بازدید 2260

دستیابی به دانش ساخت و طراحی ماهواره مهمترین دستاورد حوزه هوافضا

رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس گفت: مهمترین دستاورد حوزه هوا فضا این است که دانش ساخت و طراحی ماهواره را ایران به دست آورده است و در هوانوردی نیز آموزش خلبان ها، بطور کامل در ایران انجام می پذیرد.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 09 February 2019

اسفندیار اختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: در چند دهه گذشته در هوافضا و هوانوردی یک حالت بسیار ویژه‌ای بر ایران حاکم بوده است؛ از خیلی وقت پیش قول داده بودند که برای ایران ماهواره بسازند که به دلایل متعدد این کار انجام نشد و از حدود 20 سال پیش صحبت‌هایی با کشورهای مختلف شد که در طراحی و ساخت ماهواره به ایران کمک کنند که این کار را نیز انجام ندادند تا اینکه دانشگاه‌های ایران تصمیم گرفتند طراحی و ساخت ماهواره را خودشان برعهده بگیرند.
مهمترین دستاورد حوزه هوا فضا این است که دانش ساخت و طراحی ماهواره را به دست آوردیم

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، صنعتی شریف و علم و صنعت پیش قدم شدند. گروه‌های ویژه‌ای از دانشجویان فوق لیسانس و دکتری، طراحی و ساخت ماهواره را بر عهده گرفتند و مهمترین دستاورد حوزه هوا فضا این است که دانش ساخت و طراحی ماهواره را به دست آوردیم.

اولین تحریم‌ها معمولا بر روی صنعت هوانوردی صورت می‌گیرد

وی با بیان اینکه در حوزه هوانوردی موضوع بحث پیچیده‌ است افزود: یک بخش از هوانوردی، مربوط به خطوط مسافربری و یا جابجایی بار و کالا است و بخش دوم مربوط به بخش هوانوردی عمومی است. در هوانوردی عمومی نیز آشنایی مردم با این بخش بسیار مهم است. در بحث هوانوردی عمومی، ایران سابقه بسیار طولانی دارد و با توجه به اینکه اولین تحریم‌ها معمولا بر روی صنعت هوانوردی صورت می‌گیرد، اما باز در این حوزه‌ها خوب کار شده است ولی هنوز تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.
هر تکنولوژی که در هوافضا و هوانوردی ساخته شود، این قابلیت را دارد تا در مکان و دستگاه دیگر استفاده گردد

تمامی کشورها آماده پذیرش خلبانان ایرانی هستند

رییس کمیته پژوهش و فناوری با بیان اینکه آشنایی جوانان ایرانی با هوانوردی و تعداد آموزشگاه‌های هوانوردی مهمترین شاخص‌ها به شمار می‌رود گفت: در حال حاضر تعداد آموزشگاه‌هایی که آموزش خلبانی را انجام می‌دهند و تعداد خلبانان، یکی از مهمترین شاخص‌ها است. خلبانان ما بسیار قابل هستند به گونه‌ای که تمام کشورها آماده پذیرش و جذب خلبانان ایرانی هستند و این نشان‌دهنده توان آموزشی کشور در حوزه هوانوردی عمومی است.

رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس تصریح کرد: بحث هوافضا و هوانوردی جدا از مباحثی که مربوط به کارآفرینی و رفاه و کمک به آسایش مردم است، بحث توان تکنولوژی کشور را نیز شامل می‌شود زیرا هر تکنولوژی که در هوافضا و هوانوردی ساخته شود، این قابلیت را دارد تا در مکان و دستگاه دیگر استفاده گردد. این توان در بسیاری از تکنولوژی‌های مرتبط به دست آمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل