بازدید 2470

تداوم سقوط قیمت نفت با کند شدن اقتصاد جهان

کد خبر: ۸۷۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸ 09 February 2019

قیمت‌های نفت در ادامه روند سقوط دیروز خود، افت کردند اما کاهش تولیدات اوپک پلاس و تحریم نفتی ونزوئلا، از افت بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، قیمت‌های نفت در ادامه روند سقوط روز گذشته خود، افت کردند، اما کاهش تولیدات اوپک پلاس و تحریم نفتی ونزوئلا، از افت بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۳ سنت یا ۰.۸۲ درصد افت کرد و به ۵۲.۲۱ دلار رسید. دابلیوتی‌آی در جلسه دیشب، با سقوط سنگین ۲.۵ درصدی به کار خود پایان داده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، هم ۴۳ سنت یا ۰.۷۰ درصد افت کرد و به ۶۱.۲۰ دلار رسید. قیمت نفت برنت در جلسه معاملاتی دیروز ۱.۷ درصد سقوط کرده بود.

 آن‌چه بر بازارهای جهانی، شامل بازار نفت، فشار وارد می‌کند، نگرانی از این است که اختلافات تجاری بین چین و آمریکا حل نشده باقی بماند و باعث تضعیف بیش از پیشِ چشم‌انداز اقتصادی جهان شود. ترامپ تهدید کرد در صورتی که دو کشور به توافق نرسند، تعرفه‌های واردات کالاهای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

 ادوارد مویا، تحلیل‌گر شرکت کارگزاری اوآندا، می‌گوید: یکی از دلایلی که دوباره قیمت‌های نفت به پایین‌ترین سطح این هفته خود رسید، افزایش میزان ذخایر انبارهای نفت خام است.

 از سوی دیگر در ادامه نگرانی‌های اقتصادی، کمیسیون اروپا، پنج‌شنبه، به شدت پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه یورو را با توجه به تنش‌های تجاری و مجموعه‌ای از چالش‌های داخلی، کاهش داد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که امسال رشد اقتصاد این قاره کند شده و به ۱.۳ درصد می‌رسد، درحالی که قبلاً ۱.۹ درصد پیش‌بینی شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار