور‌ها انتخابات ریاست جمهوری ما را به رسمیت نشناختند، مخالفان هم از به رسمیت شناختن قانون اساسی و رئیس‌جمهور سر باز زدند.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: دولت شما کمک‌های بشردوستانه را که پیشنهاد شده نمی‌پذیرد. علت چیست؟ آیا شرایط انسانی در ونزوئلا وخیم است؟

وزیر آره‌آزا: شرایط انسانی در ونزوئلا بحرانی نیست. اقتصاد ونزوئلا توسط آمریکا تحریم شده است. آمریکا به ونزوئلا اجازه استفاده از دلار را به عنوان ارز مبادلاتی نمی‌دهد. بانک‌های جهانی با ما همکاری نمی‌کنند. از ماه آگوست سال گذشته تحریم‌های آمریکا ۳۵ میلیارد دلار به اقتصاد ما ضربه زده است. اما به رغم همه این مشکلات اوضاع انسانی در ونزوئلا بحرانی نیست. برخی کالا‌ها کمیاب شده‌اند و تمام تلاشمان را می‌کنیم که آن‌ها را تأمین کنیم. اگر این ۳۵ میلیارد دلار را در اختیار داشتیم اقتصاد ما شکوفا بود.

این کمک‌های انسانی که از آن دم زده می‌شود یک شوی تبلیغاتی بیشتر نیست. باید تاریخ را مطالعه کرد. در سال ۱۹۶۵ آمریکا اعلام نمود شرایط انسانی در جمهوری دومینیکن وخیم است. به چه علت؟ زیرا دولت این کشور را موافق سیاست‌های خود نمی‌دید. سپس توسط سازمان کشور‌های آمریکایی عده‌ای پزشک و مقداری کمک به این کشور ارسال کردند و همراه آنان ۸ هزار سرباز آمریکایی اعزام کردند که دولت قانونی و دموکراتیک این کشور را سرنگون کردند و یک دیکتاتور را روی کار آوردند. ما کشورمان را در برابر تهاجم خارجی حفظ خواهیم کرد. اگر آمریکا نگران شرایط انسانی است، چرا هنگامی که توفان، پورتوریکو را درنوردید، به مردم این کشور که جزو خاک آمریکاست، کمک نکرد؟ چرا به هائیتی کمک ارسال نکردند؟ چرا کمک‌های بشردوستانه به فلسطین را متوقف کرد؟

خبرنگار هیسپان تی‌وی: دولت مادورو اعلام کرده که از صلح حمایت می‌کند. اما آیا احتمال دخالت نظامی آمریکا را کاملا منتفی می‌داند؟

وزیر آره‌آزا: وقتی دولت آمریکا که نیرومندترین ارتش جهان را داراست گزینه نظامی در خصوص ونزوئلا را منتفی نمی‌داند، ما نیز احتمال دخالت نظامی را منتفی نمی‌دانیم و خود را برای آن آماده می‌کنیم. نیرو‌های مسلح ما آماده هستند. بیش از ۲۰۰ هزار نیروی نظامی حرفه‌ای داریم. همچنین بیش از ۲ میلیون نیروی شبه نظامی داریم. ما مثل جمهوری دومینیکنِ سال ۱۹۶۵ نیستیم. برای هر سناریویی آماده هستیم.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: ورای حاکمیت ونزوئلا، شما از چه چیز دفاع می‌کنید؟

وزیر آره‌آزا: ما از مردم و حق موجودیت مستقل دفاع می‌کنیم. از اینکه بر خلاف دوره پانزده ساله گذشته خودمان بتوانیم سرنوشتمان را تعیین کنیم. در آن دوره ما تحت سلطه اسپانیا بودیم، بعد تحت سلطه بریتانیا و سپس دولت آمریکا. اما الآن ما خودمان سرنوشتمان را در دست داریم.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: دولت ونزوئلا خود را در برابر شرایط فعلی چگونه می‌بیند؟

وزیر آره‌آزا: ما آرام هستیم و خوشبین و این خوش بینی از اعتمادی که به مردم داریم سرچشمه می‌گیرد. ما با وجود مشکلات در برابر مشکلات و آمریکا ایستاده‌ایم.

خبرنگار هیسپان تی‌وی: آقای وزیر از وقتی که به هیسپان تی وی دادید، سپاسگزاریم.

وزیر آره‌آزا: من هم بر مردم و دولت ضدامپریالیستی و شجاع ایران درود می‌فرستم. ما در این نبرد در کنار هم هستیم.

 

 * در مورد خورخه آره آزا بیشتر بخوانید 

 * با کشور ونزوئلا بیشتر آشنا شوید

 * با خوان گوایدو بیشتر آشنا شوید
 * کودتا در وزنزوئلا چگونه آغاز شد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۶
راست میگه در کنار ما هستند حتی ادبیاتشون هم شبیه ما شده .
مرد حسابی مردم ونزوئلا بخاطر مشکلات و بدبختی که شماها سرشون اوردید دارند از کشورشون فرار میکنند میرن کشورهای همسایه , تورم ونزوئلا دیگه قابل محاسبه نیست , مردم دارند از بدبختی گریه میکنند بعد میگی وضعیت خوبه؟ پول ما رو آمریکا بده وضعیت درست میشه؟ اتفاقا مشکل ونزوئلا هم مثل ایرانه تا مسئولینش مثل مردم سختی نکشن فکر میکنن خیلی هم اوضاع باحال و خوبی دارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
شما برو ادبیاتت مثل ترامپ بولتون بشه خیلی دوستشون داری
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
راست می گه دیگه.نشنیدی قدیمی ترها می گفتن گدا به گدا گور پدر کدخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دوستان آمریکا پرست
با کمال شرمندگی و عذر خواهی می‌خوام یک مطلبی رو عرض کنم هرچند میدونم‌براتون خیلی دردناکه ، ولی توی مسئله سوریه بعضیا می‌خواستند برای ما شر درست کنند ولی سبب خیر شدند و بجای اینکه اسراییل خودشو برسونه به فرات و نزدیک مرز ایران ، این ایران بود که خودش رو رسوند به مرز اسرائیل و جنگ‌مغلوبه شد و ظاهراً الان هم از این شر ایجاد شده بوسیله آمریکای عزیزتون داره خیری فراهم میشه که ایران بی دردسر به مرزهای آمریکا هم نزدیک بشه
البته امیدوارم نفعش برای شماها این باشه که دیگه راحت بتونید برید اونجا و برگردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
نمی دونم چرا به این بنده های خدا پول می دن بشینن و حی جواب مثل شما رو بدن . برید دنبال شامتون برو بچ دارن شام میدن اینترنت و ول کن
عین الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
افرین حق گفتی
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ابنوبادت باشه این دولت مردای کثیف امریکائی فقط حرف زور میفهمن اینو آویزه گوشت کن که مولامون گفته مرگ باعزت بهتراززندگی باذلت است
ما هم در فلاكت و بدبختي و گرسنگي در كنار ونزوئلا هستيم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
هرچه گداتر بهتر .
محمد
| United States of America |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دوست عزیز دانسته یا ندانسته داری حرفهای دشمنان قسم خورده مردم رو تکرار می کنی برو نگاهی به مراکز خرید و منطق گردشگری کشور بنداز و ازدحام مسافران و خریدهای کلان مردم رو ببین از کدام فلاکت صحبت می کنی!!!!؟؟؟، لطفا از خواب بیدار شو.
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دوست عزیز قسم حضرت عباسو قبول کنیم یا دم خروسو به مقدسات قسم باخودخودشما شرط می بندم همین تعطیلی چندروز میری مسافرت وکلی خرید وبرگشتنی بازم میگی وضعیت خیلی خرابه عامو دم خروس پیداست قسم نخور
بیخیال شو۰ ما خودمون به اندازه کافی گرفتار. مشکلات داخلی و خارجی هستیم۰ اول بدهکاریهایتان را که برادر احمدی نژاد به مرحوم هوگو داد بدهید بعداً ملت ایران را بیشتر درگیر نگاه داشتن دولت غیر. کار. آمد و غیر محبوب خود. که کشورتان را به خاک سیاه کشاند وارد نکنید۰ برای برادر اسد هزینه کردیم بس است ۰ میتونه ریس جمهوریتون بیاد و. تقاضای پناهندگی از ایران و یا روسیه بکند۰ دست وردارید از سر مردم ایران۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
یعنی چه. مردم ایران چه گناهی کردن که مادورو بیاد ایران. بره همون روسیه . چطور منافع اقتصادیش مال روسیه اس؟
خیلی ممنون
قبل از هرگونه مذاکراتی اول این بساط صفهای طولانی گوشت های یخزده و گرم و ولرم و ..... را کوتاهتر کنید ممنون میشویم !!
پاسخ ها
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
ماایرانیا عاشق صف ایستادنیم باورکن 60درصداونایی که صف ایستادن توانایی خرید همون گوشت آزادو دارن
هرجا که نفت هست ، یا آبادانی آمریکایی ها هست یا ویرانی روسیها ، غیر ازین وجود ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
بخواب بابا.یمن عراق افغانستان سوریه لیبی و حالا ونزوئلا. اربابت یک جانی زنجیری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
آخه داریم ویرانی رو تو قطر امارات و عربستان میبینیم چقدرم که ویرانس دبی بمیرم برای این همه ویرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ابادانی مصر را هم دیدیم با دارا بودن گاز
!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ویرانی امریکا در کشورهای افریقایی که روس ها هم حضور ندارند را دیدیم
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
مرگ بر آمریکا
ناشناس ۱۶:۳۷ انقدر بی غیرتی که دوست داری با عربستان و امارات مقایسه شی؟؟؟
کشورهایی که حتی آفتابه رو هم وارد میکنن
کشور هایی که اگر یه هفته تحریم شن از گرسنگی و تشنگی میمیرن
نمونش قطر که با تحریم امارات به چه کنم افتاده بود
کشورهایی که هر چی دارن دیگران براشون ساختن
کشورهایی که رئیس جمهور آمریکا رسما میگه داریم میدوشیمش و تحقیرشون میکنه و صداشون در نمیاد
امثال شما رو فقط کافیه شکمتون رو پر کرد و اونوقت هر بلائی رو سرتون آورد چون معنی عزت و غیرت براتون تعریف نشدس
شهید رجایی:ما یک نان رو سی و شش میلیون می خوریم ولی زیر بار ذلت نمی ریم
من نمیدونم شما رو ایرانی بدونم که دوست داری مثل عربستانی باشی که توسط رئیس جمهور ایالات متحده تحقیر میشه و صداش در نمیاد یا شهید رجایی رو؟؟
ما از دو هزار و پانصد سال پیش به جز دوره ی کوتاهی هیچ وقت جلوی امپراتوریهای بزرگ غربی کم نیاوردیم و الان هم کم نیاریم
ما از فرزندان سپهبد سورنا هستیم نه فرزند شاهان قاجار و پهلوی که کشور رو دو دستی تقدیم بیگانه کردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دوستان هیشکی جواب این دلواپسان نده بحث با اینا بی فایدس اینا وقتی میگن آمریکا در حال سقوط وفروپاشی دیگه میشه مگه
باهاشونن بحث کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
علیرضای عزیز
داداش اینا کسایی هستند که اگر توی ایران یک نفر به یک گربه لگد بزنه پشت سر اربابشون راه میوفتند و دنبال حقوق حیوانات میگردند اما اگه توی همین عربستان آباد شده اینها یک خبرنگار رو با اره برقی قطعه قطعه کنند و بعد توی اسید حل کنند صداشون در نمیاد چون اربابشون اینطور میخواد ، اگه سر یک بچه ۶ ساله را با شیشه جلوی چشم مادرش ببرند ساکت می شن چون اربابشون اینطور میخواد ، اگه یک اتوبوس پر از بچه یمنی رو با بمب نابود کنند و ۵۰ تا بچه پودر بشند ساکت می شن چون اربابشون اینطور میخواد ،
اینا لیاقتشون همون بن سلمان و رفتار بن سلمانیه ، مگه چند وقت پیش نشنیدی که یکی از سلبریتیاشون آرزو کرد که ایکاش یک شیخ مثل همین شیخای عربی می‌داشت ، و واقعا ایکاش اینا به آرزوشون برسند حتی اگه برای یک روز باشه
خطاب به بیسوادان
| France |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
خطابم به اون بیسوادیه که نوشته عربستان و امارات آفتابه هم نمیتونن تولید کنن!
همین کشورها چه تاسیساتدو تکنولوژی هایی دارن که تو توی خوابم نمیبینی و بعد هم مثل اینکه یادت رفته که ایرانه که در بطری نوشابه و پوشک و دستمال و گوشت و دسته بیل رو هم وارد میکنه و صنعتش کاملا خوابیده اگه واردات نباشه
بینام
| Germany |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
آمریکا هرجا وارد شده و همپیمان شده آباد شده ولی روسیه داغون کرده باید چشت بسته باشه که نبینی درمورد آفریقا هم داداش همونجا آفریقای جنوبی رو داریم سودانم داریم قرار نیست آمریکا پول به کسی بده ولی کاری کرده که دوستان از امکانات کشورشون ارزش افزوده
بالا بدست بیارن اینکه جایی پیشرفت نکرده بخاطر کمبود منابع هست یعنی ذاتا کشور فقیریه با اینحال با کمکهای بشردوستانه که بازم بیشترش آمریکاییه درصد زیادیشون زنده میمونن حرف زدن آسونه
عین الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
حرف آقای محمد خان بسیار درست و حقیقت است مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
علیرضا خسته نشدی از این همه شعار؟! مگر آدمی چند بار به دنیا میاد که بخواد همش سختی بکشه؟!
الان ما که آفتابه میسازیم ولی دمار از روزگار آبهای زیرزمینی و طبیعت کشورمون درآوردیم خوب هستیم؟! قرار نیست که همه چیز رو خودمون بسازیم! تازه کاش میساختیم! هنوز بعد از 60 سال داریم فرغون مونتاژ میکنیم!
الان این همه کشور توی دنیا دارن به خوبی و خوشی زندگی میکنن همشون تحت استعمار هستن؟! سوئیس، نروژ، و..... همه جیره خوار هستن؟!
کلاهت رو بالاتر بگذار، درست ببین البته اگر میتونی!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دوستان که انتقاد کردن و گفتن بی سواد
یه بار دیگم میگم
امثال شما رو کافیه فقط شکم هاتون رو سیر کرد و بعد هر بلائی سرتون آورد چون معنی عزت و غیرت براتون تعریف نشده
شکم هاتون سیر باشه و رئیس جمهور ایالات متحده تحقیرتون کنه اصلا براتون اهمیت نداره مهم اینه شکمتون سیر باشه
آخه تویی که میگی ایران در نوشابه وارد میکنه و دلیلش رو نمیدونی به من میگی بی سواد؟؟؟؟؟
در ضمن خوش بحال تو که تو بیداری تکنولوژی هاشون رو دیدی.اره اون تکنولوژی ها رو مدیونی فکر کنی پول داده باشن و خارجی ها براشون ساخته باشن بلکه متخصصان و دانشمندان امارات و عربستان ساختن
خطاب به باسوادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
۲۰:۲۳ باسواد
عزیز باسوات ، در سوات زیاد شما و دنیا دیده بودن شما همین یک جمله شما کافیه که فرمودید عربستان و امارات دارای چنان تکنولوژی هستند که بیسواتها در خواب هم ندیدند
بله دارای چنان تکنولوژی هستند که آدم را با اره برقی قطعه قطعه میکنند و چنان در علم شیمی پیشرفت کردند که میتونند اسیدی بسازند که استخوان انسان رو هم در خودش حل کنه ، امیدوارم امثال شما بجز بهره‌مندی از پول سعودی از این نوع تکنولوژی های اونها هم بهره‌مند بشید یا مثلاً از تکنولوژی بریدن سر کودک شش ساله با شیشه مغازه
اما درمورد تولیدات تکنولوژیک و صادراتی واقعی این عربستان و امارات که شما به سوات دونستن اون افتخار میکنید به قول یکی از تحلیلگران آمریکایی عزیزتون چند چیز بیشتر نیست ، این شخص میگه عربستان ۳چیز به دنیا صادر میکند ، نفت ، خرما و تروریست
معمولا کشورهای صاحب تکنولوژی بالاترین سطح از تکنولوژی خودشون رو در ارتش و صنایع نظامی خودشون بکار میبرند و خیلی جالبه بدونید که عربستان و امارات به اون حد از پیشرفت و تکنولوژی دست پیدا کردند که هواپیماهای نظامی اونها برای بمباران یمن توسط خلبان‌های خارجی پرواز میکنند و علی‌رقم منابع نفتی که دارند قادر به تولید سوخت این هواپیماها نیستند و برای سوخت رسانی هوایی هم کاملا وابسته به هواپیماهای سوخترسان آمریکا هستند و در تعمیر و آماده سازی اونها هم صددرصد به آمریکا نیاز مندند ، یعنی فقط کافیه آمریکای عزیزتون سوخت مورد نیاز هواپیماهای سعودی رو قطع کنه ، در اینصورت ارتش کشورهای پیشرفته عربستان و امارات زمینگیر میشند ، فاتحه
خطابم به اون باسوادیه که مطمئنه که سعودی و امارات پیشرفته هستند ، عزیزم یکی از آفتابه های ساخت سعودی رو تهیه کنید و بقول معروف آب رو بریز همون جایی که میسوزه
تابناک لطفاً بدون سانسور منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آقای بینام بخون
شماها که سنگ آمریکا رو به سینه میزنید هرجا میخواید جنایات آمریکا رو توجیه کنید در کنارش اسمی از روسیه میارید و با دوقطبی کردن بحثتون روسیه را نماد نابودی و آمریکا رو نماد پیشرفت معرفی میکنید
در اینکه روسیه هم مثل آمریکا فقط به فکر حفظ منافع خودشه و برای اون منافع از قربانی کردن هیچکس هیچ ابایی نداره‌شکی نیست و این دقیقا شبیه به سیاستهای آمریکاست
عزیزم ، هیات حاکمه‌و سرمایه داران حاکم بر آمریکا برای رسیدن به منافع خودشون از قربانی کردن ۳۰۰۰ آمریکایی در ۱۱سپتامبر هم ابایی نداشتند حالا شما چطور میخواید توی مغز مردم کنید که آمریکا برای پیشرفت کشورهای دیگه کمک بشردوستانه می‌کنه ، آمریکا اگر اینقدر بشردوسته چرا الان ۵ساله برای جلوگیری از کشتار مردم و بچه های یمنی هیچ فشاری به سعودی نیاورده
اگر آمریکا هرجا رفته اون جا پیشرفت کرده چرا در عراق و افغانستان و سوریه و مصر و ... پیشرفتی دیده نمیشه
نخیر ، آمریکا به هرجایی وارد شده اگر اون کشور از استقلال خودش دست کشیده باشه و وابستگی رو قبول کرده باشه درنهایت اگر پول و ثروت داشته تبدیل به بازار مصرف اجناس آمریکا شده و ظاهر شیک و مدرنی پیدا کرده وگرنه آمریکا هیچ صنعت و فناوری رو به هیچ کشوری نداده و اگر کشورهایی مثل کره جنوبی پیشرفت کردند بخاطر تلاش مردم خود اونجا بوده و حتی در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن هم که قبل از آمریکایی شدن بسیار پیشرفته بودند و قبل از جنگ جهانی دوم مستقل بودند اما حالا علی‌رقم صنعت پیشرو ، در واقع وابسته به آمریکا هستند به نحوی که ارتش آمریکا در اونجا پایگاه نظامی داره و امنیت این کشورها دردست آمریکا ست
شما که دارید انجام وظیفه میکنید و برای گمراه کردن مردم به هر ترفندی متوسل میشید و از شما توقعی نیست ، ولی امیدوارم که مردم و جامعه کمی حافظه تاریخی خودشون رو تقویت کنند و حقایقی رو که مثل روز روشنه رو هم ببینند تا بتونند تشخیص درستی داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
علیرصا خان امارات و امثالم پول دارن دارند پادشاهی میکنن.خیلی خوبه آدم واقعیات رو ببینه.اقلیم جنوب کشورمثل کشورهای جنوب حلیج فارسه .اونها بهترین آب شیرین کنها رو دارن..فاصله سددز تا آبادانو خرمشهر که خونین شهر گفتنش و ماهشهر قطب صنعتی کشور۲۰۰کیلومتره اما چارتا شاخه آب شیرین نتونستن بکشن برای مردم و هرروز باید فیلتر عوض کنن و آب گل بخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آقای علیرضا
بعضی از اینهایی که انتقاد کردند تقصیری ندارند و در واقع به دلیل نقص در قوه عاقله گناهی متوجهشون نیست ، وگرنه کدوم انسان صاحب عقلی می‌تونه تحقیر شدن و گاو شیرده لقب گرفتن رو‌ بشنوه و نه تنها عکس‌العملی نشون نده بلکه به ارتباط ظاهراً دوستانه خودش با اون توهین کننده هم ادامه بده
نکته جالبتر اینه که بعضی از به ظاهر نخبگان این جماعت حتی آرزو میکنند که ایکاش یک‌گاوشیردهی هم بود که امور دنیوی اونها رو سروسامانی میداد ، و از اون هم جالبتر اینه که این دسته از آدمها و سلبریتی های اونها درحالی به وجود گاوهای شیرده برای امور دنیوی خودشون ابراز نیاز و علاقه میکنند که هنوز مدت زیادی از جنایت فجیع این گاوهای شیرده در حق یک سلبریتی هموطن خودش بعنوان یک خبرنگار مدت زیادی نگذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
محمد خان
نه عزیزم ، آمریکا برای آبادانی هیچ کشوری هیچ قدمی برنداشته و برنمی‌دارد
اما اگر کشوری توی دنیا به فکر استقلال خودش بوده و قصد داشته مستقل باشه ، آمریکا سعی در نابودی اون تفکر داشته و اگر نتونسته اون تفکر رو نابود کنه سعی کرده که کل اون کشور رو از بین ببره ، دقیقا شبیه شرایط فعلی ایران
ولی اگر کشوری قبول کرده که زیر پرچم آمریکا بره‌‌. و وابسته به آمریکا باشه ، نهایت لطفی که آمریکا به اون کشور کرده این بوده که دیگه کاری با اون کشور نداشته و باهاش دشمنی نکرده و حالا اگر اون کشور و مردمش و مسئولانش اهل کار و تلاش و تفکر بودند موفق شدند که پیشرفت کنند مثل کره جنوبی مالزی هند و .... ولی اگر اهالی اون کشور اهل کار و تلاش نبودند در نتیجه عقب مانده هستند مانند مصر ، اردن و ... و یا اگر ثروت طبیعی داشتند نهایتا تبدیل به بازار مصرف کالای آمریکایی شدند و ظاهری مدرن و پیشرفته پیدا کردند در حالیکه باطن اونها خالی از پیشرفت بوده نه فقط خالی از پیشرفتهای تکنولوژیک و صنعتی که حتی هیچ پیشرفتی از نظر انسانی و اجتماعی و سیاسی نداشته‌اند مثل امارات سعودی بحرین و...که شاهد اون هستیم
تو این وضعیت همین رو کم داشتیم که ونزوئلا دست به دامنمون بشه!حرفش رو نزنن.به ما ربطی ندارن.
بیایید ایران که ایران بهتر از شما نبوده و نیست و نخواهد بود
خوشم میاد آمریکا هرکاری می کنه که نفوذ ایران را محدود کند ولی خدا خواهد و این دشمنی ها باعث می شود نفوذ ایران بیشتر شود. اول سوریه بعد یمن و حالا ونزوئلا. آمریکا پرستان هم بسوزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
سوزشان هنوز کمتر است تا خود امریکا را هم بگیریم ان وقت دیگر خارش تا حد مرگ می روند
عین الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
شما فک کنم زیادی توو سرما صف گوشت یخ زدهذبودی قاطی کردی دادلش
بیا سوته دلان گرد هم آییم
بقول حضرت علی (ع) دوستان هر کس نشان از خرد اوست، هر چه کشور و گروهای ورشکسته و آویزان شدن دوستان امروزه ایران امثال کره شمالی ونزوئلا و ،،،،؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ایران فقط داره تاوان استقلال طلبی خودش رو میده وگرنه الان دوستانی داشتیم مثل بن سلمان بن زاید نتانیاهو آل خلیفه که ارباب بزرگ‌ شما اینها رو مفتخر کرده به لقب گاو شیرده
اگر از نظر شما اینها میتونند دوستان خوب و خردمندی برای شما باشند کسی مانع دوستی شما ها نیست
ای داد بیداد
| Germany |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
این نشان از کج فهمی شماست،؟ْ کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی، تایوان و،،،،،، بسیاری از کشورها که
روزی بمراتب از ایران پایین تر بودن اما حالا اونها کجا هستند و ما کجاییم .؟!
فقط شمارو کم داشتیم در کنارمون
خخخخخخخخخخ شما فکری به حال خودتون بکنید یه بسته همبرگر 5تایی 700دلار
تورو قران یه خورده فکر کنید اینقدر چشمو گوش بسته حرف نزنید،مثل روسیه یه دونه به نعل بزنید یه دونه به میخ،میترسم از روزی که گوایدو به قدرت برسه واون موقع باچه رویی تبریک بگیم بهش،ویا باز با حمایت بی چون وچرای ما بخواد مادورو تو قدرت بمونه وجنگ داخلی یا خارجی رخ بده وباز همه رو از چشم ایران ببینن
بذار به درد خودمون باشیم .تو دیگه چی از جون ما می خوای.
دیکتاتورا خودشون‌میجسبونن به ایران، ونزویلا، کوبا...
نمیشه حالا به امریکا رحم کنید تو رو به روح چاوز
گدایان تهران
حرفای این که ارزشی نداره من دلم به اون بودجه ی چند میلیون دلاری که از جیب هر ایرانی خرج این شبکه ی اسپانیایی زبون به درد نخور میشه می سوزه
هیسپان تی‌وی ایران ????
التافت شما مایه معطلیه.
چند ساله بیچاره کردین مردم ونزوئلا رو
دشمن دشمن من دوست من است۰ برادران ونزویلایی شب هم بیت محمود شماهمگی را به صرف چلوکباب دعوت خواهد کرد۰ به خانه خود. خوش آمدید
بعد از 40 سال ما از نظرفرهنگی به این نقطه رسیده ایم که جشنواره ای به سبک کن یا اسکاربرگزار کنیم و با تقلید وکپی برداری ناشیانه بانوان را با لباس های مسخره وآقایون را بالباس های مارک جلو دوربین بیاوریم و به عکاس ها هر چه ولنگ وباز تر عکس بگیرند از طرف سردبیر جایزه بدهیم.ادعای استکبار ستیزی هم گوش فلک را کر کرده.
نابناک به اکثریت محاطسبنب بپیوند
تجربه چندین ساله ثابت کرده ، هر کی که می گه ما در کنار ایران هستیم ، قطعا از ایران پول می خواد .
هزینه پذیرایی اینا هم اضافه شد
دنبالم نیا خودم اسیرم
از امروز که مثبت و منفی هارو گذاشتید شاید کمی به عقلانیت برگشتید
بی زحمت سر. راهتان دانشمند عالیقدر چامسکی را هم با خود به ایران بیاورید که قهرمانانه از کشورمان در مقابل آمریکا دفاع میکند۰ همین جا نگرش میداریم و از ایشان برای آموزش تنفر از غرب و خصوصاً آمریکا به مردم غیورمان استفاده خواهیم کرد۰
هیچی دیگه یه نون خور اضافه شد
می خواد مخالفین مادرو بیاره تهران بعد آن ها را بفرسته زندان اوین
خودت الان به یکی نیاز داری کنار خودت باشه داداش
این نشان اقتدار بین‌المللی ایران است
.
این کامنت های خود کم بین رو بی خیال
امروز روز مواخات وبرادری است کشورهای همسوبا ایران ازقبیل گینه بیسائو ونزوئلا و جزایر قناری بایستی به کمک ما بیان ومقداری اجناس بی خطر ازقبیل گوشت وحبوبات ولوازم پراید برای ما بفرستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل