بازدید 7134
۱

کره جنوبی خواستار عذرخواهی امپراتور ژاپن شد

کد خبر: ۸۷۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 10 February 2019

سخنگوی مجلس ملی کره جنوبی از 'آکی هیتو' امپراتور ژاپن خواست تا نسبت به استفاده اجباری از زنان کره جنوبی در جبهه های جنگی ارتش ژاپن در طول جنگ جهانی دوم عذرخواهی کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، 'مون هی سانگ' روز یکشنبه در مصاحبه ای 'آکی هیتو' امپراتور کنونی ژاپن را «پسر مجرم اصلی جنایات جنگی» خواند.

'آکی هیتو' امپراتور کنونی ژاپن پسر 'هیرو هیتو' امپراتور ژاپن در زمان در جنگ جهانی دوم است.

این مقام کره جنوبی در پاسخ به این سئوال که چطور می توان سال ها جنگ میان دو کشور را فراموش کرد گفت: تنها با عذر خواهی امپراتور ژاپن این امر ممکن است.

او تاکید کرد امیدوار است امپراتور ژاپن قبل از کناره گیری از سمت این کار را انجام دهد، 'آکی‌هیتو' امپراتور 85 ساله ژاپن قرار است 30 آوریل امسال (10 اردیبهشت) از مقام خود کناره گیری کند.

به عقیده محققان ژاپنی بیش از 20 هزار و به عقیده برخی محققان کره جنوبی تا 400 هزار زن و دختر در طول استعمار ژاپن بر منطقه در جنگ جهانی دوم، به عنوان زنان آسایشگر و بردگان جنسی، قربانی نظامی گری ژاپن شده اند.

با وجود آنکه بیشتر این زنان از کشورهایی نظیر کره، چین و فیلیپین به مکان‌هایی تحت عنوان ایستگاه‌های آسایش آورده می‌شدند، اما از دیگر مناطق تحت سلطه ژاپن در آن زمان همچون برمه، تایلند، مالزی، تایوان و اندونزی نیز زنان را به این ایستگاه‌ها منتقل می‌کردند.

بر اساس شواهد، این زنان در مواردی با وعده کار در کارخانه‌ها یا مشاغل دیگر اغوا شده و به ایستگاه‌های آسایش می آمدند و در این ایستگاه که در نقاط مختلف کشورهای تحت سلطه ژاپن قرار داشتند، زندانی می‌شدند.

با بالاگرفتن بحران بر سر موضوع زنان آسایشگر میان ژاپن و کره جنوبی، دسامبر سال 2015 طرفین به توافق رسیدند که مسایل باقیمانده از دوران مربوط به تجاوز نظامیان ژاپن به کره و موضوع بردگان جنسی به خدمت گرفته شده برای نظامیان ژاپنی در جنگ جهانی دوم را با پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه حل و فصل کنند.

بر اساس این توافق ژاپن علاوه بر عذرخواهی از کره جنوبی، مبلغی معادل 8 میلیون و 300 هزار دلار به این کشور می‌پردازد کره جنوبی هم گفته است برداشتن مجسمه‌ای که سمبل «زنان آسایشگر» است را مورد بررسی قرار می‌دهد فعالان کره‌ای این مجسمه را در سال 2011 در بیرون سفارت ژاپن در سئول قرار دادند.

اما مردم در کره جنوبی نسبت به این توافق اعتراض کردند و از همان زمان بارها راهپیمایی ها و تجمعاتی در شهر سئول و دیگر شهرهای این کشور علیه ژاپن شکل گرفت.

بر اساس گزارش رسانه های کره ای، تا سال 2007، تعداد 120 نفر از این «زنان آسایشگر» زنده بودند اما امروز فقط حدود 47 نفر زنده هستند که بیشتر آنها بالای 90 سال سن دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
زشتی های جنگ و اسارت ، هر بار گوشه ی از وقایع جنگ ها رو میخونیم بیشتر و بیشتر به زشتی های جنگ ها پی میبریم. و ملت ما سال ها گرفتار جنگی بودن که اسیب های متفاوتی دیدن مثل بمب های شیمیایی که منشاء اونها اروپا و امریکا و... بودن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر