بازدید 4384

خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن گویا (IVR) چیست؟

کد خبر: ۸۷۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ 09 February 2019

خدمات ارزش‌افزوده یا همان Value added service که به ‌اختصار Vas نامیده می‌شود و مدهای دستوری بر بستر USSD را هم شامل می شود همچنین IVR نیز خدمات ارزش افزوده بانکی مبتنی بر تلفن گویا را است.

به گزارش ایبِنا، خدمات ارزش‌افزوده یا همان Value added service که به ‌اختصار Vas نامیده می‌شود به خدماتی اطلاق می‌شود که کاربران درازای دریافت محتوا و استفاده از آن‌ها، هزینه پرداخت می‌کنند که علاوه بر بازدهی بالا برای اپراتورهای ارایه‌دهنده‌ی خدمات تلفن همراه، از جمله فاکتورهای قوی برای رونق بخشیدن به کسب‌وکارها به حساب می‌آیند. کد های دستوری بر بستر USSD از جمله این خدمات به شمار می آید که از طریق تلفن همراه با همکاری شرکت های پر داخت و اپراتورهای همراه به مردم ارائه می شود.
 

خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن گویا (IVR)

IVR مخفف عبارت Interactive Voice Response است که به معنای "پاسخ صوتی تعاملی" است و به تلفن‌گویایی گفته می‌شود که خدمات تلفنی به کاربران و مخاطبان خود ارائه می‌دهد. با گرفتن شماره تماس یک مجموعه، تعامل صوتی کاربر با سیستم تلفن گویا برقرار می‌شود، در هر مرحله پس از تعاریف و توضیحاتی از کاربر درخواست می‌شود کدی خاص را شماره‌گیری کند.

در نظام بانکی از این خدمت به منظور ارائه خدمات بانکی به صورت تلفنی استفاده می شود. از این طریق و با شماره گیری تلفن به مرکز تلفن بانک متصل و به منظور انجام عملیات بانکی خود پس از وارد کردن رمز تلفن بانک و تایید آن از سوی مرکز کافی است تنها کد مخصوص به هر عملیات بانکی را شماره گیری و از خدمات دریافت موجودی حساب، اطلاع از گردش های حساب، انتقال وجه، پرداخت قبض و ... بخشی از قابلیت های تلفن بانک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر